{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polestar 2 i danmark?
  • #1   9. okt 2020 Ja er faktisk i tvivl om den overhovedet kommer til DK

Men Model 3 er klart den bedste af de 2 biler og ikke mindst den mest effektive

En Polestar er jo stort set bare en re-badged Kineser

https://www.youtube.com/watch?v=GIavEMAdhiY&ab_channel=Bj%C3%B8rnNyland

Ellers vent til Model Y kommer den er mere i samme stil som Polestar, og med meget mere plads og anhængertræk til 1600kg

• #2   9. okt 2020 de 1000 kg på model 3 er rigeligt til min 500 kg trailer smiley

Men ville gerne inden indkøb af en 3'er lige tjekke markedet lidt ud. Jeg snupper også lige et besøg ved Mazda bare fordi...

• #3   9. okt 2020 Jeg syntes godt nok Mazda's er et noget halvhjertet forsøg, det er meget tydeligt det er en compliance bil som de slet ikke vil noget med

• #4   9. okt 2020 ja, det er vi forholdsvis enige om. men den skal lige tjekkes. altså som sagt skal den erstatte en citigo smiley

Overvejer også at lægge Kia et besøg, Niro kunne måske være et alternativ til en stationcar. Har slet ikke rigtigt fulgt med i elbilsverdenen. så nu skal der undersøges.

• #5   9. okt 2020 Kia og Hyundai er meget bedre bud, der får du rent faktisk noget rækkevidde i bilen
    Kig evt. på en Hyundai Ionic, det er en super fin pakke til billige penge, og det er den mest effektive elbil man kan købe

• #6   9. okt 2020 Har selv en Model 3. Hvis du skal have el bil idag, så skal det være en Tesla Model 3. Der kommer nok nogle andre næste år. Men ligenu er det Model 3.

• #7   9. okt 2020 I det store hele er jeg enig med Zeus

Skal man have en seriøs elbil som kan bruges som et primært køretøj så er en Model 3 det bedste bud.

• #8   9. okt 2020 Nu har jeg lige solgt min Model 3 og går og venter på en PHEV da det passer bedre til mit behov og temperament.

Men var jeg tvunget til at skulle have en BEV igen ville jeg uden tvivl springe let og elegant over Model 3 og tage en VW ID.3.
    ID.3 virker så meget mere gennemtænkt og velbygget end Model 3 og de tests jeg har set (Tesla Bjørn på YouTube) viser at ID.3 er næsten lige så energieffektiv som Model 3.

Energieffektivitet er alfa og omega med de batterikapaciteter vi ser i BEV'er i dag.

Jeg var meget positivt overrasket over ID.3 da jeg for nogle uger siden var ude og prøvekøre en, den kører rigtig godt og føles mere som en rigtig bil at køre i.
    Men den er ikke lige så hurtig til at accelerere som Model 3, hvilket også er irrelevant for de fleste.

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #9   9. okt 2020 Hvem glemte at nævne VW ID3 ?

Mit gæt er at den kan lave det helt store gennembrud for El-biler alene på grund af logoet !

• #10   9. okt 2020 Nu lyder det til i er med på beatet, hver for sig.

Hvilke ville i anbefale at få prøvekørt

• #11   9. okt 2020 ID.3 skal du tage med i dine overvejelser, uden tvivl. Den har ikke sportsvognspræstationer som en Tesla Model 3, men den bliver helt sikkert et kæmpe hit herhjemme. Der er en meget god artikel om den i Bilmagasinet fra oktober (eller september).

• #12   9. okt 2020 Model 3 og ID.3 skal helt klart prøvekøres, for det er uden tvivl de to bedste elbiler på markedet i fornuftigt prisleje.
    Derfra er det nok et spørgsmål om hvad man kan lide.
    Tesla er klart mest hypet, og alt efter hvad man er vant til også en ganske fin bil.
    Men hvis man er vant til og glad for tysk kvalitet vil jeg mene at ID.3 har en fordel.

Jeg foretrækker også personligt ID.3's "adaptive" regen frem for Tesla's one-pedal-driving, det minder mere om at køre "rigtig" bil.

• #13   9. okt 2020 Skal du have træk på så er ID3 udelukket
    Jeg syntes ID er en fin bil, den er bare for dyr i forhold til hvad den kan præstere på de fleste fronter

Et godt eksempel er at Model 3 i den billigste udgave har 100hk mere end ID3 i den største udgave

• #14   9. okt 2020 Skal ikke have træk. Men kan jeg få det med, tager jeg det med smiley

• #15   9. okt 2020 Hold kæft den er fed den Polestar 2 smiley

• #16   9. okt 2020 Ja det er en flot bil, ingen tvivl om det smiley

• #17   9. okt 2020 Polestar 2, skulle vist have en rimelig dårlig, rækkevidde, i forhold til konkurrenterne.

men, det er måske ikke 1. prioritet for dig.

• #18   9. okt 2020 kører omkring 50 km om dagen. enkelte ture er selvfølgelig længere. men den daglige pendling er omkring 50 km...

• #19   9. okt 2020 Carsten: Hvis vi skal være realistiske er der jo reelt ikke nogen som har brug for de ekstra hestekræfter og den ekstra acceleration Model 3 har ift. ID.3.
    Efter et år med Model 3 og baseret på en prøve tur på et kvarters tid i ID.3 samt den viden jeg har om ID.3 er Tesla'ens eneste reelle fordel Supercharger netværket.
    Med lidt held kommer der også mere gang i konkurrencen på lademarkedet i Danmark, og så mindskes den fordel også hurtigt.

• #20   9. okt 2020 altså.... har 60 vanvittigt vilde heste nu... jeg klarer mig nok om det så er 100 eller 700 hk i ny bil smiley

Det der undrer mig, når jeg kigger på brugtmarkedet, særligt omkring Tesla, er at brugtpriserne er så tætte på nye, at det ikke kan svare sig for mig at købe en brugt. Kom lige forbi Leaf, den tror jeg også jeg tager en tur i

• #21   9. okt 2020 Jeg har som tidligere nævnt lige solgt min Model 3, og jeg mener også at udbudspriserne på brugte Tesla Model 3 er urealistiske.
    Jeg havde i forvejen en køber til min Model 3, så jeg kontaktede et par brugtvognsforhandlere for at høre hvad de ville give for den og satte så prisen ud fra det.
    Min kammerat som købte bilen var tilfreds fordi han fik den til en god (lav) pris, og jeg var tilfreds fordi jeg kom hurtigt af med den uden at skulle bruge en masse tid på at diskutere prisen.

Når man ser hvad de står til på brugtmarkedet får man jo indtrykket af at folk tror de er guld værd, og det er en brugt bil altså ikke, lige meget hvilket mærke og model det er.
    Jeg ville til en hver tid vælge ny frem for brugt hvis prisforskellen ikke var ret stor.

Min kammerat som købte den har også en Leaf som konen kører i, og den lyder han også ganske tilfreds med, så hvis rækkevidden passer er det bare med at komme ud og prøve den.
    Hyundai og Kia laver efter sigende også nogle ganske fornuftige elbiler.

• #22   10. okt 2020 Urealistiske priser ??
    Prøv at læse citatet fra bilbasen den 01-10-2020
    Når jeg alligevel ser nærmere på Model 3, er det fordi søgningen efter brugte Model 3 på Bilbasen nærmest er eksploderet. Det er uden sammenligning den bil, der bliver solgt hurtigst på det danske marked blandt de brugte biler – i snit er en Tesla Model 3 kun til salg i 12 dage, før den får en ny ejer. En VW Golf VII, som også er populær er i snit til salg i 31 dage.

https://blog.bilbasen.dk/brugttest-tesla-model-3-300787/

• #23   10. okt 2020 Hvis de Model 3 der er til salg på bilbasen virkelig bliver solgt til eller tæt på udbudte pris så er der godt nok noget galt...
    Jeg fatter i hvert fald ikke at der er nogle som vil give så tæt på nypris for en brugt bil.
    Så kan man jo lige så godt vælge en helt ny?

• #24   10. okt 2020 Til næste år bliver det endnu sjovere at sælge en brugt Tesla Model 3, da prisen stiger en hel del på en fabriksny.

Husk på at ID3 største svaghed er software, og det faktum at den ikke kan opdateres "over the air". Hvis man ser på opdaterings hyppigheden hos Tesla, der løbende forbedre softwaren, og det bliver også nødvendigt for VW, så kan det godt gå hen og blive noget træls at skulle tilbage til VW forhandleren flere gange i løbet af et år.

profilbillede
  • #25   10. okt 2020 Jeg forstår ikke at så mange mennesker ser Tesla's OTA opdateringer som så stort et plus.
    Det har jo i virkeligheden bare betydet at forbrugerne i stor grad har fået et produkt som stadig er i beta fasen.
    Det er ikke ret lang tid siden at der kom en opdatering til Model 3 så man kunne sætte fartpiloten til den aktuelle hastighed i stedet for den fartgrænse som bilen mener gælder.
    Det undrer mig MEGET at en bil kan forlade en fabrik uden denne funktion?

Der er uden tvivl nogle problemer med softwaren i ID.3, men min opfattelse er at alt det som er essentielt for at bruge bilen som køretøj fungerer upåklageligt fra fabrikken.
    Det samme var ikke min erfaring med min Tesla Model 3.

• #26   10. okt 2020 Udviklingen af el biler går så stærkt at ingen producenter har den luksus mere at de kan teste deres biler i nogle år inden den rammer forhandlerne. Hvis de venter er den allerede forældet, inden den når at kommer til salg.
    Det er en ny verden, som vi kommer til at vende os til, da computeren og software har større betydning for en elbil end for en ICE.
    VW's software er endnu mere i BETA stadie end Tesla's. Men VW har ikke råd til at have bilerne stående til software problemet er løst, det kan tage måneder, så derfor kommer de ud til forhandlerne, men med begrænsede funktioner lige nu.
    Så derfor er det ekstra vigtigt at den kan opdateres uden at skulle tilbage til forhandleren.

Tesla's fart pilot en gåde for mange. Amerikanerne må åbenbart køre på en helt anden måde end os europæere, siden de ikke har løst opgaven endnu. Man kan stadigvæk ikke sætte fartpiloten til egen valgte hastighed. Den vælger stadigvæk højst mulige lovlige hastighed. Men nu kan man tappe på speedometeret og derved låse hastigheden uden at bruge drejehjulet i rattet.

profilbillede
  • #27   24. okt 2020 Her er et fremragende eksempel på hvorfor OTA opdateringer er et "must", Manden i videoen skal vente 14 dage!! på at komme på eget VW værksted for at få opdateret bilens softwaren så bilens 12 volts batteri ikke drænes tomt. Håber da det lykkedes for ham at finde et alternativt værksted, som han nævner sidst i videoen.

https://www.youtube.com/watch?v=ujZhC6T1c9A

• #28   24. okt 2020 Ja den spiller godt nok bare slet ikke den ID3...

Kommentér på:
Polestar 2 i danmark?

Annonce