Egr Blanking Plate eller ikke {{forumTopicSubject}}
'hej alle
Det er jo ingen hemmelighed at EGR systemet på Diesel biler har det med at sode/kokse til med motor problemer til følge.
Det kan jo kodes væk, det er jeg klar over men man kan jo også købe sådan en "Blanking Plate" med en lille hul 5-6mm eller helt uden hul.
Går ud fra hullet er for at modvirke at der kommer fejl koder og stadig får noget af effekten ved at lukke den helt (altså at hele indsugnings systemet ikke soder/kokser helt til)
Men der hvor jeg vil hen er, hvordan kan styringen finde ud af at den er helt lukket = fejl
Nogle biler kan man jo bare sætte en plade i uden hul uden der kommer fejl.
For noget tid siden havde jeg en Audi A2 3l og den gave ingen fejl men har læst at andre får fejl..
Jeg har en Ford mondeo 2.2tdci 200hk den har lige haft dårlig motorgang pga. egr og en LMM som ikke fungerede godt og tænkte om nogen vidste om man kunne sætte en helt lukket plade i den eller ej? måske det skal kodes?
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.058
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.058
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.679
Det lille hul kan så i "nogle" tilfælde snyde ECU til at tro EGR system er ok da luftmasse vil falde en smule. det er forskelligt hvor følsomme de forskellige biler er .
Egr Blanking Plate eller ikke