1.703 visninger
|
Oprettet:
Polestar 2 i danmark? {{forumTopicSubject}}
Jeg sidder og kigger lidt på ny bil til at overtage rollen fra min citigo.
Var ret tæt på at trykke bestil til en Tesla 3, men min nysgerrighed fik mig ud på nettet, og kom forbi Polestar 2. Kan det passe den ikke kan købes i Danmark?
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Men Model 3 er klart den bedste af de 2 biler og ikke mindst den mest effektive
En Polestar er jo stort set bare en re-badged Kineser
https://www.youtube.com/watch?v=GIavEMAdhiY&ab_channel=Bj%C3%B8rnNyland
Ellers vent til Model Y kommer den er mere i samme stil som Polestar, og med meget mere plads og anhængertræk til 1600kg
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
Men ville gerne inden indkøb af en 3'er lige tjekke markedet lidt ud. Jeg snupper også lige et besøg ved Mazda bare fordi...
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
Overvejer også at lægge Kia et besøg, Niro kunne måske være et alternativ til en stationcar. Har slet ikke rigtigt fulgt med i elbilsverdenen. så nu skal der undersøges.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Kig evt. på en Hyundai Ionic, det er en super fin pakke til billige penge, og det er den mest effektive elbil man kan købe
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 193
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Skal man have en seriøs elbil som kan bruges som et primært køretøj så er en Model 3 det bedste bud.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Men var jeg tvunget til at skulle have en BEV igen ville jeg uden tvivl springe let og elegant over Model 3 og tage en VW ID.3.
ID.3 virker så meget mere gennemtænkt og velbygget end Model 3 og de tests jeg har set (Tesla Bjørn på YouTube) viser at ID.3 er næsten lige så energieffektiv som Model 3.
Energieffektivitet er alfa og omega med de batterikapaciteter vi ser i BEV'er i dag.
Jeg var meget positivt overrasket over ID.3 da jeg for nogle uger siden var ude og prøvekøre en, den kører rigtig godt og føles mere som en rigtig bil at køre i.
Men den er ikke lige så hurtig til at accelerere som Model 3, hvilket også er irrelevant for de fleste.
aug 2020
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
Mit gæt er at den kan lave det helt store gennembrud for El-biler alene på grund af logoet !
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
Hvilke ville i anbefale at få prøvekørt
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.947
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Derfra er det nok et spørgsmål om hvad man kan lide.
Tesla er klart mest hypet, og alt efter hvad man er vant til også en ganske fin bil.
Men hvis man er vant til og glad for tysk kvalitet vil jeg mene at ID.3 har en fordel.
Jeg foretrækker også personligt ID.3's "adaptive" regen frem for Tesla's one-pedal-driving, det minder mere om at køre "rigtig" bil.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Jeg syntes ID er en fin bil, den er bare for dyr i forhold til hvad den kan præstere på de fleste fronter
Et godt eksempel er at Model 3 i den billigste udgave har 100hk mere end ID3 i den største udgave
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
mar 2005
Følger: 39 Følgere: 56 Emner: 48 Svar: 1.650
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
mar 2003
Følger: 10 Følgere: 49 Biler: 1 Svar: 468
men, det er måske ikke 1. prioritet for dig.
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Efter et år med Model 3 og baseret på en prøve tur på et kvarters tid i ID.3 samt den viden jeg har om ID.3 er Tesla'ens eneste reelle fordel Supercharger netværket.
Med lidt held kommer der også mere gang i konkurrencen på lademarkedet i Danmark, og så mindskes den fordel også hurtigt.
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
Det der undrer mig, når jeg kigger på brugtmarkedet, særligt omkring Tesla, er at brugtpriserne er så tætte på nye, at det ikke kan svare sig for mig at købe en brugt. Kom lige forbi Leaf, den tror jeg også jeg tager en tur i
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Jeg havde i forvejen en køber til min Model 3, så jeg kontaktede et par brugtvognsforhandlere for at høre hvad de ville give for den og satte så prisen ud fra det.
Min kammerat som købte bilen var tilfreds fordi han fik den til en god (lav) pris, og jeg var tilfreds fordi jeg kom hurtigt af med den uden at skulle bruge en masse tid på at diskutere prisen.
Når man ser hvad de står til på brugtmarkedet får man jo indtrykket af at folk tror de er guld værd, og det er en brugt bil altså ikke, lige meget hvilket mærke og model det er.
Jeg ville til en hver tid vælge ny frem for brugt hvis prisforskellen ikke var ret stor.
Min kammerat som købte den har også en Leaf som konen kører i, og den lyder han også ganske tilfreds med, så hvis rækkevidden passer er det bare med at komme ud og prøve den.
Hyundai og Kia laver efter sigende også nogle ganske fornuftige elbiler.
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.220
Prøv at læse citatet fra bilbasen den 01-10-2020
Når jeg alligevel ser nærmere på Model 3, er det fordi søgningen efter brugte Model 3 på Bilbasen nærmest er eksploderet. Det er uden sammenligning den bil, der bliver solgt hurtigst på det danske marked blandt de brugte biler – i snit er en Tesla Model 3 kun til salg i 12 dage, før den får en ny ejer. En VW Golf VII, som også er populær er i snit til salg i 31 dage.
https://blog.bilbasen.dk/brugttest-tesla-model-3-300787/
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Jeg fatter i hvert fald ikke at der er nogle som vil give så tæt på nypris for en brugt bil.
Så kan man jo lige så godt vælge en helt ny?
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.220
Husk på at ID3 største svaghed er software, og det faktum at den ikke kan opdateres "over the air". Hvis man ser på opdaterings hyppigheden hos Tesla, der løbende forbedre softwaren, og det bliver også nødvendigt for VW, så kan det godt gå hen og blive noget træls at skulle tilbage til VW forhandleren flere gange i løbet af et år.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Det har jo i virkeligheden bare betydet at forbrugerne i stor grad har fået et produkt som stadig er i beta fasen.
Det er ikke ret lang tid siden at der kom en opdatering til Model 3 så man kunne sætte fartpiloten til den aktuelle hastighed i stedet for den fartgrænse som bilen mener gælder.
Det undrer mig MEGET at en bil kan forlade en fabrik uden denne funktion?
Der er uden tvivl nogle problemer med softwaren i ID.3, men min opfattelse er at alt det som er essentielt for at bruge bilen som køretøj fungerer upåklageligt fra fabrikken.
Det samme var ikke min erfaring med min Tesla Model 3.
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.220
Det er en ny verden, som vi kommer til at vende os til, da computeren og software har større betydning for en elbil end for en ICE.
VW's software er endnu mere i BETA stadie end Tesla's. Men VW har ikke råd til at have bilerne stående til software problemet er løst, det kan tage måneder, så derfor kommer de ud til forhandlerne, men med begrænsede funktioner lige nu.
Så derfor er det ekstra vigtigt at den kan opdateres uden at skulle tilbage til forhandleren.
Tesla's fart pilot en gåde for mange. Amerikanerne må åbenbart køre på en helt anden måde end os europæere, siden de ikke har løst opgaven endnu. Man kan stadigvæk ikke sætte fartpiloten til egen valgte hastighed. Den vælger stadigvæk højst mulige lovlige hastighed. Men nu kan man tappe på speedometeret og derved låse hastigheden uden at bruge drejehjulet i rattet.
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.220
https://www.youtube.com/watch?v=ujZhC6T1c9A
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Polestar 2 i danmark?