{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

Epoxy af ABS-plastik {{forumTopicSubject}}

Goddag.

Jeg har en kofanger af ABS-plastik med en stor revne i. Jeg har ingen forstand på området.
Hvad er det bedste filler at bruge til at fikse revnen, så det ikke længere kan ses?

Har fundet det her på t-hansen, men har ingen anelse om det kan bruges, og om det overhovedet er hvad jeg skal bruge.
: https://www.thansen.dk/baad/pleje-og-vedligehold/spartel/baadplast-reparationssaet-250ml.-plastic-padding/n-234273084/pn-243444718

Nogle der har prøvet at fikse ABS-plast før?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Epoxy af ABS-plastik
  • #1   1. okt 2020 vi plastik svejser revner i kofanger.
    og forstærker revnen på bagsiden
    og er det plastik svejst ordenligt, skaldet bruges minimal af spartel på forsiden.

    gør man ikke det, så vil det revne igen, på et tidspunkt, pga vibrationer under kørslen


  • #2   1. okt 2020 det du linker til er en fint lille sæt har brugt det mange gange men det holder ikke på kofanger så heller svejse det sammen først også opløse et par legoklodser i noget asitone så set bliver noget snot og brug det som spartel da det vil opløse kofanger lidt og binde sig sammen da begge dele er abs husk masser af gennemtræk eller maske da det er noget kras at lege med

  • #3   1. okt 2020 Okay, tak for hjælpen. Kan en billig plastik svejser gå an, eller kan i anbefale en bestemt der ikke koster alverdens.

  • #4   1. okt 2020 det er jo bare en loddekolbe

  • #5   1. okt 2020 Kender du en med en 3d printer kan det tænkes at de har en rulle med abs plast, lidt som med lodetråd. Har selv gjort det et par gange, dog ikke på bilen.
    Bare husk plastik smelter meget hurtigt, så find evt en plastik bøtte eller lign og test lidt på. Ps det lugter ikke rart, så udluftning / fri luft er nok smart.
    Tror stadig at det er smart at få noget ind bag ved som kan hjælpe med at fordele stress og vibrationer over et størrere område-


  • #6   1. okt 2020 #5

    Bruges abs plast i de fleste 3d printere eller hvad?
    Kender en der har 3d printer.

    Vil noget glasfiberspartelmasse inde bagved kunne virke til at fordele stress og vibrationer over et større område?


  • #7   1. okt 2020 Jeg har 3dprinter og en smule sort ABS hvis det er smiley

  • #8   3. okt 2020 det meste er desværre noget der hedder pla, og det opfører sig noget anderledes. Det er blødere, smelter hurtigere men lugter i det mindste ikke helt så slemt.
    Ville nok forsøge at lokalisere ABS plastik,
    Jeg desværre ikke i nærheden af sønderjylland så kan ikke rigtigt hjælpe.


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #10   3. okt 2020 Forstærkning på bagsiden med noget rustfri net er også godt. Altså varme det ind.

  • #12   7. okt 2020 #7
    Tak for tilbuddet. Jeg prøver lige med et par Legoklodser først


  • #14   7. okt 2020 #13 Tak for det, det må jeg prøve. Når du siger V-formet rille, hvor skal V-formen så skærer revnen?

    Hvis du forstår.


  • #15   7. okt 2020 Jeg er så meget nød til at teste det af med Lego klodserne. Jeg må have noget hård plast liggende et sted.

  • #18   7. okt 2020 #16

    Tak for hælpen. Forstår det godt nu. Hvor bred ville du selv lave rillen, for bedst styrke?

    Udover det havde jeg tænkt at efterfølgende putte noget stålgitter bagved og lime det fast med nogle Legoklodser for ekstra støtte. Tænker du ikke det er en fin ide? eller er der andet som holder bedre. Da bilen er relativt lav regner jegg stærkt med at støde på ting, så det skal gerne være så stærkt som muligt.


  • #20   8. okt 2020 #19

    Okay. Mange tak for hjælpen!

    og god aften:)


  • #22   8. okt 2020 #21

    Det vil jeg gøre. Det bliver dog nok først om nogle uger:) Tak for det


Kommentér på:
Epoxy af ABS-plastik

Annonce