{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Ny bil stået længe på “toldområde” {{forumTopicSubject}}

Hej forum
Har søgt lidt på emnet i forummet, men kan ikke rigtigt få noget match
Får leveret ny Hundai Kona 27.08. Fra forhandleren smiley
Jeg får at vide at der kun er 1 tilbage med den farve ( chalk ) kampagne
Value edition , sælgeren siger at den står i Varde på et “toldfrit område”
Fint nok for mig , jeg spørger til hvor længe den så har været på dette område , han siger højst et par måneder
Bilen er nu kommet til forhandleren , og skal klargøres med bl.a. træk og undervognsbehandling
Kigger lige forbi hos forhandleren , hvor den står “pakket ind med plast fra fabrikken” Ser så bilen første gang , og kan så se at i vinduet sidder et mærkat med oplysninger om bilen , destination og så videre bl.a. står der at bilen er ank i januar ?
Mit spørgsmål er nu , kan der på nogen måde blive et problem , når bilen har stået så længe på et opmarchområde , stillestående - tænker lidt vedr. benzin i tank ( gammel ) dæk der ikke bliver kørt , motor der ikke bliver motioneret , kan en ny bil blive for “ gammel”
Tak for et informativt forum. Venlig hilsen Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil stået længe på “toldområde”
  • #1   17. aug 2020 når det er en ny bil så bliver den jo gået igennem.. og tvivler på at benzin, motoren og dækkene tager skade.. så Burde den jo heller ikke kunne tåle at stå der hjemme hos dig.. smiley en motor kan stå i mange år uden at tage skade..

  • #2   17. aug 2020 Hej Rasmus , tak for svar , jo klart at det kan sammenlignes med derhjemme , men der står den dog ikke stille i 7 måneder smiley
    Vh peter


  • #3   17. aug 2020 Peter, husk lige på alle de veteran og sommerbiler som holder stille hele vinteren smiley

  • #4   17. aug 2020 Haha ja , det er nok bare mig , men irriterer mig lidt at sælgeren fyrer den af “ den har kun været i landet i ? “ men skal nok glæde mig over En ny bil og at Hundai har 5 års garanti
    Hilsen Peter


  • #5   17. aug 2020 Den tager skam ingen skade af at have stået lidt, bilen bliver jo klargjort osv.
    Mange biler står jo altså den periode ved forhandlere.
    Det du nok skal være opmærksom på er at bilen så nok er en 2019 produktion, men forhåbentligt jo en 2020 model, ved ikke om det betyder noget.
    Fik selv i 2008 en aha oplevelse her, havde bestilt en ny Civic med tre måneders leverings tid. Efter 2 måneder ringer de og siger jeg kan få min bil, der var en lager bil i farven i Tyskland. Det er fint tænker jeg, men viser sig at jeg så har fået en 07 model, 07 modellen er sådan set identisk, men 07 modellen har en række børnesygdomme som jeg desværre kommer til at slås lidt med.
    Du kan jo aftale at bilen får skiftet olien hvis du har betænkeligheder, men alt burde være i skønneste orden.


  • #6   17. aug 2020 7 mdr med risiko for mug og skimmelsvamp ....brug næsen grundigt inden de renser bilen

  • #7   18. aug 2020 Hej Carlo og Jens
    Tak for input , lånte lige nøglen , da den stadig ikke var kørt til klargøring , og tog også lidt billeder , og snuste også i kabinen ( det var sgu som det plejede ..... stadig duften af ny bil smiley Venlig hilsen. Peter


Kommentér på:
Ny bil stået længe på “toldområde”

Annonce