{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.745 visninger | Oprettet:

Import far Japan - Dataerklæring {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har kontaktet TÜV, Dekra og GTÜ vedrørende en dataerklæring til en bil jeg gerne vil importere fra Japan, men uden held. Ingen af dem har data vedrørende bilerne og kan derfor ikke udarbejde en dataerklæring. Jeg har på nettet læst om flere, som har haft succes med at få lavet dataerklæring hos bl.a. Dekra. Hvad er jeres erfaringer med dataerklæringer til japanske biler, som ikke er typegodkendte? Er der noget med at de kan synes i Danmark, hvis de har været registreret i fx Tyskland i mere end 3 måneder? Any advice is good!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import far Japan - Dataerklæring
  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 528
    #2   16. okt 2020 Måske autoconsult kan hjælpe med dataerklæring.

  • #3   16. okt 2020 Det er en Toyota Aristo fra 2001. Jeg har kontaktet dem tidligere. De skal have 2000 kr bare for at undersøge om der kan laves en dataerklæring. Jeg har bare læst om flere, som har fået lavet en hos Dekra i Tyskland. Dem som tilbyder dataerklæring ydelser i DK samarbejder selv med TÜV, Dekra osv

  • #4   16. okt 2020 Jeg mener også de firmaer der tog biler hjem fra japan fik dem ind over england?
    Japanerimport eller supraimport gjorde meget i det.


  • #5   16. okt 2020 Min erfaring og det man høre, er import biler fra 2001 ikke kan indregistreres mere. Så der vil du muligvis få kvaler.

    Jeg ville godt tilbyde en kopi af min dataerklæring, dog tror jeg ikke den ville hjælpe dig meget. Igen grundet årgangen.

    Hvis jeg var dig ville jeg finde en årgang 1997-2000 og få et af de firmaer nævnt ovenfor til at hjælpe med dataerklæring.

    Super fed øse i øvrigt. Kan kun snakke for at købe sådan en smiley


  • #6   16. okt 2020 Autoconsult er nogle pengeliderlige f***** røvhuller. Skal aldrig have noget som helst med dem at gøre.

  • #8   16. okt 2020 Godt for dig. Jeg skulle betale URIMELIG meget kun for at få at vide, at de ikke kunne hjælpe mig. Ville aldrig i livet drømme at tage penge kun for at undersøge, om jeg kan skaffe et produkt til mine kunder. Især den slags penge. Usselt.

  • #9   17. okt 2020 @Skodakongen Ja jeg tænker også briterne har mest erfaring med import, indregistrering og syn af japanske biler. Jeg har altid set og læst om hvordan de har importeret særlige modeller fra Japan, selv i Top Gear har de haft JDM spec biler til test.

    @Rico M Ja det er også en mulighed, det med at hente en ældre model. Der er nemlig en forenklet praksis, hvor et af kravene er at bilen skal være fra før 1. Januar 1998. Det er en fed øse! 2JZ-GTE og fra en tid hvor Toyota var på toppen med kunnen, teknologi, kvalitet og driftssikkerhed. Og forresten tak for dit tilbud om hjælp med din dataerklæringen! Respekt

    @ Biturbo galant ja sådan føler jeg også de er. De har nærmest monopol på det marked der, og opfører sig desværre på den måde. Det er ikke fair overfor kunderne.

    Det kan ikke passe, at det skal være så besværligt at hente en speciel bil fra Japan til DK. Det er langt nemmere for en canadier eller australier at importere biler fra Japan. Special biler og veteran biler er historie og kunst i min optik, og det er tåbeligt at det skal være så besværligt at registrere og syne de biler. Der er i forvejen selve købet, fragten, told og moms samt registreringsafgiften man skal bokse med.


  • #11   17. okt 2020 Stop dig selv. De har sendt en mail til Tyskland og modtog et nej svar. That's it. De har ikke engang set min bil. Hvor meget skal den slags koste? Flere tusind? Åbenbart. Deres klamme måde "at åbne en sag" er ren røveri. Seriøst, jeg har selv en virksomhed. Hvis jeg gjorde den slags med mine kunder, var jeg gået på røven forlængst. Siger ikke, at det skal være gratis at sende en mail og udfylde en formular på sin computer, men det her er for latterligt. Sendte endda en rykker på den første regning. Fjolser.

  • #12   17. okt 2020 Jeg retter fælge op. Når folk kommer over til mig med en besværlig opgave, siger jeg altid til dem - jeg skal nok prøve se om ikke den kan laves og kan den ikke, koster det ikke noget. Kunne ikke drømme om at tage penge for ikke leveret vare. Vil du betale for at modtage en skæv fælg efter en reparation? Det tror jeg sgu ikke. Det er almindelig service, man må yde overfor sine kunder. Ja, en gang imellem, må man tabe lidt af sin tid. Sådan er det at drive en virksomhed. Jeg går sgu ikke på røven af at bruge en halv time på en fælg, som jeg ikke får penge for. Det går sgu nok.
    Lige nu sidder jeg f.eks. og sender tilbud til kunder. Det tager tid at finde de rigtige leverandører og priser. Men tilbuddet er gratis. Sådan er livet. Men kunderne kommer igen og igen. Det er dét, der betyder noget - ikke om jeg ikke fik betaling for 10 min af mit arbejde.


  • #13   17. okt 2020 Godt skrevet Galant smiley

  • #15   17. okt 2020 Jeg er ligeglad med deres hjemmelavede skodaftaler. Jeg kunne da også sagtens sige til mine kunder " skriv under på et stykke papir, at du skal betale fulde beløb, selvom jeg ikke har lavet det, du har bedt mig om". Og lave 10 felter, hvor de kan sætte kryds ved "Nej tak". Ændrer det noget ved deres opfattelse af mine forretningsmetoder, når jeg præsenterer dem for en regning og en skæv fælg under armen? Slet ikke.

    Ingen siger, at de ikke må gøre det, de gør. Men jeg kalder det bare for unødvendig grådighed og pissedårlig service. Hvad fik de ud af det? En kunde mindre, som har lovet dem dårlig omtale. Håber, at det var det værd.


  • #16   17. okt 2020 Der var også en anden gut, jeg kontaktede inden Autoconsult. Kan nu ikke huske navnet, tror han var fra Sydsjælland et sted. Totalt i orden dude. Med det samme sagde han til mig, at det ikke kunne lade sig gøre, for hvis den bil ikke gik efter de forenklede, kunne den ikke registreres. Bum. Han havde styr på det. Og respekt for det.
    Hos Autoconsult gav de mig overdrevet store forventninger. Det lød som om det overhovedet ikke var noget problem. Så hvorfor skulle man ikke acceptere aftalen? Det viste sig så at være løgn. Og når ham den anden gut havde svaret stort set med det samme, hvor amatør-agtige er så Autoconsult, at de ikke vidste det? Eller måske lod som om? De tjente da stadig penge på mig...

    Fjolser...


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 528
    #18   17. okt 2020 #12 det kan godt være du ikke tager betaling hvis du ikke kan rette en fælg, men i sidste ende er det jo de andre kunder der kommer til at betale for den tid du bruger på det du ikke kan rette, ellers har jeg nok en stak hjul, som er noget skæve, du kan hygge dig med.
    Lidt lige som tømmermester der giver uforpligtende tilbud, han skal stadig tjene penge, og der er der kun kunder til at betale


  • #19   17. okt 2020 #18

    Kan ikke følge din logik... Hvordan kommer de andre kunder til at betale for den tid, jeg giver gratis? Sådan kan man også sige, at kunder betaler for den tid, jeg sidder og skider??

    #17
    Kan desværre ikke huske navnet nu. Det var bare et tilfældigt nummer, jeg googlede mig frem til. Et par år siden efterhånden...


  • #20   18. okt 2020 Autoconsult, de to gutter har fået en kæmpe uddannelse af den danske stat, arbejdet hos SkAT eller FST og så gået selvstændig, de tjener kassen på uvidende danskere, men de hjælper også dem som virkelig vil have godkendt et sindsygt projekt som ingen andre vil røre.

  • #21   18. okt 2020 Skulle have en fælg rettet ude i Brørup hos NDI, det kostede ikke noget, for de knækkede den, max 3 minutters arbejde, men jeg mener nu også han varmede den for lidt op, 10-15 sekunder, men hvad ved jeg, er jo bare udlært som maskinarbejder.
    Hvor meget vil du varme en fælg op GALANT?


  • #22   18. okt 2020 De fleste varmer jeg slet ikke op, da de er bløde nok. Ingen grund til at ødelægge pulverlakken, hvis man kan lade være. Originale fælge er dog som regel meget stærkere, så de SKAL have lidt over 200 grader over et stykke på ca. 20 cm omkring skaden. Er temp lavere, så enten flækker de eller kommer ikke på plads. Er det højere, buler det bare lokalt.

  • #24   18. maj 2021 Hej. I dag modtog jeg min dataerklæring for 1991 bil fra japan.
    Danskdataerklæring er navnet på det firma, der gjorde det.
    For det arbejde, de laver, synes jeg, de er billige.
    De har ikke et telefonnummer, men de besvarede mine e-mails meget hurtigt.
    Jeg kan varmt anbefale.


  • #25   18. maj 2021 Det er sikkert en underafdeling af Autocunsult som laver det.

    Hvad koster sådan en så??


  • #26   19. maj 2021 4799 alt inkl.

  • #27   19. maj 2021 Det var da alligevel noget af en sum for et stykke papir.

Kommentér på:
Import far Japan - Dataerklæring

Annonce