{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.408 visninger | Oprettet:

AUDI e tron opladning pris {{forumTopicSubject}}

Hej har længe tænkt på hvad det egentlig koster at oplade en el bil,
eks, ved lade stander ved motorvej og også der hjemme.

kommer nok ikke uden om at der kommer til at stå en el bil på ønske listen når den gamle hyundai ikke kan mere.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/e-tron/55-quattro-5d/4729329


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AUDI e tron opladning pris
  • #1   9. jul 2020 Der er kæmpe forskel på hvordan du vælger at gøre det.
    Oftest vælger man at bruge enten Clever eller Eon, som har abonnementer. Det betyder at du frit kan oplade på deres offentlige lader uden at betale andet end abonnementet på ca 700kr pr mdr.
    Du kan betale for at få en lader derhjemme(ca 7-12k), som går over f.eks. Clever. Det betyder:
    Du lægger ca 2,20kr pr kwh, men får pt refunderet lige omkring 2kr måske lidt under.
    Bizart nok betyder det at det er marginalt dyrere at lade op derhjemme. Du får pengene refunderet på kvartals basis. Så kører du meget kan du godt få en del penge ud at køre henover kvartalet.
    Eneste sted hvor elbiler er lidt noget bøvl er hvis du bor så du ikke har egen parkeringsplads der kan nåes med strøm fra din ejendom.
    En del af de store boligselskaber kigger på at få lavet en hel del lade stationer.

    En hjemmelade station kører typisk med imellem 7-11 eller 22kwh.
    Kører du meget meget lidt, kan du vælge bare at få monteret en lader og selv betale for den strøm du bruger. Personligt er jeg helt ok med at betale 700ish pr mdr.

    Nu til nedern delen, det er lidt noget underligt noget at lade på fremmede ladestationer, og du bliver bonget godt hvis du er "fremmed" kunde, forvent omkring 5-7kr pr kwh.
    Der findes selskaber som forsøger at lave fællesskaber som får bedre priser end de 5-7kr, det er især interessant i udlandet.
    Rejser man meget med elbil, kan jeg kun anbefale en ting: køb tesla, deres ladenetværk har en ret pæn dækning. Det er dog primært de gamle teslaer som har fri ladning på hele netværket. VAG og andre er igang med at lave et stort samarbejde med en virksomhed(husker ikke navnet), som nok skal indhente Tesla på et tidspunkt.
    Markedet for ladestationer er i rivende udvikling, så forvent at se mange flere stationer og nemmere betaling, lige nu skal man næsten altid over en app. Du kan ikke bare svinge dankortet ved ladestationen...endnu.
    I tyskland skal man lave elladere hvis man laver en ny tankstation, så der sker meget.


  • #2   9. jul 2020 En lader er opgivet i kW og ikke kWh, den ene er en styrke opgivelse, den anden en afmålt energi mængde.

    Og tvivler på det bliver installeret ret meget mere end 5kW hjemmeladere, med mindre man vil betale for en ny stikledning.
    Eller leve med ikke og kunne lave mad osv når bilen lader.

    En normal 25 amperes husinstallation, kan bære 17kW maksimalt.


  • #3   9. jul 2020 Du kan bruge denne hjemmeside, giver et nemt overblik over hvad der kan betale sig i forhold til hvor mange km du forventer at køre.

    https://baltzer.eu/ladepriser

    Om du vælger Clever/EON/FDM eller noget helt andet, skal du have en separat 3x16a installation til at trække hjemmeopladeren på 11kw.


  • #4   9. jul 2020 grunden til jeg lige kigger på E tron er nok at jeg er mere sikker på at den kan blive lavet. hvor Tesla stadig har problemer med at der kun er få værksteder og vente tiden nok er lidt længere før man er kørende igen.
    er også lidt på udkig efter ny volvo som kommer med fuldt hybrid program næste år det virker også spændende.

    nu er mit forbrug af bil ikke så stort har 40 km på arbejde og kører cirka 22,000 km om året


  • #5   9. jul 2020 Med 40 km hver vej havde jeg overvejet en C eller E klasse plug-in hybrid med dieselmotor, kan virkelig godt lide konceptet med elbil de første >100 km og ellers en forholdsvis økonomisk dieselmotor til resten af turen

  • #6   9. jul 2020 Linket er ikke kun for Tesla.
    i feltet "Din bils gennemsnitlige effektivitet" skriver du 0,229 ( tal for Audi E tron 55 )
    så skal du udfylde din strømpris, (typisk kr. 2,00 til 2,20) samt min/max km. så kan du se hvad de forskellige udbydere koster.


  • #7   9. jul 2020 Hav fokus på hjemmeladeren, og omkostningen der er forbundet med det.

    I de 3.5 år jeg havde Tesla'en, havde jeg reelt brug for at lade på farten mindre end 5 gange. Så medmindre du forventer at køre en del ture hvor du er nødt til at lade undervejs, så læg ikke for store bekymringer i omkostningen ved det.

    Det vil under alle omstændigheder være billigere at lade en bil helt op, end fylde en mellemstor bil's tank helt op.


  • #8   9. jul 2020 Jeg kan kun tilslutte mig trådstarter smiley
    Skal jeg have en “ellert” så er E-tron en af de el biler jeg gad eje, selvom jeg ikke er særlig meget for Audi generelt med E-tron er Fed men syntes også Mercedes-Benz EQC er meget lækker

    Jeg syntes dog generelt at ALLE el bilers rækkevidde er for kort til vores behov og gider simpelhen ikke vente 20 min på at få 80% “tank” og tænker også vi kører på kør selv ferie to gange om året der virker el bil desværre ikke sol det optimale for os, en kollega havde en Tesla og ja fin bil men en tur til Sydfrankrig om sommeren og til Østrig om vinteren der er det ikke lige den bedste løsning

    Men ingen tvivl om at vi alle sikkert kører el bil om 20 år smiley smiley


  • #9   9. jul 2020 Per B,

    Hjemme hos os snakkede vi faktisk om det med kør-selv-ferier inden vi købte Tesla'en. Vores konklusion var, at rækkevidden aldrig ville være et problem til hverdag (kørte max. 200 km hver dag i hverdagene). Så vi ville ikke lade os begrænse af 1-2 ture om året.

    Vores plan var faktisk at bare leje en bil til de ture, men den ene gang vi tog på en længere tur, endte vi med at tage Tesla'en. Men vi foretrækker egentlig også at flyve og leje bil hvor vi lander.

    Den ene gang vi var på en længere tur, kørte vi fra San Francisco til den sydlige del af Los Angeles. Der var to andre par med på turen, i hver deres (benzin) bil. Vi havde sagt at de bare skulle køre, og ikke vente på os når vi skulle lade.

    Vi brugte 45 minutter mere på den tur. Og ladede gratis hele vejen.


  • #10   9. jul 2020 Jeg er enig med Carstens betragtninger mht. rækkevidden. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor folk køber bil efter de 2 uger om året, de er på ferie, frem for at købe den for de resterende 350 dage. Så lej da en bil de 14 dage, I er på ferie i stedet smiley

    Det må være selveste definitionen af at se begrænsninger i stedet for muligheder med det fokus.

    Det er godt nok uhyre sjældent, vi kører mere end et par hundrede km ad gangen.


  • #11   9. jul 2020 Carsten og Bay
    Er enig man skal ikke vælge efter 2 ferieture om året
    Men derfor syntes jeg stadigvæk at rækkevidden er for kort til vores behov smiley
    Min kone pendler fra Amager til Vordingborg ca 12-15 gange om måneden og kan ikke lade på jobbet
    Derudover ca 1 gang om måneden en tur til Jylland Herning på familiebesøg og ellers en weekend tur til sommerhuset i Rørvig ca 1 gang om måneden også
    Hvis jeg kun kan lade derhjemme og under vejs så syntes jeg bare ikke det ville fungere men sådan er vi alle forskellige
    Jeg siger ikke jeg ikke vil have en ellert men ønsker bare en rækkevidde på ca 800-900 km
    Men er ikke i tvivl om vi alle kommer i el biler om nogle år

    Derudover er det da ikke fedt at leje en bil hvis man har en lækker bil holdende derhjemme


  • #12   9. jul 2020 Bay

    Mennesket har af natur, modstand mod forandring.
    Så noget der er fremmed, og uprøvet tør man ikke gå i krig med.


  • #13   9. jul 2020 Man kan vel sagtens nå til Vordingborg tur/retur. Og sagtens til Herning på en opladning også. Rørvig heller intet problem. Men det er måske bare mig, der er født jubeloptimist smiley

  • #14   9. jul 2020 Bay:
    Tvivler på Amager Herning og Retur kan gøres uden opladning
    Men de andre ja sikkert nok
    Når det så er sagt syntes jeg bare ikke jeg gider bruge 20 min på at “tanke” 80%
    Når det så er sagt så ved vi alle jo også at fabrikstal skal tages sådan lidt pø om pø da det danske vejr jo også spiller rækkevidden et puds og tvivler på at folk der kører el bil starter med fuld tank og først stopper når der er 10 km tilbage på rækkevidden da det ikke lige er sikkert der er en “tank” der smiley
    Tænker man måske stopper når der er 100 km tilbage og dermed så begrænser man jo sig selv og hvis man endelig forsøger at kører den næsten tom så ville de være ærgeligt hvis der så var sket et uheld på motorvejen og du blev tvunget ud på en “omvej” på 30 km hvis du kun har strøm til 10 smiley

    Så det eneste jeg siger er at det kunne være fedt når el biler får en rækkevidde på 8-900 km så syntes jeg det er attraktiv så kan jeg nå Herning og hjem igen uden stop og jeg kan sågar også nå på den anden side af Hamborg inden der skal tankes op og hvis det samtidig kan gøres på kortere tid så ville det være perfekt så jeg ikke “spilder” 20-25 min hvergang på at kun få 80% og der er ikke så mange steder at lade som at tanke benzin og diesel når der er det så bliver det godt

    Men ingen tvivl om El biler er fremtiden og vil da også gerne selv have en når vi kommer længere hen i processen men den næste bil bliver ikke en el bil her i husstanden selv om det kunne være godt for miljøet og alle klimatosserne smiley smiley

    Kent:
    Er ikke modstander af nye ting tvært imod men siger bare lige pt er el bil ikke noget for mig


  • #15   9. jul 2020 Per B,

    Lige pt. er der nogle som ikke vil kunne få indfriet deres behov med en elbil. Sådan er det bare. Tænk på at det kun er 8 år siden den første brugbare elbil kom på markedet. Benzinbiler har eksisteret i over 100 år.

    Pointen var, at hvis det kun er ferier der er årsagen til at man afskriver elbiler, så findes der løsninger på det.

    Jeg har lejet mange biler, også selvom jeg har haft en bil i garagen. Vi er i vores husstand gået fra at have 4 biler til kun at have én (nr. 2 kommer dog på et tidspunkt). At gå fra min. 2 biler til kun én, har betydet at jeg har lejet biler efter behov, hvis vi begge skulle bruge en bil.

    Jeg kørte engang en længere tur i en udlejningsbil, da tanken om at køre 10 timer, med 3 personer med bagage, i RS5'eren bare ikke var noget jeg havde lyst til.

    Men sådan er vi så forskellige.


  • #16   9. jul 2020 Man vender sig til de måde at rejse på. Kan sige at på langtur kan en tesla 70d holde en snit fart ligeomkring de 100 med ladning, det er svært at komme over. Det er så også en ældre dame er kun lige kan nå at lade med 100-120 ampere i 10 minutter før den begynder at sænke ampere.
    Ingen tvivl om at tyskerne bygger bedre biler, men teknikken i elbil, mangler de stadig lidt for helt at kunne følge med. (med mindre man har penge til en porsche.... savle...)
    Jeg har været på europa rund tur i teslaen ca 5000 km på to uger. Det er en anden måde at rejse på, men min logik var egentligt mere at det som det kostede at tanke benzin bilen, kunne jeg holde en hel dag fri for. Så det faktum at det tager to dage at nå til italien istedet for en...
    Er man mere end en voksen med fornuftig løn, begynder regnestykket at halte noget mere, så kan den ekstra dag ikke længere dækkes af brændstof forbruget.
    Som Bay også er inde på så er det faktisk en relativt god forretning at køre elbil pga abonnementet (som mister sin afgifts fritagelsen en dag).
    Da jeg købte min kørte jeg ca 3.000 km om mdr, med brændstof forbrug på ca 3.000kr og ca 500kr vægt pr mdr.
    Med elbilen havnede jeg på ca 800 kr om mdr "brændstof", og 50kr vægt pr mdr. Så staten var så sød at give mig ca 2500 om mdr for at skifte. Første gang i mit liv at jeg er på den gode side af afgifts Danmark. Plejer at blive taget på ca alle parametre.
    Læg dertil at der pt også er gratis parkering i kbh ...
    Alle de sjove ting ved elbiler bliver fjernet det sekund der er for mange af dem. Afgiftskronerne skal komme ind et eller andet sted.

    En sidste note, der er stor forskel på hvor mange og store ladere der er tilgængeligt, så derfor betyder det noget hvor du bor. F.eks. er der ikke mange hurtigladere (50kw eller mere) på Bornholm, eller ved Esbjerg. Tjek derfor om Clever eller Eon er rette at vælge

    Fedt site med prissammenligningen.


  • #17   9. jul 2020 Når man ikke selv styre hvor man stopper kommer man også til at opleve spøjse ting.

    F.eks. har jeg lært at der findes en indendørs skibakke i nordtyskland.
    Og jeg har ladet på et hotel i Italien hvor et af holdene boede i forbindlse med FIFA (interessere mig ikke en bønne for fodbold, så aner ikke hvad hold det var. Men der var bodyguards over det hele og et tvhold uden for.... lidt underlig oplevelse.
    Modsat kan jeg også fortælle at nogle af stederne er bagerst på et hotels triste parkeringsplads ... ikke helt så sjovt at sidde der at glo.
    De fleste steder er der noget spise værk i nærheden, og det er nok det farligste. Alt det fastfood man når at spise på sådan en langtur.
    Forstår godt modviljen for at skulle vente på bilen.
    Kan sige en ting.... det er fedt at have aircon i sit "telt" når man er til Le Mans smiley og strøm til det meste.
    Men er man 4 voksne med fornuftig løn i bilen, så er det økonomisk dårlig karma at tage en el bil. Men som Bay siger, tag ellerten til tyskland og lej en stor Audi eller lign så er den ged barberet.


  • #18   9. jul 2020 Carsten
    Enig det er kun 8 år siden og udviklingen kommer til vores fordel smiley


  • #19   9. jul 2020 Det er også meget sjældent at jeg lader "ude", 95% af alt strøm min bil får, får den hjemme, men de få gange jeg har behov for det er jeg meget glad for at jeg har en Tesla, der er ikke så meget at rafle om, deres ladere er hvor man skal bruge dem, de er billige, og hurtige

  • #21   10. jul 2020 Billigere.. ja, men billig, absolut ikke!
    En startpris på 750k de må have ædt søm


  • #22   10. jul 2020 En Audi SQ5, som vel på mange måder kan sammenlignes med e-tron, starter omkring 1 mio. kr. I den sammenligning virker e-tron jo billig.

  • #23   10. jul 2020 Både og. For på en SQ5 er der antageligvis langt højere afgift. Så ja, den er da billigere, men ikke billig. Det må jeg give Carsten ret i.

    Men du har ret i, at det må være det bedste udgangspunkt for sammenligning, selv om der sikkert også er ret mange punkter, hvorpå de adskiller sig smiley


  • #24   10. jul 2020 Ja, Bay, det er mere for at få et fair sammenligningsgrundlag. e-tron er nok reelt mere et alternativ til en SQ5, end til en Tesla Model Y.

    Lidt som med Porsche Taycan, som jo nok i høj grad vil kanabalisere Panamera salget - end tage fra Tesla Model S salget.

    Afgiften hjælper e-tron godt på vej i DK. I US koster e-tron fra $77,000 og SQ5 (benzin) koster til sammenligning fra $53,000. Selv Q8 starter et godt stykke under e-tron. Og så synes jeg at man kan sige at den er dyr, men det synes jeg ikke man kan sige i DK.

    Det er mange penge, ja, men det er noget andet.


  • #25   10. jul 2020 Grunden til, jeg blandede afgift ind i det, var, at jeg synes, der er stor forskel på at give x-antal tusinde kr. til Audi og til skattefar. Så vil jeg alligevel hellere betale en afgift. Det går trods alt i udgangspunktet til et godt formål, kan man sige smiley

  • #26   11. jul 2020 Personligt tror jeg ikke vi vil se en øget rækkevidde på elbilerne. Tror de fleste vil satse på en 600-700 km som maksimum

    Simpelthen fordi batterierne med en rækkevidde på 1000 km vil blive så tunge at det ikke giver mening. Tænker at vi for at ramme 800-900 km vil op på knap 1 ton bare i batterier

    I stedet tror jeg fokus vil være på hastigheden for opladningen, som for mange også giver meget mere værdi i hverdagen

    Per B når i kører til Herning så bruger i vel små 7 timer i bilen. Det gør i vel sjældent for bare at drikke kaffe også køre hjem igen. Kan i ikke den ene gang om måneden lade mens i er på Herning på besøg, eller lige holde 20 min på Fyn hjemover

    Personligt så kører vi 25.000-30.000 km om året i hver af vores biler. Jeg tror jeg en gang hvert andet år kom i en situation hvor jeg i en elbil skulle lade under en køretur

    Anders Lund Madsen har medvirket i en podcast med bilmagasinet mener jeg det var, her fortalte han om en tur rundt om Island i en elbil. Vel og mærke en ø uden ladestandere

    Det handler vel i bund og grund om at se muligheder og ikke begrænsninger. Og personligt så ville jeg nok vælge en e-tron over en sq5 hvis jeg stod i det valg


  • #27   11. jul 2020 Selvfølgeligt kan man lade op undervejs, i Herning eller noget tredje. Men modstanden mod forandring er stor og det gør, at folk mange gange ser begrænsninger i stedet for muligheder smiley Det samme gør sig gældende, når "er nødt til" at købe en stor bil, fordi man skal på ferie i Italien en gang om året.

  • #28   11. jul 2020 carsten t ( copy cat)
    ja 750,000 kr virker dyr men til sammenligning koster en volvo v90 jo også der omkring, eller en tilsvarende luksus bil.
    Og må da sige sådan en E tron eller Mercedes for den sags skyld ligger i luksus klassen.


  • #29   12. jul 2020 Så ville jeg 100 gange hellere have en stor model Tesla i stedet

  • #30   12. jul 2020 #26
    Rene naturligvis kan vi lade i Herning men dem vi besøger har ikke ladestander og jo vi er der som regel en weekend og ikke bare til kaffe smiley

    Og jo kan godt lade på Fyn under vejs men må indrømme det er sjældent vi faktisk gider at gøre holdt under vejs

    Og det er ikke for at være modstander af el biler overhovedet det eneste jeg ønsker som sikkert også kommer er en længere rækkevidde og de 6-700 du skriver om det ville være fint nok hvis det er en reel rækkevidde da de i dag opgivet ca 400 det syntes jeg er for kort

    Har hørt eksempler på at de rigtige rækkevidder ikke helt svarer overens med fabrikstallet

    Jeg håber og tror da at vi alle får en el bil på et tidspunkt så er ikke modstander i mod nye tiltag

    Jeg har bare nogle ønsker som jeg håber kan indfries den dag jeg skal have en ellert smiley


  • #31   12. jul 2020 Tesla model 3 long range kan køre en 400-500 km alt efter kørsel ser det ud til. Der er en artikel om en som kørte København til Aalborg uden opladning

    At de ikke har ladestander er jo ikke en forudsætning, den gør bare du lader hurtigere og kan få refunderet en del af prisen på strømmen. En ladning via almindelig stikkontakt kan vel lade sig gøre på de fleste elbiler, og koster vel en 200-300 kr ved almindelig kWh pris

    Hvis i lader mens i er på weekend bør i vel kunne komme hjem uden holdt, og i vil kunne køre rundt mens i er på besøg

    Vi ser da også tesla på campingpladsen hvor de så afregnes 3,5 kr pr kWh


Kommentér på:
AUDI e tron opladning pris

Annonce