{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Fornuftig? {{forumTopicSubject}}

Davs! Har pt en Volvo v50 1,6D drive, som er fornuftig økonomisk, dog er jeg ikke besynderligt glad for den, og pengene den kunne indbringe ville være behageligt smiley så jeg ønsker ider til en billig bil, omkring 20k??? Der er fornuftig i vægtafgift, samt brændstof? Eneste krav er sådan set at modellen kunne fås med fartpilot, da jeg pendler 140km landevej om dagen.

Har selv kigget på noget 1,5 civic fra 2001? Men ingen ide om den kunne fåes med fartpilot smiley

Har folk nogle ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fornuftig?
  • #1   28. jul 2020 Fejler den noget?

    Ved ikke hvad den er værd, men det kan sikkert ikke svare sig at sælge den.

    140km Dagligt er også langt i en 20 år gammel bil.


  • #2   28. jul 2020 Aygo trillingerne er nok det mest driftstabile du finder til 20.000

    De findes med fartpilot og aircondition, men det kan være du lige skal se lidt efter en med det i

    Dog vil jeg også godt forberede dig på, at det er en helt anden køreoplevelse du får i sådan en. Den larmer, støjer og mangler motorkraften

    Men billig, det er sådan en. Og du kan med lidt held komme ned i total omkostninger på lidt over 1 kr pr km


  • #3   28. jul 2020 jeg vil sige 100+km dagligt i en rustkasse(det er de fleste biler i den prisklasse hvis man ikke køber tysk række 6 som er pisse dyr i brændstof og vægtafgift) er noget værre lort.

  • #4   28. jul 2020 Volvoen er fra 10, så er nok en 50-60 stykker værd.

    Har kigget på tvillingerne, syntes bare ikke der er møj bil i, og så synes jeg man sider ringe smiley dog ville de opfylde mine krav smiley

    Har tidligere kørt dagligt i min Volvo 240, (var godtnok kun 60km om dage) hvilket jeg som sådan ikke syntes var et problem ud over mangel på fartpilot og brændstof økonomien smiley


  • #5   28. jul 2020 min personlige erfaring med fartpilot er at det bruger meget mere brændstof. fx kører vi normalt 120-130 på motorvejen, men op ad bakke giver vi mindre gas og ned ad bakke intet og det vi oplever er at op ad bakke vil bilen hele tiden holde samme fart hvilket = mere unødvendig gas og meget mere brændstof.
    kan også være at vores system er gammelt (bmw fra 97) og nyere har fikset disse problemer


  • #6   28. jul 2020 Det skam også et problem på den nyere Volvo smiley har selv en tildens til at slå den fra så snart jeg kan se den ikke ville kunne finde ud a Hva den laver smiley

  • #7   28. jul 2020 Octavia TDI med oliefyr og fartpilot, det kører og kører og kører bare...................

  • #8   28. jul 2020 Hvis du er ligeglad med den store afgift kan du vælge Ford Focus i diverse versioner.
    Vores er fra 2010 og har fartpilot, klima med aircon, rimeligt anlæg med cd og den klarer snildt 20 - 22 km på en liter diesel.
    Den koster omkring 1.500 i afgift hvert halve år, - men de ældre versioner koster en del mere.


  • #9   28. jul 2020 Gammel TDI koster 5.800 årligt Octavia, Passat lidt mere fordi den er tungere.

  • #10   28. jul 2020 Allan R, det præcis den samme bil jeg har nu (v50 er en focus i forklædning), og den opfylder sådan set alle mine krav. Kunne bare godt bruge pengende den ville kunne inkassere, da jeg flytter. Derfor er jeg på jagt efter nået der vil kunne være en fornuftig erstatning, bare hvor indkøbs prisen er markant lavere.

    Kender mange med sådan en TDI hest, problemet er budget er så stramt st jeg ikke vil kunne betale det ekstra i vægtafgift.

    Tror ikke en diesel, vil kunne komme ind i mit budget med så høj en vægtafgift. For at få en billig vægtafgift på en diesel jeg skal op og leje i + 60k, og så kan jeg lige så godt beholde den nuværende bil.


  • #11   28. jul 2020 Jeg er godt klar over at aygo trillingerne ikke er nogen særlig god bil.

    Deres eneste fordel er lav pris i indkøb, billig forsikring, billig ejerafgift, lave omkostninger til vedligehold og går en 18-22 km/l alt efter højre foden.

    Jeg kører et sted mellem 25.000 og 30.000 km om året i vores 107'er. Og med alt så koster det mig små 1,10 kr pr km.

    Sæderne er som du siger ikke super gode, men nogle snakker om dem fra generation 2 er bedre og skulle vist være nemme at skifte.

    Jeg kan godt se du får mere bil i en ældre diesel, men den koster bare mere i dels faste udgifter, men der er også flere ting som kan belaste driftsomkostninger (turbo, egr, dpf osv)

    Så hvis budget er stramt, så mener jeg personligt at skift til en endnu ældre diesel bil hurtigt kan blive dyrere end bare at beholde din volvo


  • #12   29. jul 2020 100% enig Rene. Derfor jeg aldrig selv har tænkt På en gammel diesel. Og det måske også en a grundende til det kunne være rart at komme a med Volvoen, der er sku meget der kan gå i stykker, og dele er ligefrem ikke billige til sådan en satan smiley

    Det var derfor jeg selv havde kigget på noget 1,5 civic, kender desværre ikke drift omkostningerne på sådan, men hvis det er lidt mere end en C1, får man bare stadig en bil som godt kan køres i? Og der sker ikke nået ved hvis lortet får en bule smiley


  • #13   29. jul 2020 Må sgu indrømme jeg ikke føler mig særlig sikker på vejen i en C1 eller lignende, konen har en, synes alle de biler der er skrammelkasser, så hellere en Picanto med en ekstra cylinder, hvis man skulle tvinges over i sådan noget.
    Kommer du over i en Octavia benziner, 1.6, så er du jo nede og køre max 13 km/l, så hjælper det jo ikke meget du sparer kr 1.500i afgift, de er hurtigt ædt op af merprisen på brændstoffet.

    Hvor meget skal du køre om måneden?


  • #14   29. jul 2020 Civic er der mange som er glad for, men om den er billig i dele er jeg ikke konkret klar over.

  • #15   29. jul 2020 Der findes jo masser af billige na benzin biler til dit budget, så slipper du for at tænke på mange af de dyreste dele

    Når vi snakker bil til 20.000 kr vil jeg være mere opmærksom på at gennemgå den enkelte bil, frem for at fokuser på en bestemt model

    Men er budget så stramt at du nærmest ikke har råd til en højere ejerafgift, så har du vel heller ikke råd til en na benzin som går 15 km/l

    Aygo er en regulær p**æske. Men det er bare noget af det absolut billigste transportmiddel du kan finde.

    Selv hvis du finder en god og fornuftig na benzin til samme pris, så går det bare hurtigt en 1000-1500 kr ekstra om måneden på brændstof, ejerafgift og forsikring i forhold til aygo.


Kommentér på:
Fornuftig?

Annonce