{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.533 visninger | Oprettet:

Rust i kold garage. {{forumTopicSubject}}

Har en velholdt veteran fra 1978 men er flyttet fra min opvarmede og isolerede garage. Nu skal den holde i en uisoleret garage uden varme. Er der nogle gode råd???? Klodse den op på paller, fylde den med fugt fjerner, gas el petroleumsovn???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust i kold garage.
  • #1   17. nov 2020 der to ting der får biler til at ruste i danmark, det er fugt og salt...

  • #2   17. nov 2020 Sørg for god ventilation, har du det betyder temperaturen ikke så meget, men sørg for at bilen er tør når du sætter den i garage og åben vinduerne lidt, men kun lidt , på klem

  • #3   17. nov 2020 Gas ovn danner vildt meget fugt. Så den del er skidt.


  • #4   17. nov 2020 Mine står hvert år i uopvarmet garager, og det gør faktisk ikke noget at der er en smule utæt så luften kan blive skiftet ud og så længe vand ikke kan komme ind.

    Har haft en bil stående med en ny-svejset front med bart metal som der ingen rust kom på overhovedet.


  • #5   17. nov 2020 Så længe der er godt ventileret er det intet problem.
    En opvarmet garage kan faktisk være meget værre hvis den er for tæt.


  • #6   18. nov 2020 jeg har også bare mine US biler i en uopvarmet garage,det har ikke noget at sige

  • #7   18. nov 2020 opbevar os min i kold lukket garage med god udluftning. kommer ikke engang overflade rust på skiverne.

  • #8   18. nov 2020 Som allerede sagt, ventilation er meget vigtigere end varme.. vinduerne på klem og fuld tank..

  • #9   21. nov 2020 Hej Alle.
    Tak for svar. Nogle gode råd til hvordan jeg sikrer god ventilation? Garagen virker ikke skide tæt men er det nok??? Bør jeg tage batteriet hjem eller lade det sidde på bilen?


  • #10   21. nov 2020 Det er fint. Den må bare ikke være for tæt.
    Mht til dit batteri, så bare lad det sidde.


  • #11   21. nov 2020 køb en C-tek lader og sæt den til og lad den sidde på, hvis du da har strøm i garagen.

  • #12   21. nov 2020 tag endelig batteriet ud,tag det med ind i varmen eller pak det i en flamingo kasse fra Jem og fix,og så let lidt på låget,man har før hørt om lednings brande vinteren over,jeg gør det ihvert fald,til foråret lader du så bare batteriet op med et simpelt lade apparat,mit batteri kører på 7. år på denne måde, til 299-, kunne aldrig finde på at smide penge efter en impuls lader,køber sgu da bare et nyt batteri, hvis det gamle ikke kan mere,så ind til nu har batteriet kostet mig 45-, PR. år

  • #13   24. nov 2020 alm lader kan godt bruges til syre batterier
    C-tek lader til gel batterier, ellers bliver de kogt døde.. Og pil en pol af, så der ikke er nogen kortslutninger. (ved feks mus, el andet..) Vil klart anbefale c-tek/ impuls lader..
    Og ja, godt med tør luft. Og meget tør bil... Så det ingen problem.


  • Knud K
    Knud K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   24. nov 2020 Hej

    Jeg afmonterer stelledningen til batteriet.

    Desuden bruger jeg et strømkabel til frostsikring af vandrør effekt 30 W. Dette vikler jeg omkring udstødningsrørret. Den første uge er kablet tændt hele tiden, herefter sætter jeg en timer på så kablet kun har strøm nogle få timer hver dag. Hermed sikrer jeg mig at bilen er en lille smule varmere end omgivelserne og hindre dermed fugt. På min gamle MG observerede jeg før kablet, at der kom dug i speedometeret. Det har der ikke været efter brug af kablet.

    mvh
    knud


  • #15   24. nov 2020 Hej - som de andre har skrevet er en smule ventilation godt. Temperaturen er ikke så vigtig, men det er temperatursvingninger. Er der stor forskel på dag/nat i din garage, så kan du risikere kondens - her hjælper ventilation en smule. En høj luftfugtighed er også helst at undgå. Det kan også anbefales en a de fugtfjernere i en pose og placere den i bilen (husk at tjekke den periodisk). Husk også at have vindue, bagagerum og evt motorklap på klem for ventilationens skyld.
    Gas og petroleums brændere er er no-go - 1kg gas giver ca 2kg vanddamp. Hvis du har strøm derude, så kunne en billlig varmepumpe eller fugtfjerner være en mulighed. Det er altsammen efter temperament smiley


  • #16   24. nov 2020 Som du selv er inde på så benyt fugtposer! Min står tørt og med masser af ventilation samt vindue på klem, kan hælde 100ml ud af fugt opsamleren hver måned (ca).
    Og Ctek lader på batteriet, enten imens det stadig sidder i bilen med stel pol afmonteret, ellers ta batteriet med ind i varmen og smæk lader på.


  • #17   1. dec 2020 Knuds ide er god, jeg har prøvet med en 200 W frostvagt, skruet helt op, på kabine gulv under rat, og pakker så Corvetten ind i aflagte dyner og tæpper med presenning over.
    Virker fint i en carport en hel vinter, man kunne mærke at bil var varm uden på, under dyner osv.
    Men det tør i selvfølgelig ikke.


  • #18   1. dec 2020 John P

    Haha, tør vi ikke smiley Syntes da ideen er meget god, når bare man lige ved hvad man gør, og bilen ikke står i flammer en dag, haha..


Kommentér på:
Rust i kold garage.

Annonce