{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Grand C4 eller Grand Scenic? {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft en hyggelig aften, hvilket resulterer i, at jeg nu skal have plads til 3 af mine egne unger plus aflastningsbarn.

Har ca 150.000 kr. jeg har lyst til at smide efter dette projekt, gerne mindre.
Er kommet frem til, at jeg nok må ud af se på en af de ovennævnte. Er der nogle erfaringer der peger på, at den ene er et bedre køb end den anden?
Og er de ren tredje model, inden for prisrammen jeg burde kigge efter, har sorteret efter max 125.000 km.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grand C4 eller Grand Scenic?
  • #1   12. jun 2020 De er begge fine biler til formålet MEN jeg ville kigge efter en Ford S-max, den er bedre bygget og større men kører som en stc.
    Den føles ikke som en "mini van" som de andre 2.
    Konen har en der nu har kørt 336xxxkm så du skal ikke være så km forskrækket.

• #2   12. jun 2020 Synes bare s-max rykket prisen i vejret...

• #3   12. jun 2020 Det er også en helt anden bil end de andre 2 du nævner.
    Det billigste du kan gøre hvis du bare vil fra A til B med en stor bil er nok Dacia lodgy, samme motor som i scenic og pålidelig.

• #4   12. jun 2020 jeg er godt med på at s-max er en anden bil. men må indrømme vi gerne vil begrænse udgiften til børnehavetransporteren, men samtidig have lidt komfort, hvorfor Lodgy slet ikke har været overvejet. haha

• #5   12. jun 2020 Min søster har sådan en Renault gran s diesel. Hun har haft den i 5 år nu og kørt 175.000 km i den, den har kørt ca 300.000 km nu. Og det er ganske få ting jeg har skiftet på den over de år. den har har fået nye bremser tandrem håndbremse dæk og alm service. plus jeg har skiftet en blæser modstand men ellers den køre bare rigtig godt og det bil med masser af plads i. hendes er en 7 person, og da hun købte den var jeg ikke Renault fan. men må sige det er en billige bil hun har haft i den tid uden de store problemer.

• #6   12. jun 2020 Jeg havde valgt Grand scenic, vi havde en i 4 år, eneste vi lavede på den ud over normal vedligehold var en enkelt flammeskive opbremser kaliber bag i, rust var der ikke noget af og pladsen var fantastisk.
    Tjek den elektroniske håndbremse. Tjek at service er overholdt, tjek bremseskiverne bag, ellers vil jeg sige det er en rigtig god stabil bil, havde du mere mønt havde jeg kigget på en S-Max.

• #7   12. jun 2020 Jeg har så også lavet håndbremsen på den af min søster. da kabler satte sig fast og el motoren hade fået fugt. men fandt en brugt motor uden kabler der var i orden til få penge jeg skilte af og renset. plus pakket den om så den aldrig kunne få et fugt problem igen. Og en god ting er at man kan købe begge kabler løs nu om dage, så satte 2 nye kabler på den samtidig med jeg skiftet bremser på den der. Og det har fungeret fint det 3 år siden nu. Så vis man kan selv kan man lave den håndbremse selv til få penge. da den er noget dyr fra ny af,og vil også sige det er nok den det eneste negative jeg vil sige om den bil. er at de kan få problemer med den håndbremse

• #8   13. jun 2020 Det er kun Scenic II (2002 - 2008) der har problemer med parkeringsbremseaggregatet. Scenic III, som trådstarter er ude efter qua prislejet har ikke problemer med parkeringsbremsen, da den er opbygget helt anderledes

• #9   13. jun 2020 Må vist hellere ud af se på begge.

Jf anmeldelser skulle der ikke være så meget plads i renualten. Har ellers gode erfaringer med deres 1.5 dci motor...

• #10   13. jun 2020 Hvis valget kun står imellem de to du spørger på:

Så tag en Grand Scenic den er SÅ meget federe end en C4 (ihvertfald efter min mening)

Syntes C4 Picasso og Grand Picasso er klodset at se på og kedelig indvendig.

Alternativt så kig på en Zafira Tourer fra Opel
    Den er min kone lige lidt forelsket i pt og prøver at lokke mig til at vi skal have sådan en (vi har også 3 rollinger) smiley

Jeg prøver ellers at tale til en BMW X5 eller Mercedes-Benz GLE men det er jo hende der pendler i den så må nok hellere lytte lidt til hende.

• #11   13. jun 2020 Har altid lært man skal holde sig fra Zafira... Så har slet ikke tænkt tanken. Kan godt se man kan få lidt andre biler i prisklassen. Fx Kia carens. Me nlan være jeg skal søge lidt bredere...

Kommentér på:
Grand C4 eller Grand Scenic?

Annonce