5.143 visninger
|
Oprettet:
Ekstremt dybe ridser i fælg, kan det reddes? {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle, så skete det. Jeg kørte mod en kansten under en u vending og har fuldstændig smadret mit ene fælg.
Ville lige høre jer erfarne her.
Kan disse fælge reddes? Eller er det et nyt fælg der skal til her?
Skriver her da mine fælg er en del værre end noget jeg har set før.
feb 2018
Følger: 5 Emner: 6 Svar: 21
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Men den skade der burde godt kunne reddes, dog tror jeg ikke du skal regne med at det er billigt, slet ikke hvis det er værre end på billedet.
Du kan prøve at tage kontakt til LM opretning i Silkeborg, som nok er det tætteste på din placering (Som jeg kender til, og ved kan finde ud af at lave fælge ordentligt)
mar 2003
Følger: 44 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 191 Svar: 2.975
Og jo det kan sagtens laves, men kan det betale sig kontra prisen på en ny fælg? Selvfølgelig alt efter hvad det er for en? Ligner en kopifælg af en art?
maj 2020
Svar: 19
Ved ikke om det er godt, har købt det og skal først prøve det når jeg skifter til vinter fælge.
feb 2018
Ja beklager det blev skrevet på farten nærmest. men et sted i omkring vejle ,kolding, fredericia.
Dog har jeg kigget lidt på det og tror det er nok billigst at købe et nyt fælg.
Som du siger er det et alutech kopi fælg.
Koster 1900 for et stk så ikke så slemt.
Så bestiller nok bare et stk og får dækket skiftet over da de er under et halvt år gamle.
jan 2007
Følgere: 89 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 4.002
feb 2018
Fedt, tak for svaret. Må få smidt fælgene i traileren og få kørt dem til en skrothandler, de tager en del plads at have sådan et par sæt fælge liggende
Jeg har dog overvejet bare at købe et nyt stk fælg da det er et billigt fælg til 1900.
Skal bare have dækket af og monteret på det nye fælg
feb 2018
Helt klart, var bare en tom for tanker da jeg hørte den forfærdelige lyd af aluminium mod kantsten.
Ridserne er også en del dybere en det ser ud til på billedet, det dybeste spor ligger på 1,4 mm efter jeg fik målt efter med et skydelære.
Får bestilt et nyt.
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 401 Svar: 4.990
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Ekstremt dybe ridser i fælg, kan det reddes?