{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af dæk på fælge
  • #1   20. sep 2020 Det kan din lokale mekaniker kan sikkert sælge til dig.

  • #2   20. sep 2020 Hvis du kan få conti I din størrelse til 399 og montering pr dæk til 170 så det en ok pris.
    Mærk dine ventiler med en hvid eller gul permanent marker (på ventile stammen og ikke hætten) så du kan kontrollere om de er skiftet
    Husk at sige ventiler skal skiftes. Ellers springer de ofte over

    Syntes dæk firmaer er ret dyre i dk. Fik tilbudt 4stk Firestone vinterdæk til min gamle vogn for 3200kr kunne købe 4stk Goodyear Ultreagrip og et sæt Hankook Ventus Prime til mine sommer dæk for samme beløb og betale en mekaniker 600kr for at skifte vinterdækkene og sommerdæk. De skulle bare havde fælgene liggende en dags tid og så skiftede de dem imellem jobd.


  • #3   20. sep 2020 Jeg ville undgå thansen. De har ikke styr på hvad de laver. Men ven fik smadret et par fælge uden de nåede at tá de gamle dæk af. Han havde sagt til dem at hvis ikke de med sikkerhed kunne klare opgaven uden at ridse fælgene, ville han køre til et andet sted og få monteret dækkene, men det var "mekanikeren" helt sikker på han kunne. Med det resultat at fælgene skal ha rettet kanter, og centeret skal males om.

  • #4   20. sep 2020 Hvor på Sjælland? Man kører sgu da ikke 100 km for at spare 100 kroner...

    Og hvilke dæk kigger du på? Hvordan kan der matches priser uden at vide hvilken dæk du køber?


  • #5   21. sep 2020 #2 Hvorfor mener du at det er så vigtigt at skifte ventiler (der intet fejler)?

  • #6   21. sep 2020 Fordi ventiler bliver møre med tiden eller måske skades ved afmontering af dæk og med 130 er det nok ikke sjov Hvis ventil ryger og det er kun dæk fagfolk med moral der skifter hvergang

  • #7   21. sep 2020 #6

    Fagfolk med moral skader vel ikke ventiler ved afmontering af dæk? De har vel styr på deres shit? Og hvordan kan man i hele taget skade en gummiventil ved dækskift, hvis jeg må spørge?


  • #8   21. sep 2020 Jeg giver 100 kr pr dæk når jeg selv kommer med dækkene på Vestsjælland smiley

  • #9   21. sep 2020 #6 Bliver møre med tiden - tja, hvis dækkene der skiftes er møre, så er ventilen måske også, men det er da let for en "fagmand" at vurdere om ventilen er mør og bør skiftes.
    Så jeg mener fortsat ikke at den bare skal skiftes pr. automatik - kun hvis den er tjenelig til udskiftning.
    Personligt har jeg dog aldrig oplevet en ventil der er blevet mør...


  • #10   21. sep 2020 #6
    Har før stået med en MC der havde fået skiftet dæk men ikke ventil den var ældre dato og da jeg kig på teknisk blev det pointeret at man ikke skifter dæk uden at skifte ventil.


  • #11   21. sep 2020 Der er masser dækcentre, som ikke skifter ventiler bare pr. automatik. Ellers står der en masse bilejere med ret vilde regninger for nye TPMS ventiler ved almindeligt dækskift...

    Hvis TPMS ventiler kan holde, kan almindelige ventiler sgu også smiley

    En vurdering fra gang til gang, er vejen frem.


  • #12   22. sep 2020 skiftet altid gummi ventiler

Kommentér på:
Skift af dæk på fælge

Annonce