{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omhandlende Mazda MX-5 {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg rigtig gerne vil anskaffe mig en Mazda MX5. (brugt model fra 2015 og op)
Dog er jeg i den situation, at hvis jeg beslutter mig for at købe en. Bliver det en hel-års-bil. Dertil har jeg nogle spørgsmål, siden jeg ikke førhen har eget en cabriolet før:

1) Kan den tåle at stå ude året rundt?
- Evt hvis den er overdækket?
- Ejer ikke en garage eller har mulighed for parkeringskælder.
2) Hvor meget behandling kræver Kalechen?
3) Hvordan er det at kører Cabriolet i de koldere måneder (Under 10 grader)
4) Kommer den til at have frostproblemer? (Udover det normale ved biler)

(Billede af den nuværende ønskede bil)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål omhandlende Mazda MX-5
  • #1   13. sep 2020 Jeg har haft en cabrio (Volvo C70), som stod ude hele året rundt. Det koldeste jeg oplevede var godt nok lige under frysepunktet, men om det fryser 2 grader eller 10 grader gør nok ikke den store forskel.

    Jeg synes ikke at jeg oplevede det som et problem. På nyere biler er kalechen ret godt isoleret, og består af flere lag, så det er ikke et problem at bruge dem om vinteren. Jeg kunne nemt få varme nok på i kabinen.

    Min største bekymring vil nok være om frihøjden på en MX-5 er stor nok til at kunne køre i sne. Men de få dage det måtte være et problem, kan man vel bare blive hjemme.


  • #2   14. sep 2020 1) Ja en MX-5 kan godt tåle at stå ude året rundt.

    2) Kalechen kræver som sådan ikke behandling, men imprægnering en gang om året er en god ide.

    3) Hvis man er klædt ordentligt på og tænder for varmeapparat/sædevarme er det ikke noget problem at køre i de temperaturer vi ser i Danmark om vinteren.
    MX-5 har ikke en af de mest velisolerede kalecher, men det er ikke noget varmeapparatet ikke kan rode bod på.
    Man kan også sagtens køre med kalechen nede selv i frostvejr, men man skal være påpasselig med at køre kalechen op og ned hvis der er is eller hård frost på kalechen.
    Jeg har selv kørt med taget nede i frostvejr i min MX-5 ND den gang jeg havde den.

    4) Nej.


Kommentér på:
Spørgsmål omhandlende Mazda MX-5

Annonce