{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skorstensgaard-sagen
  • #2   10. sep 2020 Håber de taber med et brag. Fupfirma

  • #3   10. sep 2020 Hvis bare det er stort nok og man skriver meget rundt omkring er der altid nogen som hopper på den, men jeg har ikke selv nogen erfaring med dem.

  • #6   10. sep 2020 da jeg var startet på autotekn8log uddannelse.

    kom der 2 fra skodstensgård og forklarede om der virksomheds Konzept.

    og sådan som den ene snakkede løs det lige som et hverve møde til et pyramidespil.

    at havde man et værksted kunne man fransisher( eller hvordan de staver det)
    sig ind

    det samme som og være med i andre værksteds kæder.

    men de brugte et nyt fornemt ord for og være.med på beatet

    der var mange i klassen der blev begejstret.
    og tænkte på og få praktik plads hos dem.

    men sådan som de snakkede og bare bryster frem, lød det alt for godt til at det hele kan være sandt.

    har efterfølgende snakkede med et par stykker der har arbejdet hos dem.
    og man bliver presset til at finde ekstra ting der skal laves på bilerne.
    så de kan tjene flere penge på kunderne

    så forstå ikke de kan blive ved med og få kunder


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.591
    #7   10. sep 2020 Dennis
    Det er let nok at forklare.. Kunder er desværre sjældent "kloge nok" til at få tingene bekræftet efter nye ting er udskiftet.
    Ved os gemmer vi altid tingene, så vi altid kan bevise at tingene er skiftet, dog er det kun sket en gang på 1½år, at vi har skulle bevise det, og der blev kunde skræmt over hvor slemt det var

    Ps. "Kloge nok" er ikke nedladende, det var bare i mangel på bedre ord


    Og deres reklamer er der jo konstant på de elendige radio kanaler, så hvis man hører noget nok gange, så begynder man også at overveje om der ikke kunne være noget om det..

    Håber selv at de bliver nød til at lukke (Værkstederne kan jo sagtens forsætte i eget eller andet navn efter)
    Men tror bare de slipper med en ordenlig bøde, og bliver tvunget til at ændre deres reklamer, så de ikke længere er vildledende


  • #8   11. sep 2020 Jeg har ikke forstået/sat mig ind i, hvorfor de er så meget værre end andre større uautoriserede kæder?

    Det er vel også lidt som med Ryanair. Man kan komme af sted vildt billigt - men så er der sparet lidt på andre punkter.


  • #9   11. sep 2020 Jeg fik et tilbud fra Skorstensgaard på service, nye bremser hele vejen rundt samt en fjeder i for og bag på en Opel Astra. Deres tilbud lå 30% højere end ved Opel (der endda bruger originale dele).
    Gad ikke engang at kontakte Skorstensgaard for at forsøge at få en lavere pris (jvnf deres prisgaranti) - kørte bare til Opel og fik lavet det hele.


  • #10   11. sep 2020 skulle ha fejl udlæst min bil ringede der op og fik at vide det ville koste 700 kr at få en tester på sagde bare glem det og kørte til euromaster de ville ha 0 kr og fejlsøgte og udbedrede fejlen uden beregning det kalder jeg sgu service

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #11   11. sep 2020 Når du hører og ser deres rekalmer hvor de påstår at være 20 % billigere end mærkeværkstederne vil de fleste vel forvente at de anvender originale reservedele ?

    Det gør de så kun i meget begrænset omfang, og dermed burde de rettelig sammenligne dem med andre frie værkstedskæder , og det er der jeg mener der er tale om vildledende markedsføring .


  • #12   11. sep 2020 Det afgørende er, om de påstår, det er DET SAMME, man får - eller alternativt kun at det er billigere. I sidstnævnte tilfælde er det jo reelt nok smiley

  • #14   12. sep 2020 #12 I mit tilfælde var de jo reelt 30% DYRERE på trods af at de ville bruge uoriginale reservedele...

  • #15   12. sep 2020 #14
    Ja, men de laver jo den samme finte, som alle andre virksomheder også gør: Spar FRA 40 %... Tja... Det er reelt det samme som at sige "Måske sparer du noget - måske sparer du meget - måske sparer du ingenting" smiley


  • #16   12. sep 2020 Bay
    Det samme og sige, brug lige hovedet en ekstra gang før du hopper på deres tilbud, ligegyldigt hvem der er tale om.


  • #17   15. sep 2020 Har ingen praktisk erfaring med dem, da jeg aldrig har fået lavet noget hos dem.

    Har adspurgt om tilbud 3 gange.

    Første gang skrev de at de lige skulle regne en pris ud, og så hørte jeg aldrig mere.

    Anden gang fik jeg en pris der var 10% under autoriseret pris. (Valgte autoriseret da prisforskel kun var 10%)

    Tredje gang var på 4 nye Michelin sommerdæk, som blev lidt dyrere end jeg kunne få det til andre steder.

    Så nej, kan ikke sige noget dårligt om deres arbejde, men deres markedsføring har jeg aldrig oplevet har kunnet leve op til det lovede.


  • #18   15. sep 2020 Hej
    Jeg har brugt dem 2 gang
    Service til 60.000 og service til 90.000
    Jeg ringe til SEAT for at få en pris
    1400 dyre og anden gang var SEAT 1200 kr dyre
    Skorstengaard sendte begge gange prisoverslag om hvad der skal skiftes
    til service og de lavet kun det.
    jeg betalte billigere pris når jeg komme ned og hente bilen super fin service for mit vedkommende i (Køge )
    Service jeg bestilte var efter
    fabriksforskrifterne og da der ikke var
    Garanti på bilen efter 2 år kunne jeg lige så godt spare de penge
    det eneste jeg forlanger det var at de skulle bruge seat oliefilter og det gik de over på den anden side af gaden og hentede hos seat og eg skal ikke betale ekstra For det
    Hilsen Flemming


  • #19   15. sep 2020 Et eksempel på noget af et tilbud:
    Oplevede engang med noget familie som skulle overnatte her, at deres bil gik i stykker mens den holdt parkeret, en dyse holdt op med at virke, så de kunne ikke køre de 220 km hjem, men de havde Falck, så ikke noget problem, men det kostede helt vildt at få den lavet i Kbh området, kr 4.500, så bilen blev her ovre og de kørte så med toget hjem på Falcks regning, min kone kørte den så til Kbh og fik til en togbillet hjem, af familien.
    Her fik de for den samme pris 4 nye dæk, dysen og noget støddæmpere lavet.

    Så tilbuddet om at bestille en tid på BONUS værkstedet ville kun give bonus til ejeren af værkstedet, de tog dengang tæt på 1.000 pr time.


  • #20   15. sep 2020 Jeg er godt tilfreds med, at de eksisterer, for mit autoriserede værksted matcher deres priser. Så jeg får autoriseret service til samme pris smiley

  • #21   15. sep 2020 #20 Jeg er glad for at mit autoriserede værksted IKKE matcher Skorstensgaard, for så skulle de sætter priserne OP...


  • #22   15. sep 2020 Man kan jo altid få tilbud begge steder fra inden. Er det autoriserede billigere, lader man bare være med at nævne noget om Skorstensgaard smiley

  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Svar: 26
    #23   15. sep 2020 Min bror fik et tilbud på skift af partikelfilter hos Peugeot, (til 6300kr)efter lidt diskussion med Peugeot kunne de lave det for 4800kr.
    Dette bad han om på skrift, og kørte så til Skorstensgård (Odense) og fik tilbud på 3840kr
    Dette tog han imod, og da han hentede bilen var regningen så kun på 3500kr.
    Altså næsten det halve sparet ved at spørge sig for ved både aut. og andre værksteder.

    Har selv brugt Autobutler, hvor man får 3 tilbud på et specielt stykke arbejde, det var et anhængertræk, hvor Superdæk var de billigste, Skorstensgård var dyrest.


  • #24   15. sep 2020 Jeg har en c4 10 år gammel der skulle have skiftet bremseklodser og skiver i for tilbud fra skorstensfup 2800 kr, ved lokal lille mekaniker 1786 kr og det var incl skift af luftfilter og 1 forlygtepære til de knap 1800 kr altså 1000 kr plus sparet ved den lille lokale

  • Wollmar P
    Wollmar P Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #25   15. sep 2020 Måske skulle jeg ikke være så ked af at jeg to gange har skrevet til Skorstensgaard for at få et tilbud på arbejde på min bil, de har aldrig svaret tilbage, måske er de bare ikke interesseret i at lave min bil, eller er deres succes steget dem på hovedet, men med alle de historier om priser langt højere end priserne hos de autoriserede værksteder, finder jeg nok hurtigt et værksted som har rimelige priser.

  • #26   15. sep 2020 Glem alt om skorstengaard.. For I bliver snydt...

  • Erik P
    Erik P Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #27   15. sep 2020 Hej.Der er megen tale om Skorstengård men der er andre der er værre.Min Opel Vectra 2,2 Elegance gik pludselig dårligt og stank af benzin og fik den kørt til Aunsbjeg auto der er autoriseret Opel mekaniker.De havde den i 2 uger og sagde så at det var min brændstof bro der var gået og alle 4 tændrør.Da den endelig var færdig.hentede jeg den og den gik fint,men dagen efter var det galt igen og jeg fik en regning på 6000 kr.En kammerat der er mekaniker,lavede den.Detviste sig at brændstof broen var utæt og der løb en masse benzin ud.Aunsbjerg ringede og spurgte om jeg var tilfreds,hvilket jeg ikke var og nægtede at betale regningen.De rykker nu for pengene og jeg truer med Advokat.

  • Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 14
    #28   15. sep 2020 Hele reparations branchen er rådden! Originale stumper koster en brøkdel i udlandet. Hvad er timeprisen om man må spørge? Hvis man selv kommer med en komplet original udstødning, med fabriks stempel (og OEM nr.)kan timeprisen svinge fra 1,5-4kkr, hvis man ellers kan finde nogen der tør. Kort og godt er det et kartel, hvor både fabrik, importør og reparatør skal tjene kassen. Forklaringen skal søges i de aldeles horrible registrerings afgifter vi betaler i DK. Sådan er det bare (med mindre man kan finde en "civil mekaniker".

  • Simon H
    Simon H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 11 Emner: 5 Svar: 4
    #30   15. sep 2020 Jeg bad om pris på 40000 km service. Skorsten gav tilbud på 4000. Hyundai pris var 3600. Fik det lavet andet sted for 2500. Fandt ud af skorstenen var så dyr fordi de ville udskifte mine tændrør. Hvem fanden udskifter tændrør til service?

  • #31   15. sep 2020 Har alle folkene herinde læst at der står OP til 40%.

    Jeg har selv arbejdet for autoriseret værksted i mange år. Og udlært ved autoriseret.

    Og arbejder nu selv ved skostensgard som jeg er super glad for!!!

    Og på intet tidspunkt har jeg bemærket at skorstensgaard gør noget anderledes end mærkeværkstederne. Tvært i mod.
    Reglerne bliver overholdt på punkt og prikke og gennem tjekket konstant.


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 196
    #32   15. sep 2020 A-Team

    Det er muligt at de skriver det idag, de glemte dog at bruge det i deres reklamer da de startede, og påstod "Altid" dengang, og det skal man ikke gøre hvis man ikke kan bakke det op.
    https://youtu.be/iV_8zyN4wzs


  • #33   16. sep 2020 T.hansen er ikke bedre - ville købe en ABS-sensor til min Fiat Grande Punto - ca. kr. 80,- i Tyskland og ca. 4 x så dyr hos T.Hansen - så jeg købte bare 4 stk i Tyskland.

  • #34   16. sep 2020 Fik et tilbud på og få skiftet en luftstøddæmper.
    Ejner Hessel 10.000kr
    Skorstensgaard 9500kr
    ?????


  • Martin M
    Martin M Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 11 Svar: 4
    #35   16. sep 2020 1. der er lige en note de siger op til 40% her hverken lover de rabat eller ikke lover rabat, men det er jo et tolknings spørgsmål

    2. Jeg har selv forspurgt på et service på en Peugeot 308 der ville de have 3500,- det lød jo en anelse dyrt vil jeg sige eftersom det kun koster 1398,- hos Peugeot, det skal så også siges at Peugeot har meget fornuftige Service priser, til gængæld syntes jeg de lægger en del på deres reservedels priser.

    3. Jeg har også en Peugeot 508 som skulle have skiftet støddæmpere Bag her kontaktede jeg Peugeot som ville skifte dem for 6500,- ,jeg tør ikke tænke på hvad skorstennsgaard ville tage så i stedet for ringede jeg til Peugeot i Halmstad Sverige for at høre hvad de vil tage det skal dertil siges at der var lidt andre ting på bilen de også skulle kigge på hvis jeg nu skulle køre til halmstad aligevel så jeg ridser lige op herunder.

    Peugeot Næstved Danmark: Nye støddæmpere Bag 6500,- (kun Støddæmper)

    Peugeot Halmstad Sverige: Nye støddæmpere Bag + skiver og klodser bag + komplet service i dette service blev der denne gang skiftet pollen filter og brændstofs filter + visker gummi + de sædvanlige ting olie mm. Pris 5995,- (danske kroner) og så var bilen klar efter 4 Timer.

    så min pointe er at man vælger jo selv hvor man vil få lavet tingene man behøver jo ikke tage Skorstennsgaard eller hvem der nu lige ligger inden for nærmste Radius, med den besparrelse jeg fik, kan man jo roligt betale brobilet gå på sightseeing og tage en god frokost i byen hvis det er det man lyster, jeg sparede knap ca. 4000 kr, det var hele turen værd.


  • #36   16. sep 2020 Et godt eksempel på de vildleder, snyder og skifter unødvendige dele.

    UP! 4 år service/60.000 km.

    Pris hos autoriseret 2299 DKK
    Pris hos Skorstensgaard 3800 DKK

    Jeg oplyser, så prisen og dokumenterer præcis hvad VW vil skifte, her er svaret fra Skorsteensgaard så at bremsevæske, skriver klodser mv, skal skiftes jf forskrifterne, bremsevæske, skal skiftes ved 45.000 så nej. Skiver og klodser skiftes kun efter behov og ikke pr. interval.

    Konklusion er at Skorsteensgaard skifter en masse unødvendige ting, for kunder der ikke har forsvand på det!

    Jeg forholder den så denne påstand fra VW, hvor de blot svare der står noget andet på deres skærm og fast holder, jeg spørg efter pris på samme service VW vil udfører, prisen på det bør være under 3300 med deres lovet rabat, men her vil de kun med nød og næppe prismatche!


  • #37   16. sep 2020 #36
    Hvis man går blåøjet ind og bare regner med de kun ordner det der er galt, så er man altså selv skyld.
    Det er alment kendt at div. Værkstedskæder pynter på det for at få flere penge ud af kunden, det har været nævnt mange gange i medierne, at det desværre er realiteten.
    Skal dog lige siges, at der findes et utal af steder hvor de kun gør det kunden vil have lavet/ordnet.


  • #38   16. sep 2020 vi har en del kunder, som har lidt ældre biler, som ikke er helt så velholdt

    når de så eks skal til syn, skal der skiftes skiver og klodser hele vejen rundt.
    når man få skilt bremser ad, så er der måske rust på stemplet, så man vil ødelægge pakningen når.man trykke stemplet ind
    så er der en mere udgift på nyt stempel og renoverings kit
    .vi handler ved FTZ, for så har vi garanti, på reservedelen.

    det koste en del ekstra i forhold til div netsider.

    men kunden forstå ikke vi skal giver mere, for delene
    når de nu fås billiger på nettet.

    det er så 2 store ting galt med netsider.
    for det første er der vente tid
    FTZ for det meste på næste tur.
    eller dagen efter(med mindre det er helt speciel)

    på netsider kan går op til 1~2 uge før man har det. og skal man have en bil hængende på liften så længe?

    det næste skulle en reservedel, senere gå i stykker af en eller anden grund, så skifter vi.
    og chefen tag den med FTZ.

    køb på netsiden, skal man nogen gange, sende den defekte del ind, og de får den undersøgt.
    det kan. tage lang tid.

    derfor koster det lidt ekstra, for den bedre garanti

    og nogen gange går der noget i stykke, når man skal skille en bil ad,
    en bolt knækker, skal pilles ud.
    det tag tid osv.

    men derfra også til at en kunde kommer ind fordi en bremse piver.
    også få at vide alle støddæmper skal skiftes fordi bremsen piver
    er noget andet.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.591
    #39   16. sep 2020 Dennis
    Det kunne ikke skrives bedre!
    Eneste "fejl" du kommer med, er at tingene nogengange skal retur inden de sender nyt.. Det skal ALTID retur inden de sender nyt, især hvis vi snakker autodoc, så der ligger mindst 3ugers nedetid på at vente på en erstatning ved dem, hvis man er så heldig at de æder den.

    Og så er det set at der bliver sendt forkerte dele, au2parts, ftz og hvad de forskellige ellers kalder sig laver også disse fejl, men de er rettet i løbet af få timer, hvor man igen skal sende delen retur til nethandlen, og vente igen


  • #40   17. sep 2020 #39 Hos Autodoc/Bildeleshop.dk kan man bare sende retur, inden for 100 dage, hvis man har købt en returgaranti til kun kr. 43,-/bestilling - og så bare straks bestille nyt, fremfor at vente på erstatning.

  • #41   17. sep 2020 Jeg indhentede tilbud på ny forrude med montering. Det var faktisk 1500kr dyrere end et andet sted jeg fandt. Faktisk var de, de dyreste overhovedet??

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #42   17. sep 2020 Både FTZ o Au2Parts bruger vist stregkodescannere når de plukker, så hvis det er forkert er det ofte kunden selv der har bestilt forkert online . Jeg synes selv at Au2Parts katalog er genialt, mens FTZ har flere varer, men er så oldschool at man bliver træt inden man har slået en vare op i det smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.591
    #43   17. sep 2020 Ole
    Og du kan ikke selv se problemet med det..
    De har forresten ændret det til 200dage smiley
    Virker dog ret ondsvagt, da de fleste vel tjekker om deres bestilling er korrekt, så snart de får pakken leveret, eller findes der folk som lader dem ligge i et halvt år før de åbner og tjekker..?
    De skriver desuden ikke at man kan vælge en erstatning her og nu, de skriver at man sender varen retur, og hvis de finder at alt er som det skal være, så får du dine penge retur.
    Så du står selv og skal smide pengene på den nye del (Du får de andre retur efter et par uger)
    De sender INTET før de har deres egne vare og dækning på købet hjemme, hvilket jeg sagtens kan forstå, da det andet ville koste dem dyrt pga uærlige mennesker.

    "Når vi har modtaget reservedelene retur fra dig, vil de blive grundig efterset. Hvis bildelen overholder ovenfor nævnte krav, vil vi foretage en tilbagebetaling eller du vil modtage en ombytning af varen, hvad end du måtte foretrække."


    Autodoc er "fint" nok hvis du som privat vil købe noget billigt, og få dine vare hjem når det passer dem at sende det (Pt har det taget dem 6dage at sende et par bærearme til mig, de har ikke forladt deres lager endnu, selv om alt var/er på lager.. Skulle bruge nogen til ingen pris, imens de org optimeres)
    Men for et værksted er det bare ikke brugbart, og det bliver det aldrig. De er simpelthen for langsomme


    Claus
    Tror faktisk også at autodoc og andre online forhandlere scanner som FTZ og de andre gør, problemet ligger bare i at der er tale om mennesker, og mennesker laver fejl, og det er på begge sider af bordet smiley


  • #44   17. sep 2020 #30
    Hvis det passer med at dine tændrør har kørt det der står anført i serviceskema, så skifter de dem sæføli


  • #45   18. sep 2020 #43 Hvis man ikke kan have de få penge ude at stå som et par reservedele hos Autodoc koster, så har man slet ikke råd til at køre bil.

    Som regel er det ikke Autodoc egen skyld at leverancerne kan trække ud - men de tåbelige regler de har i Tyskland mht. godstransport i weekenderne - og skal de først selv have tingene hjem, før de kan videresende dem går det helt galt - men skal man betale 4 gange så meget i DK for den samme reservedel - så kan man som regel godt vente de par dage ekstra.

    Men har man overblik over hvilke dele en reperation omfatter, kan man jo bare bestille før man begynder arbejdet og evt. bestille ekstra, da man jo bare kan returnere ubrugte og uinstallerede dele og man kan lade pengene stå på kontoen til næste bestilling.


Kommentér på:
Skorstensgaard-sagen

Annonce