{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.626 visninger | Oprettet:

Står TDI på den ene men ikke den anden? {{forumTopicSubject}}

Det her er måske et lidt sært spørgsmål, men jeg har lagt mærke til, at der på visse biler står TDI, TSFI, modelnavn osv., mens der på andre - identiske biler - ingenting står. Hvad skyldes det? Jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde nogen systematik i det.
Et eksempel kunne være to identiske Audi A4'ere. På den ene står der TDI og A4 bag på, mens den anden bare er helt blank, selvom det ligeledes er en A4 og TDI. Er det bare tilfældigt? Skyldes det bare, at en tidligere ejer har taget det af? Eller er der en form for mening med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Står TDI på den ene men ikke den anden?
  • #1   27. aug 2020 Bilen kan bestilles med og uden skilte med modelnavn/motorstørrelse/motortype, det er nok derfor.

• #2   27. aug 2020 Og der er ikke nogen dybere mening/logik bag, at gøre det ene frem for det andet?

• #3   27. aug 2020 Du kan vælge det når du bestiller bilen eller selv pille det af.
    Det er en smagssag. Nogen sys det er pænt med og andre uden.

• #4   27. aug 2020 Som skrevet, så er det en smags sag om man kan lide det eller ej, og der med om det så er kommet på eller ej smiley Du kan bare spørge Patrick her inde med hans Toyota han kan stadig ikke finde ud af det..

• #6   27. aug 2020 Som mange skriver så kan nogle bilmærker bestilles ab fabrik uden model betegnelse og du kan også selv fjerne dem efterfølgende
    Personligt har jeg haft begge slags biler måde dem med og uden model betegnelse
    Men det er da en meget fedt oplevelse at have en BMW 335i uden betegnelse og så holde ved siden af en “smartfyr” i en A4 1,8 TFSI 150
    Eller 180 hk som troende han kunne rykke fra en smiley
    Men igen det er da også fint nok folk der går forbi indkørslen kan se at den 3-serie der holder der er en 335 eller 340 og ikke bare en 318 smiley smiley

Det er jo ikke alle der har forstand på antal udstødninger eller en rå lyd smiley

Lige nu har min nabo en Audi RS4 helt standard uden model betegnelse på bagklappen (har kuk det lille logo i grillen) men lyden fejler ikke noget så man kan da høre når han ruller ned af vejen men genboen han troede da bare det var den billige model som havde fået en andet udstødning på smiley smiley

• #7   28. aug 2020 Indenfor styling er der mange der ønsker et clean look, og så er det første man gør, at pille diverse modelbetegnelser af..

• #8   28. aug 2020 Der er også nogle der ikke kan få nok af modelbetegnelser smiley

profilbillede
  • #9   28. aug 2020 Dette er så min egen, men sådan er vi jo alle forskellige

profilbillede
  • #10   28. aug 2020 #9
    Klart flottere som din uden emblemer. Så mangler du bare at få fjernet det hæslige blå mærke på nummerpladen for at få den til at sidde lige i skabet smiley

• #11   28. aug 2020 #10, så må man reelt set bare ikke køre til udlandet uden at der er et DK skilt bagpå.
    Så hellere nummerpladen.

• #12   28. aug 2020 #11 magnet skilte

• #13   28. aug 2020 #11
    For det første styler du vel ikke din bil efter, at du kører til grænsen to gange om året efter Slots Classic? For det andet klares det glimrende med et magnetskilt som Dalsgaard skriver smiley

• #14   28. aug 2020 Man skal stadig have skiltet, monteret. Et magnetisk skilt kan af logiske årsager ikke sidde på biler med en plastik bagklap smiley

• #15   28. aug 2020 Monteret når du skal til udlandet, ja. Ellers ikke. Jeg har også før bare smidt et klistermærke lidt "let" på og taget det af igen bagefter. Ingen problemer. LANGT hellere gennemgå det bøvl end at leve med en grim bil de resterende 355 dage om året da... (det med "grim bil" er naturligvis sat på spidsen, men pladerne er hæslige!)

• #16   28. aug 2020 #15
    Nummerplader har aldrig været kønne, ikke desto mindre, skal de jo være der.
    Du kan jo bestille en ønskeplade, så er den heller ikke helt så grim smiley

Jeg priser mig dog ret lykkelig over, at vi modsat belgien har en nummerplade, der passer til den størrelse der er lavet plads til på bilen. Det ser så absurd noller ud, at nummerpladen er halv så stor som det der er plads til

• #17   28. aug 2020 Det kan godt være, at alle plader er grimme, men der er ingen grund til at acceptere en, der er ENDNU grimmere. Det ser frygteligt ud med et blåt mærke til de fleste biler. Især røde og hvide, hvis du spørger mig.

• Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #18   5. sep 2020 Jeg kan da bedre lide denneher :

profilbillede
  • #19   5. sep 2020 per, vi andre snakker nr plader, går ud fra du snakker om rammer nu

• #20   5. sep 2020 Og så er der alle de andre betegnelser. I gamle dage stod der jo gerne ala 320i. Jamen det var jo en 2.0i motor. 335i er med en 3.0i motor og sådan forsætter vanviddet:-)

• Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #21   6. sep 2020 #19

Kunne bare ikke lade være.

Har selv haft en Renault 4CV 1953 (Rasmus Rynkemås) som fik tilføjet et GT skilt.

Kommentér på:
Står TDI på den ene men ikke den anden?

Annonce