Tandrem hoppet en tand? 407 v6 {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Håber på hjælp fra nogle af de kloge..!
Jeg har en 407 3.0 v6 der sandsynligvis har hoppet en tand eller remstrammeren er gået til..
Den kørte i hvert fald skidt, smed alle mulige fejl på diagbox og remmen virker løs..
Har købt nyt tandremssæt, værktøjssæt med låsedorne osv. Og har arbejdsbeskrivelsen fra servicebox..
Men jeg kan ikke få dornene til at passe i alle knasrhjul og krumtappen, men de kan cel have flyttet sig indbyrdes hvis remmen er hopoet en tand? Har ikke rodet med en tandrem der er hoppet før og heller aldrig skiftet rem på andet end en række-firer, der er rigeligt med tandhjul på sådan en sekser..
Spørgsmålet er:
Hvad gør man normalt hvis den gamle rem og hjulene ikke passer sammen længere? Tager man remmen af inden man låser hjulene? Man må vel kun dreje med uret?
På forhånd tak for hjælpen!
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 57 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.351
Den har med ret stor sikkerhed dynamisk strammer, så den KAN hoppe en tand - og motoren går ikke til af det. Man gider ikke køre i en bil der dårligt vil trække.
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.269
så man låser den inderste del med en dorn (gul pil) løsner 4 bolte (rød pil) så man kan flytte den yderste del så remmen passer , og så først spænder boltene når man har strammet remmen korrekt op ?
maj 2008
Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
Det er netop systemet med de justerbare hjul, men det er de to faste knaster der ikke kan passe helt sammen med krumtappen som remmen sidder nu..
Tak for hjælpen derude, go' sommer til jer!
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.269
Tandrem hoppet en tand? 407 v6