{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For dyrt for 18-årlige?
  • #1   31. aug 2020 Afgift
    Forsikring
    Brændstof
    Reparation af bilen engang i mellem kommer..

- udgifter udover bilen.. Det kan du selv vurdere..

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #2   31. aug 2020 Den har jo en halvårlig afgift på 2.180kr, derudover kommer forsikringen som ingen herinde vil kunne sige hvad du skal give, men regn med 10.000 årligt.
    Så er du på 14.500kr bare for at have bilen stående.

Dertil kommer vedligeholdelsen, og ikke mindst benzinen.

Ps ALLE biler vil være dyre at eje for en 18årig gut, du vil dog nok kunne slippe lidt billigere med noget mikrobil, da de har en lav afgift, og forsikringsselskaberne er ikke så strenge, ville nok kun koste omkring 7-8.000kr om året.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #3   31. aug 2020 vægtafgift 2480,- 1/2 årligt. og over 20.000,00 for en årlig kasko forsikring og den skal vel også financieres og så skal du have penge til benzin og vedligeholdelse ...

• #4   31. aug 2020 Altså vil have forskring i mit mors navn og stadig optjene anciennitet og det vil koste mig 243kr/md ca, og så lad os sige vægtafgift ligger på 2480kr/halv årlige, så ligger 413kr til side hver måned.
    Så kommer jeg til at bruge 656kr/md på forskring og vægtafgift.

profilbillede
  • #5   31. aug 2020

profilbillede
  • #6   31. aug 2020 Vil du bruge alle dine su penge så køb en bil.

• #7   31. aug 2020 Altså har pengen til bilen, så det er mere om det ville være alt for dyrt om måneden, altså ville da ikke have noget i mod at stadig omkring 1500 så hvis jeg brugt måske 1000kr om måned det ville ikke gør noget plus er også i gang med at finde et arbejde ved side af skolen.

• #8   31. aug 2020 Vedligehold, reparationer og benzin.
    Så er pengene brugt.

• #9   31. aug 2020 Altså tænker at ligemeget hvilken bil jeg vælger så skal jeg altid huske vedligehold, reparationer så det kan jo være dyrt ligemeget hvad?

• #10   31. aug 2020 Jep.

• #11   31. aug 2020 Så det er vel ligemeget om jeg køber den her mazda 6 eller en peugeot 107, det er dyrt ligemeget hvad

• #12   1. sep 2020 Vent med at købe bil indtil du har et arbejde (som du nævner i #7). En SU indtægt alene kan nemt gøre det surt at være bilejer.

En reparation, eller nødvendig vedligehold, til 3.000 kr. kan være vanskelig at betale, når indtægten ikke er højere. Du kommer helt sikkert også til at køre flere km end du regner/budgetterer med, og dermed stiger udgiften til benzin også. Og så er der ikke meget tilbage til sjov, byture og ferier, og at få din egen bolig er helt afskrevet.

Jeg købte selv bil da jeg var på SU, og det kostede mere end jeg havde forventet, men jeg fandt heldigvis et job ret kort tid efter at jeg havde købt bilen, ellers havde jeg måske ikke haft råd til at beholde den.

• #13   1. sep 2020 Du har som sådan ret i, at alle biler er dyre også en aygo/107/c1

forskellen er bare, at de små biler er nemme at få dele til, og delene er meget billigere end til en 2,0 mazda. Derudover er ejerafgift og forsikring generelt også billigere.

jeg kan se din pris ved coop virker meget billig, så jeg ville lige undersøge om de virkelig vil lave den i din mors navn med dig som bruger til de 243 kr om mdr. Men deres priser virker meget rimelige, dog plejer netop det at indsætte en ung bilist som bruger at være ret dyrt

et regnestykke kunne se sådan ud
    - Forsikring 300-800 kr om mdr
    - Ejerafgift 50-400 kr om mdr
    - Service og vedligehold 500-1000 kr om mdr
    - Brændstof, bilvask, sprinkler og den slags 500-5000 kr om mdr

regn med, at selvom du kører ret lidt vil bruge mere brændstof end du regner med. Mazdaen går nok realistisk en 10 km/l, så forvent en pris på over 1 kr pr km bare i brændstof. Realistisk set vil den mazda ret hurtigt kræve hele din su, selvom du kører ret lidt

aygo/c1/107 vil du kunne køre i for de 2700 kr om måneden, men det kan være stramt, og det er vigtigt du sørger for opsparing til når og hvis der kommer noget uventet. At kende en som kan lave basis tingene på bilen er klart en fordel

• #14   1. sep 2020 Nu det ikke fordi jeg skal blande mig (selvom jeg gør det alligevel) men med det budget så har du ikke råd til andet en bilen og måske har du heller ikke engang råd til at have den i længden smiley så vent lidt til du får et fast job med en lidt højere hyre smiley ellers går det bare hen og bliver surt at eje den bil, når du ikke har råd til andet sidst på måneden ??

• #15   1. sep 2020 Lad nu være med at høre på de gnavne gamle mænd. Køb den. Jeg købte også min første bil på SU. Alle advarede mig imod. Alle de skide skræmmehistorier. Men hey, jeg klarede det sgu og det gør du også. Og jeg havde det noget sjovere, end de andre på min alder med deres cykler...
    Selvfølgelig var der udfordringer. Bl. a. reparationer. Men det fik mig bare til at lære selv at skrue på biler, hvilket er jeg meget glad for den dag i dag.

• #16   1. sep 2020 Jeg kan nu stadig huske hvordan det var at have bil på SU, og så lige skulle bruge 2.500 kr. på bøger ved semesterstart. Så var fingrene krydsede for at lortet kunne køre den næste måned eller to helt uden problemer smiley

• #17   1. sep 2020 Emil
    Hvis du har tanker om en bil når du er på SU smiley
    Kunne du evt have tanker om et fritidsjob imens smiley
    Hvis ikke så GLEM ALT om at have bil på SU

• #18   1. sep 2020 En Aygo er nok vejen for dig. Billig dele. Let at lave og lave ejerudgifter. Men for de penge du har så er bil nok et nogo

• #20   1. sep 2020 De andre siger vidst bare vær bevist om hvad du gør. Mazda 6 har helt sikkert rust problemer, og stumperne koster lidt over middel.
    Skal du hoppe ud i det så vælg en mindre bil, og vær meget nøje med at forsikringen er lavet korrekt. Kasko/ikke kasko og få om muligt på skrift at du er bruger af bilen.
    Sidste råd.... lad være med at betale en stor mekaniker regning med master card, fordi du ikke har råd ellers. Det gjorde jeg som 19-20 årig .... tog mig 2 år at få mig kæmpet ud under. Simpelt, havner du et sted hvor du ikke har råd så lad bilen stå eller sælg den.

• #21   1. sep 2020 #19 vil gerne have en stor bil er træt af sådan en lille peugeot 107 og vil gerne have lidt hestekræfter og lege med, så syndes jeg også at til 10000-15000kr så er det flot af prisen og alder at være.

• #22   1. sep 2020 Der er en grund til de koster så lidt. rust. Olie forbrug og relativt dyre dele... Det altid sjovt med HK men hvis pengene ikke er større er der ikke det værd. Jeg bruger omkring 9800 for forsikring og ejerafgift på min passat ( har valgt udvidet dækninger på forsikringen) 6350 er til ejerafgiften alene så selvom man er 31 er det ikke "billigt" at havde bil.

Kørte jeg Aygo ville jeg kunne klare den for 4500årligt totalt. Reservedelene er noget billigere og Denner stadig økonomisk.

Behov udsættelse og behov realitet er nøglen her. Du har lyst til en hurtigere bil men har ikke økonomien til det. Med et studie job og en billig bil vil du stå og havde en god opsparing nå du er færdig på SU og er istand til at starte din egen tilværelse. Måske du vil flytte sammen med en kæreste, ønsker at rejse, eller flytte ud. Det den smarte men kedelige vej.
    Dog den jeg vil foreslå.

• #23   1. sep 2020 vil ikke blande mig i hvilken bil du skal købe, og om det er en god ide eller ej, for det er kun dig der kan vurdere det (jeg købte selv min først bil på en lærlingeløn (og efterfølgende 8 måneders værnepligt) og hvad jeg kan huske så var der stadig penge til sjov smiley

men find lige ud af hvad forsikringen koster dat det er den klart dyreste post.

og du får ikke en forsikring så billig som du tror, for hvis du er fast bruger af bilen så skal du stå som bruger, og så bliver prisen en anden en det eksempel du har fundet hvor forsikringen er i din mors navn og UNG bilist er tilvalgt, du kan selv læse hvad den dækker længer ned på den side du har fundet de priser smiley

• Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    aug 2016

Følgere: 3 Svar: 203
    #24   1. sep 2020 Jeg tror ikke forsikringen kan laves til 245 om måneden.

Ung bilist (tilvalg)
    Dækker
    At den forhøjede selvrisiko, hvis en fører under 24 år laver en ansvars- eller kaskoskade med bilen, bortfalder – i stedet gælder din normale selvrisiko
    Hjemmeboende børn optjener anciennitet i op til fire år, når de ind imellem låner bilen og undgår skader
    Dækker ikke
    Flere end tre hjemmeboende børn
    Faste brugere af bilen, for hvis fx din datter er fast bruger af bilen, skal hun stå på registreringsattesten, og så er forsikringens pris måske en anden …
    Optjening af anciennitet, hvis dit hjemmeboende barn har eller har haft egen bil

• Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    aug 2016

Følgere: 3 Svar: 203
    #25   1. sep 2020 Her er din pris

profilbillede
  • #26   1. sep 2020 Hvis du mener SU'en rækker til at holde bilen kørende, måske endda har mod på at skrue lidt selv og ikke behøver at gå i byen hver weekend og købe den store bordpakke, så køb bilen. smiley

Rust er en stor fornøjelsesdræber, så gå efter en bil med så lidt rust som muligt. Ned at ligge og kig den godt efter uden bunden. Jeg vil til hver en tid hellere vælge en bil med nogle mekaniske fejl, som relativit nemt kan udbedres, frem for en hvor alt det mekaniske er i orden, men hvor rust kan blive et problem inden længe. Tag gerne en med, der har lidt forstand på biler, når du skal kigge på den.

Jeg købte selv en Audi TT med 225 heste til knap 100k som 20-årig (med forsikring i eget navn!), men jeg havde dog også fritidsjob og sparet op et par år.
    En billigere bil skulle sagtens kunne lade sig gøre at holde kørende for den SU-takst og på så billig en bil giver kasko ikke rigtigt mening, hvis man ikke er afhængig af bilen til hverdag. Kaskoudgiften overstiger hurtigt bilens værdi, så læg dem til side i stedet. smiley

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #27   1. sep 2020 Jeg startede med en 1.4 Ax som 21 årig og studie året senere. Skiftede så undervejs til en peugeot 306er 1.6 og igen til en 406 3.0 da jeg læste videre (med løn). Hvis man er på stramt budget bliver man nødt til at lære de helt basale ting så som service/olie, bremser, undervognskomponenter, hjulskift og des lige. Det kræver også værktøj der koster. Hvis du regner med bare at køre til mekanikeren så vent med bilen, det er desværre ikke unormalt med regninger på 10k+ for relativt basale ting som fx. bremser hele vejen rundt.

• #28   1. sep 2020 du punktere og skal have nyt dæk, så er der ikke flere penge i kassen

• #29   1. sep 2020 Det kommer nok til at blive et rimeligt stramt budget.
    Der er flere udgifter på en bil end man lige regner med.
    Kan tage mig selv som eksempel til dig så du får lidt tal på bordet.
    Min bil er nok en anelse dyrere at køre i end Mazdaen.

Forsikring som ung: 8000 (med to års anciennitet fra mine forældres bil)
    Din vægtafgift 4960 årligt
    Alt efter årligt km. (taget udgangspunkt i 15.000 km årligt) så er der for 12.000 kr i brændstof.
    Det er en gammel bil så du skal regne med nogle reparationer, der sætter jeg 500 kr i måneden (nogle måneder dyrere end andre!) 6000 årligt.

Du kan evt. lige kigge min bil - forneden står der alt jeg har lavet på den af reparationer så får du en ide af hvad gamle biler kan byde på.

Allerede med ovenstående lander du på 2580 kr. pr. måned og så er der ikke meget sjov til overs til dig selv, jeg ville nok vente til du havde lidt mere at gøre med ellers tror jeg det bliver for surt for dig i længden.

Kommentér på:
For dyrt for 18-årlige?

Annonce