{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.649 visninger | Oprettet:

Peugeot 207 1,6 Hdi 16v 90hk.5d. Spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg har brug for jeres hjælp og viden!

Har fornyeligt købt en brugt Peugeot 207 dieselbil. Jeg har haft bilen i 1,5 måned ca. og nu er der opstået et problem som jeg tænker skal ordnes.
Problemet opstår når bilen er kold og i starten af en kører tur. Når bilen holder i tomgang ved et lyskryds, kø eller lignende går motoren ujævnt/ er ved at gå i stå og til sidst går i stå hvis ikke jeg får varmet motoren op inden den skal holde i tomgang.
Når bilen så har kørt et godt stykke på motorvejen er der ingen problemer under kørslen og den kører som den gjorde da jeg købte den.
Min teori er at det enten er EGR ventilen der er sodet til eller at der er tale om lambdasonde der skal rengøres eller udskiftes. Men jeg hælder mest til at det kan være EGR ventilen der er sodet til, da jeg kan læse mig frem til, at det er et typisk problem for diesel biler.

I den forbindelse ville jeg hører om der er nogle herinde der havde andre teorier eller som har prøvet et lignende problem hos en dieselbil?
Jeg håber at der er nogle der kan gøre mig lidt klogere på hvad der skal laves før bilen kører som den skal.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 207 1,6 Hdi 16v 90hk.5d. Spørgsmål
  • #1   7. jul 2020 Har du haft en tester på?
    Der kan være mange årsager til at motoren går ujævn, har lige selv været turen igennem med en Ford Mondeo 2.2tdci som vi lige har købt.
    EGR var sodet/kokset godt til og en LMM der var dårlig.
    Men syntomerne var ikke som dine, den hakkede periodisk ved kørsel og trak sådan i bølgeform der var ikke noget i tomgang.

• #2   7. jul 2020 Nej ikke lige med dette problem Da værkstedet holder ferie lukket.

Kommentér på:
Peugeot 207 1,6 Hdi 16v 90hk.5d. Spørgsmål

Annonce