{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Skrotbil - vurdering {{forumTopicSubject}}

TL:DR: Hvor meget kan jeg forvente i skrotpræmie?

Hej allesammen.

Min kære Nissan Almera fra 2002 kommer ikke ud at trille igen.

Bilen har måske en værdi af 12.000 kroner, og har fået fikset nogle ting henover de sidste måneder, og nu er der kommet nye ting der skal fikses til en værdi af ca. 10.000 kroner i udgifter. Ergo kan det ikke betale sig.

Hvor meget kan jeg forvente at få for bilen?

Baggrundsinfo
- Jeg ved den officielle skrotpræmie er 2.200 kroner.
- Bilen kan ikke køre, så skal afhentes.
- Har kørt ca. 170.000 km.
- Nissan Almera 2002, 1.8 Active uden aircondition.

Nyudskiftet:
- 2 driv/kileremme (marts 2019)
- Bremseskiver og -klodser bagtil (marts 2020)
- Tårnlejere og fjedre bagtil (april 2020)

Defekt:
- Generator
- Startermotor
- Dele af udstødningsrøret/lydpotten
- Katalysatorskjoldet mangler


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skrotbil - vurdering
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.730
    #1   5. jun 2020 "Jeg ved den officielle skrotpræmie er 2.200 kroner."

    Du har allerede svaret..
    Hvis du skal sælge den for mere, så skal du være heldig at finde den ene person i dette land, som bare elsker de modeller, og ikke kan leve uden din (Held og lykke)

    De nyere dele gør den ikke mere værd, det der trækker ned er at den ikke kan starte, og køre! Så er det næsten lige meget hvad der er lavet allerede, da det bare trækker ned


  • #2   5. jun 2020 #1 - Æv æv, men det er da et svar der er til at forstå smiley

    Jeg har udfyldt en formular, så må vi se hvad de siger. Men jeg lader være med at sætte næsen for højt op smiley


  • #3   5. jun 2020 #1

    Det er vel derfor han kommer med al den info, det må være fordi der håbes på at man kan skyde den af for mere herinde end skrotpræmien....
    Længere den vel ikke, at man sparer på en annonce...


  • #4   5. jun 2020 Det var ikke nødvendigvis herinde, men også mere ift. hvad nogle skrothandlere vil byde mig. Kunne jo være at prisen burde ligge højere. Men hvis skrotprisen er det jeg skal forvente at få, så må det jo være sådan smiley

  • The D
    The D Online Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #5   5. jun 2020 10.000 kr for de par småting ? Mon ikke det bedre kan betale sig at finde et lille privat værksted, og så få bilen lavet, det meste af de kan vel skaffes fra en hugger, så er bilen køreklar igen.

  • #6   5. jun 2020 Skrot handlerne vil nok byde dig de 2200 kr måske 2500 kr, men det kræver oftest du leverer bilen

    Forsøg i stedet at sælge via Dba, gulgratis eller Facebook marketplace det giver nok den bedste pris


  • #7   6. jun 2020 Er det ikke ligegyldig om du får 2200,- eller 5000,- det er sku da små penge.

  • #8   6. jun 2020 Måske hvis man har penge. Jeg er 30 år, og har været arbejdsløs i et stykke tid, og kun netop begyndt at få løn fra et midlertidigt job. Så er 2800 altså trods alt en slat penge, når man har gæld mm. der skal betales af.

  • #9   6. jun 2020 En brugt starter og generator har du vel for 800kr. Udstødning kan måske svejses?
    Skjold på kat er komplet ligegyldig.

    Den er da kørende for Max 2500 kr igen.


  • #10   6. jun 2020 Har du nogen idé om hvilke(n) generator og starter der er kompatible med den bil :)?

  • #11   6. jun 2020 Det er bare at ringe til en hugger og sige du skal bruge en starter og en generator til pågældende bil.

    Er de 2 stået af samtidig?


  • #12   6. jun 2020 Ja, det er de. Starteren er ikke stået helt af, men den holder ikke meget længere.

Kommentér på:
Skrotbil - vurdering

Annonce