{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.790 visninger | Oprettet:

nyt job, ny brugt pendler bil, men hvilken ?? {{forumTopicSubject}}

Hey.

Da jeg har fået nyt job og skalt til at køre 100 km om dagen, skal jeg have en brugt pendler bil.

men hvad er mest holdbart og økonomisk? her tænker jeg overall økonomi, samt hvad kører bedst?
Vi er 2 voksne og 3 børn i familien, derfor har jeg allerede udelukket en 3 dørs, da dette vil blive for stort irritations moment hvis alle skal med en dag.

Jeg har kig på biler der ikke er ældre end 2015 grundet afbetaling på lån.

Jeg har kig på kun diesel biler!
Peugeot 208, 2008 og 308.
Citroen c3 og c4.
Ford Focus med 105 diesel hk.
opel astra 110 cdti.

Alle bilerne er fra 2015-2018, alle med diesel, alle til omkring 100k og alle har kørt mellem 60 og 110.000 km.

kom gerne med alle jeres personlige oplevelser, gode som dårlige om de nævnte, eller hvis der er nogen der ville være bedre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nyt job, ny brugt pendler bil, men hvilken ??
  • #1   9. jun 2020 Nu er i 5 i alt så hvad med en ford smax eller mondeo stationcar

• #2   9. jun 2020 Jeg har en makker hvis kæreste havde en 208 fra ny, nogenlunde samme årgang som du leder efter.
    208 er en billig bil, hendes havde efter få år problemer med lak og rust bobler.

Havde jeg skulle tage nogen af dem du nævner, ville det blive en C4, 308 eller astra.
    Og gerne i en stc.

• #3   9. jun 2020 Hvis du kun kigger på dem du nævner der
    Så havde jeg taget Focus eller Astra gerne i St.car pga. familien
    Vi er selv 5personer (2 voksne og 3 børn) i den bil klasse, det kan sagtens fungere.
    Har haft både tyske og franske biler og må bare indrømme kvaliteten af tyske biler er bedre end de franske så snart de får nogle år bagen
    Kører idag selv fransk og den er lige blevet et år og kvaliteten i en et år gammel fransk bil er “dårligere”end en 3 år gammel tysker

Vi overvejer selv af skifte vores 13mdr Megane med noget andet - Fransk er lækkert som nyt men bliver hurtig slidt og kedeligt.
    Franskmænd skal bare forsætte med at producere rødvin og flütes

Omkring driftsomkostninger så ved jeg ikke om det ene er bedre end det andet
    Pt er vi rimelige glade for at der er fabriksgaranti på vores Megane, vi kører næsten mere i låne bil end vores egen så vi tager nok tysk igen når Megane den skubbes afsted igen

• #4   9. jun 2020 Jeg ville se hvor meget Mercedes C-klasse jeg kunne få for de 100kkr.

• #5   9. jun 2020 Med 3 børn kan du glemme alt om 208/2008, i hvert fald... smiley

Personligt ville jeg vælge Focus af de valgte, tror jeg. Alternativt Astra. Det er begge gode og fornuftige valg, vil jeg mene.

Jeg synes herudover, du bør opprioritere automatgear og adaptiv fartpilot, hvis der er budget til det. Som pendler ville jeg nødigt undvære det. Nu pendler jeg ganske vist ikke længere, men da jeg gjorde, var det nærmest uundværligt!

• #6   9. jun 2020 #5 adaptiv fartpilot er noget skrammel hvis man køre motorvej. Synes det fint på landeveje. Men motorvej er det sku livsfarligt. Men giver ret i at automatgear skal med, vil ikke ku ha en bil uden smiley

• #7   9. jun 2020 Står i og skal skifte den store 7 personers til fordel for en anden bil med bedre økonomi, eller skal i have en ekstra bil i husstanden.

Hvis det er en ekstra bil vil jeg ikke fokuser så meget på størrelsen, men at få noget ekstra udstyr som gør turen til og fra arbejde så behagelig som mulig

Skal i kun have den ene bil vil jeg klart gå efter en lidt større bil i Octavia størrelsen. Alternativt bare beholde den nuværende 7 personers

• #8   9. jun 2020 Jeg synes, det er helt fantastisk. Også på motorvej. Det er i øvrigt også en ekstra kæmpe sikkerhed i tilfælde af, at man lige er uopmærksom det forkerte sekund. Så jeg ville nødigt undvære det.

• #9   9. jun 2020 Vi skal stadig have vores 7 personers grand Picasso, det er til mig som pendler bil til mit nye job smiley men den skal gerne kunne bruges som ekstra bil også, hvor der er plads til alle uden at alle behøver at sidde så lækkert som I den store smiley

• #10   9. jun 2020 Hvis børnene alle sidder i autostol eller selepude så er det vigtigt at bredden på bilen er god

Clio iv dci er også et godt bud, solid motor med få fejl og en okay basis vil til rimelig pris

Når i køber med de km tal, og vel kører en 30.000 km om året så skal afskrivningen også med ind i regnestykket. For bilerne vil jo ganske givet tage et hop rent prismæssigt når de rammer eksemplevis 200.000 km

Derudover vil nogle af bilerne i kigger på også være forrige generation, det kan også gøre dem svære at sælge igen uden større tab når de runder nogle km og 8-10 år

Alternativt kunne i jo overveje en bil som eksempelvis en fiesta 1,0 ecoboost. Der får i virkelig meget for pengene, og de mindre 3 cylindrede modeller går også okay langt på literen. Men 3 børn og 2 voksne er ikke så godt som i en større bil

• #11   9. jun 2020 Alle de nævnte biler var jo samme PSA motor, så driftsmæssigt er det rimeligt meget det samme
    208 er bestemt udelukket, og det samme er 508 for den sags skyld, men 308 er mere rumlig så måske det kan lade sig gøre

Jeg ville nok også kigge nærmere på noget i S-max klassen, evt superb som er super rumlig, men med en VW er det en god ting hvis du kan skrue lidt selv smiley

Jeg ville bestemt ikke undvære adaptiv fartpilot eller automatgear i en pendler bil, så det synes jeg du skal prioritere højt og det udelukker vist 308, så af de nævnte havde jeg taget Forden eller evt en superb smiley

• #12   10. jun 2020 man behøves nu hverken adaptiv fartpilot eller automatgear for 30000 km om året dog vil alm fartpilot være et plus .Jeg køre 50000 km om året og jeg har hverken adaptiv fartpilot eller automatgear. Jeg ville kige efter en ford i smax modellen

• #13   10. jun 2020 Når der er tale om at bilen skal køre 25-30.000 km om året.
    Var der ikke bedre økonomi i og købe en B-klasse bil fra ny.
    Dels ville finansering vel kunne strækkes lidt længere, og samtidig er man rimelig sikker på kun udgifter til service de første 4 år.

Hvis bilen er en "kone" bil/nummer 2. kunne man vel leve med mindre plads hvis hele familien skal med, når bare der nok komfort til hverdag.

• #14   10. jun 2020 13# du har helt ret. Og jeg er også blevet I tvivl om det reelt kan svare sig at købe diesel smiley jeg kommer til at køre Ca 25k om året i den, halv motorvej halvt landevej Ca smiley og jeg ved ikke om det evt bedre kunne svare sig at købe en helt ny f. Eks Kia Rio eller sådan noget:(

• #15   10. jun 2020 Brændstof mæssigt vil en diesel nok være billigst, i risiko med reparationer nok større end benzin, osse selvom du kører 100 km om dagen.

Tja var det mig, havde jeg gået efter og købe en ny i b-klassen.
    Især hvis det en bil du har tænkt dig og køre i til den er død.

• #16   10. jun 2020 Hvis der ikke behov for plads til mere end 4, kunne en i3 være et rigtig fornuftigt bud evt i rex modellen hvis rækkevidden ikke er lang nok smiley
    Mener clever tager 600 kr om mdr for ubegrænset strøm, der er ingen reelle service omkostninger, alle har automatgear og er super støjsvage, de er hurtige og ret sjove grundet deres meget smalle dæk og de fleste har adaptiv fartpilot osv smiley

• #17   11. jun 2020 Hyundai i30 stc kunne være en mulighed.

Kommentér på:
nyt job, ny brugt pendler bil, men hvilken ??

Annonce