{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri
  • #1   28. sep 2020

    profilbillede
  • #2   28. sep 2020 Ikke umiddelbart, men hvorfor skal du vide alderen på det?

  • #3   28. sep 2020 Fordi bilen ikke kunne starte igår, efter en halv times radio, det er en bil jeg lige har hentet i fredags og aftalen var at der skulle monteres nyt batteri, så jeg vil bare gerne sikre mig at det også er gjort.

    Har googlet mig frem til at der gerne skulle stå et bogstav og et tal, der skulle fortælle alderen på det.


  • #4   28. sep 2020 Batteriet er tydeligvis ikke nyt, bare det at lablen ikke sidder ordentligt på, og man kan se "skidt" på batteriets pol, som matcher det der er på bilens pol.
    Den har sat der længere end fra i fredags


  • #5   28. sep 2020 Taaak hvor er jeg glad for at endnu en ser hvad jeg ser! Ham jeg talte med fra forhandleren igår påstod bare at jeg havde tappet batteriet, at den ikke kunne holde til at stå med radioen tændt i den halve time jeg har rodet med bluetooth systemet...
    skal tale med ham jeg handlede bilen med idag, det er netop beskidt, som et sprit nyt batteri ikke burde være....


  • #6   28. sep 2020 Du skulle også sagtens kunne holde med radioen tændt i langt mere end en halv time på en fungerende batteri så det kan de godt pakke sammen med

  • #7   28. sep 2020 Jeg sagde præcis det samme til ham jeg talte med, men han var meget påståelig, det var min egen skyld, og så bad jeg ham om at få den rette sælger til at kontakte mig smiley

  • #8   28. sep 2020 Du skal bare holde ved, de tænker de bare lige kan feje dig af fordi de regner med at du ikke ved bedre

  • #9   28. sep 2020 det der batteri kunne godt ligne at det er det org fra da bilen var helt ny.

  • #10   28. sep 2020 Heine

    Ja selve batteriet undrede også mig for det ligner slet ikke noget after-market, det kunne meget vel være det originale


  • #11   28. sep 2020 batteriet skal bare testes og så er det bare ud til hvor bilen er købt og vise dem det.

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #12   28. sep 2020 Hvis du har købt bilen af en forhandler, har han sikkert "lånt" et batteri fra en af hans andre salgsbiler og smidt over i din . Så lader han dit gamle batteri op , og smider det i den bil der endnu ikke er solgt, i håb om at det så holder indtil garantien er udløbet .

    En forhandler skal hele tiden tænke på sine omkostninger , helt ned i de små ting !


  • #13   28. sep 2020 Åh hvor er det godt med jeres bekræftelse af mine egne tanker, tak!! smiley

    Jeg ringer til sælgeren, hvis ikke jeg har hørt fra ham inden kl 12 og så må jeg høre hvordan han reagerer, hvis han begynder at stejle, må jeg tale med store bogstaver om at få den tjekket igennem hos egen mekaniker eller fdm..

    Hvis han bare har snydt med batteri fra en anden bil osv, er det hans problem, der står i salgskontrakten at det skal være nyt, så det hjælper ham ikke smiley


  • #14   28. sep 2020 Nu laver min egen mekaniker lige et synstjek på den i eftermiddag, det er åbenbart ikke den første bil han får ind fra den forhandler og han mente bestemt heller ikke at batteriet var nyt

  • #15   28. sep 2020 Det der ligner meget et orginal batteri, eftersom teksten er på tyrkisk.

    ... Hyundai laves i tyrkiet.
    Hvornår er din bil fra?

    Om man læser år eller måned eller dag fra venstre ved jeg ikke, men 121105 kunne jo betyde 5 november 2012. Det virker mest logisk. I så fald er det godt nok et ældre batteri

    Pro tip, jeg har skiftet batterier nogle gange, og skriver dato på batteriet jeg montere det. De har holdt ca 5-6 år i de biler jeg har haft.


  • #16   28. sep 2020 Er du medlem af FDM? Hvis du er så læs linket

    https://fdm.dk/medlemskab/batteriskift

    Ellers er det bare en tester på, men det ser ud som det originale, byt til nyt smiley


  • #17   28. sep 2020 12 11 05
    det må være dato for produktion af batteriet.
    om man skal læse det fra den ene eller den anden ende ved jeg ikke

    det stå præget/smeltet i batteriet på billede 2


  • #18   28. sep 2020 Bilen er fra 2013 og jeg er desværre ikke medlem af FDM.

    Umiddelbart er der problemer med en fjeder bagi der siger klonk, slidte bremser foran, trods den er nysynet, den skal spores og der skal nyt batteri på...

    Sælger sagde da jeg kontaktede ham, at der skulle være kommet andet batteri på, men jeg forklarede ham at det altså skulle være et NYT som der er skrevet under på.

    Nu skal jeg ind til ham og have kigget på bilen af hans mekaniker på onsdag med min lille liste og så må jeg se hvad der sker....


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #19   29. sep 2020 Bortset fra det undrer det mig at der er så relativt mange fejl på bilen som du ikke har hørt og opdaget da du prøvekørte bilen ?

    Har du købt den med bind for øjnene ?


  • #20   29. sep 2020 Claus R

    Du kan da ikke lave en 100% teknisk gennemgang af alle tænkelige mulige fejl på en bil ud fra en kort prøvetur.


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #21   29. sep 2020 En klokelyd burde man da kunne høre under en prøvetur, med mindre man har skruet helt op for anlægget ( hvilket i sådan en situation nok må frarådes ) .

    PS: Jeg gennemgik en gang en bil jeg skulle købe fra A-Z , mente jeg selv , incl en tur på liften inden køb . 14 dage efter var min kammerat med ude og køre og undrede sig over at der manglede en solskærm i højre side smiley :) smiley ...


  • #22   29. sep 2020 Claus R

    Til din flabede kommentar kan jeg fortælle dig at der var sommerhjul på bilen da jeg prøvekørte den, da trak den ikke til højre, som den gør nu, efter at vinterdæk/fælge er monteret at forhandler.
    Klonklyden hører jeg ved skrå/høje opkærsler, dem var der ingen af hvor jeg prøvekørte den, slidte forbremser har jeg ikke bemærket, ej heller tænk nærmere over, da bilen skulle synes efter jeg havde prøvekørt den, batteriet skulle ifølge købskontrakten blive skiftet inden afhentning, så jeg synes umiddelbart jeg har gjort hvad jeg kunne ved prøvekørslen for at tjekke den.


  • #23   29. sep 2020 Hej
    Samme alder som din dyt, sådan cirka.
    Mvh Kp


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #24   30. sep 2020 Nysynet har nu aldrig været en garanti for en fejlfri bil , derfor bør man altid få en bil man er interesseret i at købe undersøgt af en uvildig fagmand inden man skriver under .

    Kører du på vinterdæk i 17 graders varme ??? smiley Skifter du så til sommerdæk når det bliver frostvejr ? smiley

    Det muligt du synes jeg er flabet, men du er godt nok noget naiv, hvis du tror at en nysynet bil er fejlfri ?

    Hvordan er dine bremser slidte ?
    Er det blodt fordi de ikke længere er nye, eller er bremseskiverne på slidgrænsen og klodserne slidt ned , eller er de bare ikke nye ?

    Du kan nok ikke forvente at købe en ældre bil uden at den bærer tegn på at være slidt, og bestå af dele der på et tidspunkt skal skiftet









  • #25   30. sep 2020 Jeg har bestemt ikke forventet at bilen er fejlfri, men jeg har gjort mit bedste!
    Bilen er tjekket af min egen mekaniker efterfølgende, som undrede sig over at bilen var godkendt til syn da bremserne er på grænsen, det kan jeg jo ikke stå og se og forventer jo at bremserne er ok, når den er synet.
    Jeg forventer bestemt ikke en ny bil, men jeg forventer at den er ok som aftalt.
    Hvis du ikke kan gøre andet end at fortælle mig hvor dum og naiv du tilsyneladende synes jeg er, så er du velkommen til at lade være med at deltage i mit opslag, hav en god dag!


  • #26   30. sep 2020 Så er besøget hos forhandler klarer, 3 timer, nyt batteri, bil sporet, bremserne mente de var ok og klonk lyden mente de bare var et eller andet plastikskjold der sagde lyden så vidt jeg forstod, den siger det stadig, så nu må jeg se, tusind tak for hjælpen med at tyde batteriet smiley

Kommentér på:
Batteri

Annonce