{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.746 visninger | Oprettet:

Dårlige ukomfortable bilsæde {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har købt en 1 år gammel mercedes a200 2019. Stadig fabriksgaranti indtil næste år.

Jeg sidder virkelig dårligt på sædet, (det er en amg pakke med alacantra og læder. Jeg føler mig slet ikke komfortabel. Jeg har prøvekørt og der kunne jeg ikke ligge mærke til det, men ved ikke om det er noget med min bils sæde eller om det er bare generelt sådan. Sædet er virkelig hårdt ved ryggen og lænd. Jeg oplevede det ikke da jeg prøvekørte magen til model hos mercedes. Men denne bil er købt brugt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlige ukomfortable bilsæde
  • #1   10. jun 2020 Og hvad skal vi gøre ved det?

• #2   10. jun 2020 Nu har du vel prøvet at justere divs ryg indstillinger på sædet/ryggen.

• #3   10. jun 2020 Der er to muligheder. Enten udskift du din krop, så den passer bedre til sæderne, eller udskifter du sæderne, så de passer bedre til din krop.

• #4   10. jun 2020 Jeg har aldrig siddet bedre end i en 2cv. De var ikke proppet med alt muligt lir og gejl, ja eneste justering var frem/tilbage.

De havde kun én ting - komfort

• #5   10. jun 2020 Der er vel 300-400 airbags osv i sæderne, så de kan nok ikke skiftes lovligt.. Der er ingen herinde der kan gøre noget for dig.. Bilen er købt, og tvivler på at tidligere ejer vil lade handlen gå tilbage fordi du ikke lige prøvede bilen ordentligt..

• #6   10. jun 2020 Ja en prøvetur på 10 min der syntes man bare alt er godt og fantastisk når man så køber bilen så finder man alle ulemperne bl.a. at man sidder dårligt eller der kommer støj forskellige steder fra eller andet
    Lev med det eller køb anden bil smiley
    Husk afskrivning det er noget vi alle har.

• #7   11. jun 2020 hvis du er heldig kan du måske finde et sæde fra en anden merc der passer dig bedre

• #8   13. jun 2020 Hej
    Prøv at skumme sæderne op med bygningsskum indtil du sidder godt.
    Mvh kp

• #9   16. jun 2020 Hej

En mulighed er et specialsæde fra Recaro. Dit org. sæde har sikkert airbag i siden. I så fald må du lovligt skifte det med et specialsæde med airbag. Recaros dyreste model Ergomed ES kan tilvælges med sideairbag og er dermed lovligt at montere. Det koster dog ca. 35.000 kr. + moms for sæde, konsol og montering. Bilen skal efterfølgende synes, da det er en konstruktiv ændring. Men det er desværre din eneste mulighed. Du må ikke overflytte et sæde fra en anden bil.
    Jeg arbejder med dette til daglig, så send mig evt. en mail på jda@langhoej.dk hvis du er interreseret smiley

Jacob

• paul s
    paul s Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Svar: 28
    #10   16. jun 2020 Uden at ville køre dig kede af det, så har Mercedes de ringeste sæder. Hvis du vil beholde bilen, kan du med fordel købe f.eks. et Recaro-sæde til dig. Sælger du bilen til en forhandler/give den i bytte, vil du sikkert tabe mange penge, hvis du ikke kan sælge den selv privat. Du kan evt. køre til Mercedes-forhandleren og klage over, at sædet evt. har en fejl. Held og lykke!

• Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 18 Emner: 5 Svar: 99
    #11   16. jun 2020 Problemer med ryg og lænd?

Det skyldes, at du alt for lang tid, har siddet i en fast position således at knogler/muskler etc. har vænnet sig til dette. Når du så hopper over i en anden bil, mærker du ikke dette lige med det samme. Du har selvf. mest focus på bilens køreegenskaber/udseende osv. men ret hurtigt fortæller din krop dig så, at den ikke er tilfreds med dens nye påtvungne radbrækkende stilling smiley

Du kan træne din ryg/lænd op, eller du kan justere med nogle puder. Køb evt. sådan et løst drejende kuglesæde, så du langt nemmere kan komme ind og ud af bilen/sædet. Det er ret godt for din problemstilling. Det koster vist ikke ret meget i forhold til nyt sæde/ny bil etc. smiley
    God luck..

• Peter AG
    Peter AG Tilmeldt:
    sep 2013

Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 16
    #12   16. jun 2020 Hvis du køre stærkere så er det, det mindre tid at sidde på sædet, da du når din destination det hurtigere smiley

• #13   17. jun 2020 Jeg anbefaler også et recaro sæde - har selv et og det er verdens klasse ??

• #14   17. jun 2020 Hvor lang tid har du haft bilen?

Jeg har selv for nyligt fået ny bil. Gik fra en Ford Fiesta til en Seat Leon, og der gik da også lige et par uger før min komfortable numse og ryg havde fundet sig til rette.

Så inden du går i krig med at splitte din fine Merc ad så prøv at se om du kan vænne dig til den. Find en indstilling du synes passer ok, og så lad den blive der. Man kan jo godt have en tendens til hele tiden at ændre den hvis man ikke føler sig komfortabel, men på den måde vænner du dig aldrig til den.

Held og lykke, og tillykke med din Merc.

• #15   17. jun 2020 Hej igen tror dette spørgsmål er blevet misforstået.

Det jeg er irriteret og ærgerlig over er den presser for meget ved lænden. Og jeg vil høre om man kunne evt blødgør sæderne, sætte noget andet ind så pasformen bliver bedre. Sædet er fint, det er bare hårdt at sidde når den presser meget ud i lænden. I forhold til ryggen.

• #16   17. jun 2020 Den har ikke sådan et håndtag til lænde støtten du kan justere hårdheden med?

• #17   17. jun 2020 Den må da ha lændejustering. Sidder der ikke et joystick agtig knap på siden af sædet i bunden?

• #18   17. jun 2020 Nej jeg har kun ryk frem og så tilbage også hele ryggen frem og tilbage. Også kan jeg tilte - selve stolen man sidder på. Der er intet til lænden. Det føles som lændestøtte er tager helt ud og den rammer lige ned under lænden. Så tænkte om man kunne gør noget med skummet ind i

• paul s
    paul s Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Svar: 28
    #19   17. jun 2020 Det kan være, at sædet er gået i stykker. Kør til et autoriseret værksted og få dem til at kigge på det. Der er jo fortsat garanti på bilen.

• #20   17. jun 2020 Ja mercedes har givet en tid på tirsdag, så ser vi lige ad smiley

Kommentér på:
Dårlige ukomfortable bilsæde

Annonce