{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

w123
w123
Tilmeldt:
16. maj 2008
Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294

Tandrem hoppet en tand? 407 v6 {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Håber på hjælp fra nogle af de kloge..!

Jeg har en 407 3.0 v6 der sandsynligvis har hoppet en tand eller remstrammeren er gået til..
Den kørte i hvert fald skidt, smed alle mulige fejl på diagbox og remmen virker løs..

Har købt nyt tandremssæt, værktøjssæt med låsedorne osv. Og har arbejdsbeskrivelsen fra servicebox..
Men jeg kan ikke få dornene til at passe i alle knasrhjul og krumtappen, men de kan cel have flyttet sig indbyrdes hvis remmen er hopoet en tand? Har ikke rodet med en tandrem der er hoppet før og heller aldrig skiftet rem på andet end en række-firer, der er rigeligt med tandhjul på sådan en sekser..

Spørgsmålet er:
Hvad gør man normalt hvis den gamle rem og hjulene ikke passer sammen længere? Tager man remmen af inden man låser hjulene? Man må vel kun dreje med uret?

På forhånd tak for hjælpen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandrem hoppet en tand? 407 v6
  • #1   29. jun 2020 drej den over hvor du kan låse krumtappen,og hvad ellers andre hjul der passer også. Og der efter klipper eller hiver du tandremmen af og så drejer du den eller de der ikke passer,det hak over så de passer ud for hullet igen og låser den/dem også. Og når remmen er af er det lige meget hvad vej du drejer, men du drejer selvfølig mod den vej der er nærmest hvor du låser hjulene i det hul. Og så på med den nye tandrem/hjul derefter og når tandremmen er på igen, så er det man altid kun drejer med uret igen.

  • #2   29. jun 2020 så der er ikke noget indviklet i det.

  • #3   29. jun 2020 Der er ikke noget svært ved det. Lås krumtappen først - og klip så remmen af og lås alle hjulene, og smid den nye rem på. Det står i værkstedsmanualen.

    Den har med ret stor sikkerhed dynamisk strammer, så den KAN hoppe en tand - og motoren går ikke til af det. Man gider ikke køre i en bil der dårligt vil trække.


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.269
    #5   30. jun 2020 har den ikke justerbare takthjul ?

    så man låser den inderste del med en dorn (gul pil) løsner 4 bolte (rød pil) så man kan flytte den yderste del så remmen passer , og så først spænder boltene når man har strammet remmen korrekt op ?


    profilbillede
  • w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #6   1. jul 2020 Mamge tak for svar allesammen, jeg føler mig tryg ved at blokere krumtappen og klippe remmen!

    Det er netop systemet med de justerbare hjul, men det er de to faste knaster der ikke kan passe helt sammen med krumtappen som remmen sidder nu..

    Tak for hjælpen derude, go' sommer til jer!


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.269
    #7   1. jul 2020 de 2 faste ?? er der ikke justerbare hjul på alle fire smiley

Kommentér på:
Tandrem hoppet en tand? 407 v6

Annonce