{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man se alder på tandrem nogle steder?
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   6. jun 2020 Nej, hvis det ikke står i motorrum eller i servicebog, så skift den

• #2   6. jun 2020 som #1 skriver, så stå der ikke dato.eller andet på remmen der indikerer alderen.

og kan man ikke finde oplysninger på et skilt i bilen eller i service bogen,
    så skift den før den springer.

langt de flest motor holder nemlig ikke til det.

• #3   6. jun 2020 Jeg får nok klø for den her kommentar, men jeg havde, og har før skåret remmen op på midten på langs og så taget halvdelen af remmen af, og monteret den nye så halvdelen sidder på, og så skåret resten af dem gamle rem over, og skubbet den nye helt på smiley
    Det kan selvfølgelig kun lade sig gøre hvis vandpumpen ikke er trukket af tandremmen og at man stoler på at medløberhjul og strammerne holder smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #4   6. jun 2020 #3 Ja den har jeg også brugt et par gange,virker fint.
    Medmindre der var stempel i servicebogen eller en kvittering fra en mekaniker ville jeg få den skiftet hurtigst muligt.
    Et klistermærke i motorrummet kan jo bare være et fra ebay til 5kr...

• #5   6. jun 2020 Du jo spørge tidliger ejer hvis dette er en mulighed, hvis den er serviceret hos VW så kan de vel slå den op på nummerpladen/stelnr.
    sådan har jeg gjort en gang hvor jeg var i tvivl om min Audi S8 havde fået ny tandrem og det havde den, hvilket jeg så sparede en del 1000 lapper på.

#4 stempler i bogen giver jeg ikke specielt meget for de er ikke mere sikker end et klistermærke, har da efterhånden prøvet et par gange ved bil handler hvor forhandleren lige som en ekstra service ville skifter olie på både motor og gear.. når man så kom hjem og smed den på liften og kontrollere så er hverken det ene eller andet skiftet. nærmest er det reglen at det ikke er udført.
    Men tænker da at hvis der står at tandremmen er skiftet at den så faktisk også er det dito ved et klistermærke i motorrummet

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #6   6. jun 2020 #5 Du mener ikke at et stempel fra et værksted er mere sikkert end et klistermærke fra ebay ?
    Du mener at det nærmest er en regel at tingene ikke er skiftet som lovet men du mener også "at hvis der står at tandremmen er skiftet at den så faktisk også er det" ???
    Sidder du ofte og diskuterer med dig selv ? smiley

• #7   6. jun 2020 #6 du skrev at et klistermærke fra ebay ikke er til at stole på, jeg skrev så at stempler i bogen ikke altid er bedre, men tvivler dog på at der snydes med et tandremsskift nok nærmer med alm. service... er det Dansk nok for dig?
    Og ja jeg stoler på et mærke hvor der står at tandrem er skiftet dato & km lige så meget som hvis mekanikeren har stemplet bogen.

Det har været reglen ved de handler hos forhandler hvor forhandleren lige påpeger at som ekstra service så udføres der service altså olieskift / filter og evt. gearolie.
    Det har jeg været ude for 3 gange så hos mig er det altså reglen.

• #9   7. jun 2020 Hej
    Nej
    Men når teksten er væk, flosset i kanten og der mangler et par tænder eller tre er det snart skiftetid.
    Mvh kp

• #11   7. jun 2020 #10 hvor på remmen, stå der, hvornår den er skiftet? ? ? ??

• #12   9. jun 2020 Alle vigtige vedligeholdelse dele bær man skifte ud når man overtager en bil. Lad vær med at stole på sælger. Hellere smide 5-6 k og være sikker på at tingene er iorden end at stå en med ødelagt motor. Det bliver meget dyrere. Og desuden så ved du præcus hvad er skiftet og hvornår og på den måde følge advisningerne med hensyn til servisering. Folk sværger til højre og venstre om at alt er skiftet og kan fremvise al verdens kvitteringer. Er du i tvivl så skift ud selv

• #13   9. jun 2020 Tak for alle svarene.

Jeg er ret sikker på at tandremmen aldrig er blevet skiftet, så den holder nu meget godt efter 15 år. Vil dog nok lige få kigget på en udskiftning hurtigst muligt:)

God aften:)

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #14   9. jun 2020 Efter 15 år, så ville jeg slet ikke starte bilen igen før den er skiftet. Den kan ryge hvert øjeblik og så er det ny motor.

Kommentér på:
Kan man se alder på tandrem nogle steder?

Annonce