{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.684 visninger | Oprettet:

Michael P
Michael P
Tilmeldt:
7. nov 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Valg af pendlerbil {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Jeg står eventuelt og skal til at pendle til Odense hver dag, det drejer sig om 37,1 km hver vej det vil sige 74,2 km om dagen.

Jeg har udelukket diesel da distancen jo ikke er lang nok, og jeg også komme til at kører lidt bykørsel.

Så har brændt mig varm på 2 valg muligheder som lyder:

VW up 2017 model med en 1,0 TSI 90HK motor eller
Opel Corsa 2015 model med en 1.0 TSI 90hk motor

Jeg har kun prøvet kørt VW up'en, og jeg syntes det en kvik bil der virker til at kører langt på literen, men der er mere udstyr i oplen, og det trækker selvfølgelig også en hel del, men har ikke prøvekørt oplen endnu.

Men jeg skal egentlig bare finde frem til hvilken bil der mest driftssikker og mest økonomisk smiley

Så har i nogle gode råd? Erfaringer med disse biler eller lign. ? Opel har jo også en 1,4 16v model, ville den måske være bedre, eller hvordan og hvorledes?

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af pendlerbil
  • #1   13. okt 2020 Drop den turboløse udgave 1.4 16v i Corsa. Diesel vil godt kunne gå an, men kan nok ikke betale sig pga højere afgift.

  • #2   13. okt 2020 Hvis jeg havde skullet sidde 75 km om dagen i en bil, så havde det ikke været en Up. Der er ikke nok komfort i sådan en lille bil til lange ture. Det ville gøre en verden til forskel at komme op i en Corsa.

    Alternativt kan du så kigge på Peugeot 208, Ford Fiesta eller Toyota Yaris. Minder km Corsa i størrelse og pris og er også meget fine biler.

    Når det så er sagt, så er Up ingen dårlig bil. Og muligvis også det billigste valg. Så du skal egentlig bare gøre op med dig selv, om du vil betale en skilling ekstra for yderligere komfort. Det havde jeg gjort, hvis jeg skulle køre så langt. Men jeg kender ikke din økonomi og dine præferencer, så det er kun dig selv, der kan afgøre det smiley


  • #3   13. okt 2020 Der er væsentligt mere bil i en Corsa

  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   13. okt 2020 Så udelukker jeg 1.4 16v corsaen, tak for svar smiley

    Og nej der er nok ikke meget komfort i sådan en UP, det eneste jeg havde med den var at man sad lidt akavet ift. rat position osv... Men jeg var også vant til at pendle i en golf 4 1,6 benzin førhen, så for mig var det en verden til forskel at komme op i sådan en ny men lille vogn smiley Men må vel ud og prøve sådan en opel corsa, det var mere om den var dyrere at lave på end UP'en, eller om den havde nogle kendte sygdomme, for syntes ikke jeg har hørt mange der brokker sig over VW up hvad det angår?

    Har kigget en del på fiesta, har nok en smertegrænse på omkring de 130.000, og der står mange MK8 fiesta'er til salg, men de har gået omkring 70 - 80.000 km, og ved ikke om det for meget? (Nok ingen hemmelighed jeg er lidt kilometer skræmt)


  • #5   13. okt 2020 Med de KM du skal køre ville jeg købe en diesel uden tvivl, men hvis du har 130k at gøre med så åbner det jo også for væsentligt flere muligheder når man kigger brugt

  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   13. okt 2020 Tror mere jeg hælder mod en mindre turbo motor end en diesel, grundet afgiften osv.. Skal kører mod Odense, og der er alligevel kun 80 km/t zone det meste af vejen (Og nok til jeg er færdig med udannelse), og så har jeg noget bykørsel.

    Men må lige få prøvetkørt en opel corsa 1.0T, og bedømme ift. komfort kontra VW up, som sikkert nok er bedre, men hvor meget betydning har det hvis sådan en opel har kørt 50 - 60.000 km?

    Men jeg er også i tvivl om Opel corsa ville kunne kører ligeså langt på literen, da det jo er en tungere bil med samme antal heste, dog har den er 6 gear som VW up ikke har smiley


  • #7   13. okt 2020 Corsa'en skal nok køre omkring det samme på, 60k km betyder ikke noget på sådan en

  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   13. okt 2020 Okay, så gemmer jeg min km skræk lidt væk smiley
    - Tusind tak for dine svar smiley

    Hvis der andre der har erfaringer med VW up 1.0 TSI eller opel corsa E 1.0 TSI, så må i meget gerne deltage smiley


  • #9   13. okt 2020 Du kan også overveje en helt ny Renault Clio 1,0 turbo med 100 HK til 153.000. Ved godt at det er lidt over budget, men du får også en sprit ny bil med en masse lækkert udstyr.

  • #10   13. okt 2020 Vi har kørt 180.000km i en Vw Up!
    Jeg vil også anbefale en bil ét nummer større til pendlervogn.
    Automatgear er klasse til pendling, hvis du også vægter driftstabilitet og lave omkostninger til vedligehold og god brændstoføkonomi så kunne en Yaris Hybrid være et glimrende bud.
    Hvis du vil ligge og køre ræs, så er en Yaris hybrid dog ikke noget for dig.


  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   13. okt 2020 Renuelt clio var et god bud, det desværre bare lige ude for min prisklasse desværre ...

    Og ved de 180.000km (Og hold da op det meget), har i så skulle betale enormt meget for reparationer, eller bare normalvis som enhver anden bil? smiley

    Men ja, det lyder til at det hele hælder mod en Opel Corsa smiley Jeg kan godt lide biler og er en VAG fan, men på nuværende tidspunkt er det kun det økonomiske og driftssikre jeg har for øje, så hvad der står på kølerhjelmen er for mig meget lige meget, kørertøjet skal bare have en smule moment nok til at trække en smule på motorvejen, så jeg ikke bliver fanget bag en lastbil og skal bruge 5 min på at komme op i fart igen smiley (Så ikke en 60hk bil)

    Og så må jeg have noget spændende efter endt uddannelse smiley


  • #12   13. okt 2020 Drop Up og andre i samme klasse til at pendle i smiley

  • #13   13. okt 2020 Du kan også få en let brugt Renault Clio IV til langt under dit budget på 130.000.

  • #14   14. okt 2020 Øhhh 37 km pr vej hallo så er komfort sgu da lige meget med mindre man har en ufattelig dårlig ryg og mega benet røv.
    JEg pendler 100 km om dagen og en up gør arbejdet godt med minimal problemer og nu har den kørt 170000 km og ja ikke BMW standard men fuck jeg griner hvergang jeg tanker for bruger ikke en skid og


  • #15   14. okt 2020 Det er jeg så bare overhovedet ikke enig med dig i, Claus. Hvis man skal sidde en time om dagen i det lort, skal det også være tilnærmelsesvis i orden at sidde og køre i.

    Jeg selv har 5 km på arbejde. Selv her gider jeg personligt ikke at køre i en mikrobil. Men sådan er vi jo så forskellige.


  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #16   14. okt 2020 Kunne godt være jeg skulle prøvekøre sådan en Renault Clio IV, tak for tippet smiley

    Men hensyn til komfort osv ... Jeg pendlet førhen i en Golf IV 1.6 med 105hk på samme distance (Før jeg flyttet, flytter dog tilbage fra hvor jeg kom fra og derfor skal jeg bruge bil igen), uden hverken aircondition (klima), fartpilot eller lign. Så er slet ikke sart, det eneste jeg havde med den VW up TSI 90hk var er jeg sad lidt akavet i førersædet, jeg er 186 høj, og rattet sad i vejen for mit udsyn til instrumentbordet, men det kan jeg godt overse hvis bilen i sig selv er den mest pålidelig og økonomiske smiley

    Men skal have prøvekørt den opel, fordi der er pt en til salg på bilbasen for 104.000 kroner, med 27.000 på tælleren og en VW up 90hk TSI står til omtrent de 117.000 kroner med 47.000 på tælleren, så oplen er billigere og med mindre km på tælleren. Om det fordi VW up'en er mere pålidelig en corsaen, eller om det er mærket der sælger for mere, det ved jeg så ikke smiley

    Så byd stadig gerne ind med erfaringer eller meninger smiley


  • #17   15. okt 2020 Claus H

    Tal for dig selv, jeg har 10km hver vej hver dag og skulle fandme ikke køre i sådan en potte


  • #18   16. okt 2020 Jeg har selv pendlet 90 km dagligt i en Fiat 500 1.2 benzin, købt brugt til 35.000kr. Man sidder godt og bilen er billig og drift sikker. Hvis det er en begrænset periode, så havde jeg valgt det.
    Nu har vi en Fiat 500 cab, da det stadig er en sjov og hyggelig bil.


  • #19   17. okt 2020 Clio IV i Diesel med 90 heste tror jeg vil være mit første valg ?

  • #20   18. okt 2020 Skoda Octavia 1.2 TSI 2015 kan fås for 130.000 med 100 på tælleren, den bliver du ikke træt af at køre i, billig afgift for sådan en stor bil, 20 km/l hvis ikke du har bly i højreskoen.

Kommentér på:
Valg af pendlerbil

Annonce