{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Jan S
Jan S
Tilmeldt:
15. sep 2020
Følgere: 33 Emner: 7 Svar: 12

Hvilken SUV PHEV? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Vi har pt. en 10 år gammel Peugeot 308 sw, som vi har været rigtigt glade for, men nok er ved at være klar til at udskifte. Vi kan bare ikke rigtigt finde ud af, hvad vi så skal have, og den nye 308sw kan vi ikke lide, især fordi den ikke har samme høje forrude som vores gamle.

Vi kigger efter noget i den her stil:
Max 450000, gerne under 400000.
SUV, PHEV, automatgear, stort bagagerum, god benplads bagi, varmepumpe med opvarmning under opladning, adaptiv fartpilot og automatisk nødbremse er vist de vigtigste kodeord.

De umiddelbare kandidater på vores liste: Xceed, Grandland, Kuga, RAV4, Tuscon, Outlander, 3008 og måske X-trail, hvis den kommer som hybrid inden vi skal købe.

Inspiration modtages meget gerne, både negativ og positiv i forhold til de nævnte modeller eller til modeller, vi har overset.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken SUV PHEV?
  • #1   15. sep 2020 Hyundai KONA har de ting du efterspørger, og stort 64 kWt batteri = 484 km

  • #2   15. sep 2020 Jeg havde nok kigget efter et godt tilbud på en Volvo XC40 Recharge, evt. en demo bil eller en lettere brugt. Det er dog mere en crossover end SUV...

  • #3   15. sep 2020 Kuga, Grandland, 3008, Xceed har ikke stort bagagerum.
    Vi er overordentlige glade for vores Outlander.
    Værd at nævne:
    Hurtig opladning 0-80% på 18-21 minutter.
    1500kg på krogen.
    STORT bagagerum og kabine, vi kan have vores Odder barnevogn i bagagerum med alle 4 hjul monteret samtidig med vores klapvogn og et par poser oppakning.
    Gennemtestet teknik.
    Opvarmning af batteripakke.
    Lang garanti.
    4x4.

    Varmepumpe fåes vist kun i RAV4 af dem du nævner.
    Men de fleste kan opvarme kabine på el under opladning, dog ikke med varmepumpe.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 33 Emner: 7 Svar: 12
    #4   16. sep 2020 Tak for svarene. Jeg havde vist misforstået det med varmepumpe. Det jeg tænkte på, er, at jeg har hørt, at Kuga ikke kan varme på el alene under kørsel, men skal have benzinmotoren i gang, så man ikke kan køre på el alene om vinteren. Men måske det hænger sammen med de problemer, som Kugaen ellers har lige nu.

  • #6   16. sep 2020 Ford Kuga kan klart anbefales - og nu har vi fået 5 års garanti på den - og bagagerummet er rimelig stor - vores store hundebur kan nemt være der

Kommentér på:
Hvilken SUV PHEV?

Annonce