{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.031 visninger | Oprettet:

Kadir k
Kadir k
Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141

Vand på bunden (Kun førerside) af bmw e87 Fra 2009 {{forumTopicSubject}}

Hej der ude.

Har konstateret der er vand på bunden af bilen ved førersiden.. og ikke bare lidt men rimeligt meget..

Har kigget lidt frem og tilbage hvor det kunne være men ingen tegn eller mig der ikke kunne se eller kan finde hvor det kan kom fra..

Håber nogen af jer har erfaring med ..

Chris

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vand på bunden (Kun førerside) af bmw e87 Fra 2009
  • #1   8. jun 2020 Har bilen soltag?

• #2   8. jun 2020 Rens evt. drænhuller ude i motorrummet.

• Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

#3   8. jun 2020 Det er blevet rent og bliver gjort jævnligt.. altså hvis du mener dem i siderne som grillede plastik i hver side..?

• #4   8. jun 2020 Ja

• Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

#5   8. jun 2020 Jeg har tjekket og det er kun i bunden ved førerside, alle andre steder er tørt..
    Det er ikke bare vådt men næsten som vandpyt dvs. der er opsamlet rimeligt vand..

Er der andre steder man kan kigge efter...?

• #6   8. jun 2020 Et sted kommer det jo fra, det kunne også være fra forruden hvis den ikke er tæt, ja det kan være fra flere steder.
    Du må nok ind i bilen og kikke alt igennem, mens du har en med en vandslange der kommer vand på i flere vinkler udefra.

• #8   8. jun 2020 Jeg kan også skrive under på, at et tilstoppet dræn fra aircondition kan give en sø inde i kabinen. Prøv at slå aircondition fra, når det er tørt, og se om der kommer mere

• #9   8. jun 2020 Jeg havde samme problem, på min E90.

Det var det afdækning, inde bag dør beklædningen der ikke sad fast til døren.
    Købte butyl fugemasse, og tætnede det.
    Wupti, ingen vand ved fødderne mere.

• #10   8. jun 2020 #9
    Ja det er utroligt som tro kan flytte bjerge....??

• #11   8. jun 2020 Hvad snakker du om?

• #12   8. jun 2020 Her var mit problem

profilbillede
  • #13   8. jun 2020

profilbillede
  • #14   8. jun 2020 Prøver kun at hjælpe ham.

Så hvis du ikke har noget fornuftigt at skrive, så lad dog vær at kommenter!

• #16   8. jun 2020 Man kunne jo rense drænhullerne, og ikke mindst købe sig en ny vindues liste udvendig og smøre gummilisten jævnligt.
    Man burde jo kunne høre at døren skvulper og er tungere at lukke, når der nu ligger et par liter vand inde i døren.
    Man fixer jo ikke det egentlige problem, det er jo som at pisse i bukserne, eller i det her tilfælde i døren.

Og nej du bestemmer ikke hvem der må og ikke må kommentere.

smiley

• #17   8. jun 2020 Hvem fanden siger, at det er et par liter vand?

Hvis du spilder en dåsesodavand i bunden, vil der jo også være (Rimelig meget vand)
    Hvis du spilder flere liter, vil du sidde i vand til anklerne.

Så det er sgu da ikke, som at pisse i bukserne, nu hvor mit problem blev løst!!

Lad dog manden tjekke det, og spar dine fantastiske råd, før han har tjekket det.

• #18   8. jun 2020 Har du set hvor højt metallet i døren går op..
    Der kan være rigrligt med vand deri, især hvis drænhullerne er lukket til.
    og at lappe det sammen hvor det vises er da klyt af værste skuffe...
    Har du ikke fået noget på den dumme længe eller hvordan ser det ud.??

• #19   9. jun 2020 som BI34R skriver..
    Det er 100% "dampspærren"/afdækningen der er gået løs inde i døren.
    Har haft præcis samme problem, kendt fejl.
    Det har INTET med gummilister, drænhuller, mv. og gøre.

Du kan fixe det ved at lime lortet på igen, det koster højst 30kr at fixe.

OG JA døren er designet således at vandet kommer ind i kabinen, hvis den her dampspærre går løs. der er ikke noget at diskutere det er FACTS!

• #20   9. jun 2020 #19
    Lars B

Hvor pokker kommer vandet fra inde i en dør, det kommer da udefra, og der er ikke så mange andre steder det kan komme fra end mellem rude og dørplade, og det er jo lige så meget fact, ligesom at i løser problemet ved at klistre noget sammen.
    Hvis man gerne vil passe på sin bil, så laver man da det egentlige problem.

Man kan jo også vælge at man ikke kører i regnvejr.

• Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

#21   9. jun 2020 Hej til alle, jeg er enorm taknemlig for jeres hjælpsom reaktioner..

Lars og et par andre har ret, vandet kommer bagfra dørebeklædning..
    har prøvet igår at hælde 1-2 liter vand igennem og når der kommer så meget vand på engang kan dræne huller ikke klare det og siver ud fra bunden af dørebeklædningen..

Så hvis i har en video hvordan jeg ka få beklædningen af ville det være dejligt. Jeg vil selv gå igang med fixe det, måske med noget silikone der kan tætnede den..

Chris

• #22   9. jun 2020 Det er vel fint nok, men er det smart at lukke vand inde i døren hvis drænhullerne ikke kan tage vandet.
    Det er jo ofte grubund for rust, og så har man lige pludselig andre problemer senere, kan jo også give ir og dårlige forbindelser i eldele i døren.
    Jeg ville nu stadig forhøre mig om en ny gummiliste ved ruden, den må da kunne skaffes, da det jo ikke var billige biler.
    Ved mercedes har jeg da selv købt vindues lister og andre gummilister til biler fra 1983.

• Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

#23   9. jun 2020 Hvad skal gummi liste hjælpe ved vinduet..? Om det er nyt eller ej så skal vandet jo ligevel køre igennem drænhullet..

Problemmet er jo ind bag ved dørbeklædning det er der man skal fokusere..

Dræn huller fejler intet for der kommer vandet også ud men når det vælter med vand ind så begynder det også komme fra beklædning

• #24   9. jun 2020 Fred være med det, det er jo heldigvis ikke min bil.

• #25   9. jun 2020 Der vil ALTID løbe vand ned i døren ved vinduet, selv på helt nye biler.. nu må du holde op.. det er pinligt for dig snart.

På næsten alle bmw'er fra den årgang, vil selv en lille smule vand (altså et par dl vand) løbe ind i kabinen, hvis dampspærren er løs. (også selvom drænhuller mv. ikke et stoppet til og vand fint kan løbe ud af døren)
    Jeg har en endag en video der viser hvor lidt vand der skal til, før det løber ind i kabinen.
    Ja.. kald det dårlig design fra bmw's side.

Kadir:
    Bare søg på google: bmw e87 remove door trim

• #26   9. jun 2020 Lars B

Jeg var ikke klar over at bmw lavede biler med indbygget guldfiskedam, det står der ellers ikke noget om i deres salgs annoncerne.
    Men jeg er nok uvidende om netop guldfiske biler, ?? men en ting ved jeg, om andre fornuftige bilmærker, så skal der ikke stå vand i dørene, det er meningen at det skal holdes udenfor kabinen så vidt muligt, jeg har aldrig set eller ejet en bil hvor man bare skal smadre klister stads mellem dørbekledning, for ikke at få fodbad og så samtidig acceptete at et køretøj er så dårlig konstrueret at man må lime den sammen.
    Jeg kan damp og højrtyksrense mine biler, uden at tage fodbad bagefter.
    Jeg er 100% overbevist at drænhuller i paneler, døre osv. er der pga. kondens.
    Gummilister omkring døre, bagklap og bløde vindues lister er der for at holde bilen tæt.

Men det er fint at du og andre har en anden menig, det skal i da have lov til, men jeg vil da også have lov til at kalde det klyt af værste skuffe, og ikke påduttes at du mener det er pinligt.
    Elller at andre mener man skal droppe at konmmmentere, vi bor stadig i et frit land, og meninger skal ikke dikteres, og at man ikke er tilfreds med andres mening til netop dette emne.
    Trådstarter har valgt at klytte i henhold til jeres råd, og derfor skrev jeg også til ham, <<<< at fred være med det,>>>> For faktum er at han kan ødeligge hans bil så meget han lyster.
    Men som så alle andre, så skal man ikke stå før eller senere og snakke om kvalitet og pris hænger sammen, for så sætter man jo selv sin røv i klaske højde.

• #27   9. jun 2020 Kan du ikke læse?
    Der ER IKKE vand i døren!?!? hvor fanden har du det fra?

Det dig der ikke fatter en skid.

PROBLEMET ER:
    På alle biler kan der komme vand ind i døren fra ruden mv. (hvilket er normalt)
    Dette vand kommer ud af døren igen via. drænhuller i bunden af døren.

I dette problem LIGGER DER IKKE VAND INDE I DØREN, da det fint ryger ud af drænhullerne.

PROBLEMET ER døren er desigen således, at det vand der måtte komme ind i døren løber hen mod dampspærren.. så hvis dampspærren ikke er tæt kommer det ind i kabinen.

SÅ DU HAR MISFORSTÅET PROBLEMET.
    DER LIGGER IKKE VAND I DØREN. Det er vitterligt kun den skide dampsære der er gået op i limningen.

• #28   9. jun 2020 Det er fordi du tænker, at den eneste måde vandet kan komme op til dampspæren og ind i kabinen.. er hvis der ligger meget vand i døren så vandniveuet er over kanten i bunden af døren.. (og når op til dampspæren)

Men dette er IKKE tilfældet. da vandet lige fra start løber ud på dampspæren inden det overhovedet rammer bunden af døren.

• #29   9. jun 2020 Det nemmere hvis du bare ser denne video.
    https://www.youtube.com/watch?v=IVO2AFwOV2k

• #30   9. jun 2020 Buggi boy

Du står sgu nok lidt alene med den holdning.

Rigtig mange bilmærker har vand løbende inde i dørene. Det er ganske normalt. Der er så nogle bilmærker der er meget afhængige af at dampspærren/tætningen på indersiden af døren skal være helt tæt, da vandet løber ned ad denne tætning. Dette gælder f.eks også mange af bilerne fra VAG koncernen.

Så ja, der løber vand i dørene, også på fabriksnye biler.

• Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

#31   15. jun 2020 Hej til alle der ude

Efter jeg har tjekket på dampspærren ved førerdøren er det limningen/tætnings gået løs.
    Jeg har sku prøvet med dobbelt klæbende men det hjalp sku ikke ikke rigtig. Hmmm.. nu skal jeg til at skille lorte dørbeklædningen af igen..

Er der andet man kan bruge så vandet ikke kommer ind den vej..?

• #32   15. jun 2020 Læs #23

• Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

#33   15. jun 2020 Buggi dreng

Tak for hjælpen og læs #31 smiley

• Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

#34   16. jun 2020 Her er et billede som måske vil også hjælpe andre hvis de har samme problem..

På min var det førersiden og har givet noget silikon nu vil jeg se om det vil hjælpe..

Skal nok skrive resultatet senere..

profilbillede
  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

#35   16. jun 2020

profilbillede
  • Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010