{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.493 visninger | Oprettet:

uha svært valg {{forumTopicSubject}}

hvad ville i vælge?

den ene toyotaen er nok lidt fornuftig og kedelig
Seat har bedre aut gear, kører længere på literen, og er nyere.

her er links

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/yaris/15-hybrid-h2-e-cvt-5d/4921536

og seat

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ibiza/12-tsi-105-style-dsg-5d/4862248


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  uha svært valg
  • #1   20. nov 2020 Havde nok valgt denne så

    profilbillede
  • #2   20. nov 2020 desværre ikke et valg, for irriterende i længden

  • #4   20. nov 2020 Seriøst?
    Jeg var overbevist om at i herinde på forummet ville haft valgt SEAT Ibiza, pga DSG gearkasse og lidt mere sporty udseende, men ok, så rent fornuftig mæssigt er Yaris nyere og kørt kortere Km, så den er nok bedste valg?


  • #5   20. nov 2020 Jeg ville tage Toyotaen også selv om den har det cvt gear også selv om,det kan være træls at køre længere turer på motorvejen med men nu fint til by kørsel. da det dsg q200 gear den seat har er noget af den ringeste tomat gear vag har lavet. Har set rigtig mange døje med den gearkasse...og var begge biler med manual gear var det hip som hap hvad bil man valgte.

  • #6   21. nov 2020 Mange tak Freeway, det var et godt og sagligt argument ????, jeg er meget taknemmelig for dit svar og gode begrundelser

  • #7   21. nov 2020 Netop DQ200 som vag anvender i deres modeller under 250nm kan være et kæmpe problembarn

    Nogle kører fint, andre skifter dele for mange tusind kroner om året

    CVT gear har ikke det bedste ry, men hvad synes du selv om at køre med det? For holdbarhed på CVT virker ikke til at være problematisk

    Du kan også bare fortsætte med at køre i din nuværende bil, nu har den trods alt kørt 7-8 mdr mens du har forsøgt at vælge


  • #8   21. nov 2020 Jeg vil tilslutte mig de andre. Du skal ikke vælge Seat pga. god gearkasse. Vælger du Seat, er det nærmere "på trods af dårlig gearkasse". Andre DSG-gearkasser er fine, men ikke lige den her.

  • #9   21. nov 2020 Tager vel an på om VAG har været inde over og skifte til mineralsk olie istedet for syntetisk olie som kunne opbygge svovlpartikler som kunne sætte sig i mechatronic'en

  • #10   21. nov 2020 kan høre på jer at det bedste valg er yaris, selvom CVT kan være anstregnede ved højere hastigheder.
    har også set på denne, dog fra 2013, men en H3 hvor den anden var en H2

    https://www.toyota.dk/used-cars/find-brugt-bil.json#/car/670126/25/2820


  • #11   21. nov 2020 helt klart yaris

  • #12   21. nov 2020 Yaris’en er driftsikker ! Fejler meget sjældent noget smiley

  • #13   21. nov 2020 Tak alle sammen, i morgen kl 11, skal jeg ud at se den og prøve køre den, hvis i spørger mig i dag, køber jeg den, har fået et godt låne tilbud på den

  • #14   22. nov 2020 Ud fra Yaris nærmest er den eneste bil du har holdt fast i gennem de sidste 7-8 måneder, så må det reelt være det oplagte valg

    CVT gear har sine tilhængere, men mange er ikke til den type gearkasser. Desværre er det bare dem som der er flest i, når vi snakker biler i den prisklasse du kigger på

    Du har jo gentagne gange skrevet du synes godt om Yaris hybrid, så den vil jeg klart gå med

    Hvor meget motorvej kører du??


  • #15   22. nov 2020 sandt nok, jeg kører meget lidt motorvej, skal fortrinsvis bruges til min vej til og fra job, har 13km, og motorvej, er kun hvis vi skal på en lille tur rundt i DK.

    Og kan jo godt se du holder øje med mine talrige indlæg, beklager min støj herinde, men er simpelthen og har var så meget i tvivl i 100år, om jeg skal ha bil eller ej, da mit behov sagtens kan løses bare ved at cykle, tage en bus eller scooter, og da også det jeg har gjort hidtil, men igen og igen, savner jeg bekvemmmeligheden, ved blot at kunne sætte mig ind i en bil og trille hjem, beskyttet fra vind og regn,, men nok været for nærig til at gøre noget ved det, men nu prøver jeg igen, har svar på om jeg har købt bil om mindre en 3 timer


  • #16   22. nov 2020 Bil er et bekvemmeligt transportmiddel, særligt hvis ikke der er direkte bus forbindelse og du derfor i hverdagen kan spare meget tid

    Men hvis du bor i eller omkring København, vil du så i hverdagen spare tid ved at vælge bilen??

    Dine 15.000 km om året vil nok når alt er betalt koste en små 30.000-40.000 kr om året

    Hvis du ikke i hverdagen savner en bil, og gerne vil være fri for bekymringerne så er gomore eller lignende services jo også en mulighed.

    Jeg har bare bemærket dine mange skift i hvad retning du har kigget, og særligt Yaris hybrid har du nævnt en del gange, og udtrykt du synes kører godt


  • #17   22. nov 2020 dine talrige indlæg både her, scootergalleri og facebook smiley

    men ja bil er en luksus i hverdagen, og du skal jo bare ud og prøve de biler også vælge den som du føler dig tilpas i


  • #18   22. nov 2020 Jeg ved der har været mange indlæg fra mig, og sjovt i ser mig hver gang, jeg bruger kun denne side når jeg poster indlæg, ellers aldrig, men det gør i kan jeg jo godt se, og beklager igen min støj, men please, når i ser mit alias, så lad være læse det! Kan godt forstå det må være irriterende, altid det samme gylle og tvivl tvivl tvivl.
    Men ja købte en scooter, og den er også fin nok, og behøver sådan set ikke en bil, det er bare en ting at bruge penge på jeg har , og lidt sjov til weekend ture , og nem og hurtig transport til og fra job, men nej kunne sagtens undvære den, men så igen, sidder alltid hjemme i lejligheden, mig og min kone kommer sjældent ud af da tog og bus er besværligt og man så kun lige ser de områder omkring det hotel man vælger indlogere sig på i feks Ålborg, med en bil kommer man se en masse mere, og samtidig ikke afhængig af tider og kan bo hvor som helst, og kan tage spontant en tur til Sverige eller Norge, what ever, nogen mennesker køber sommerhus, andre en båd, nogen rejser på skiferie, osv, vi tror jeg bare vælger en bil og så nogle ture sydpå 1-2 gange årligt, men ja , det er et luksus luksus problem...men selv 18 årige har bil i dag, jeg er 50år, og kun kørt bil sammenlagt 6 måneder i mit liv! Nu må det være min tur prøve alle de problemer og udfordringer der er med det, alle snakker om biler, og ingen absolut ingen på mit job , fatter hvorfor jeg ikke har en bil, de fatter det simpelthen ikke!!


  • #19   22. nov 2020 Hyundai i20 1,0 T-GDi Trend til 114800 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/4859321
    Frisk udvendigt og pæn ingen i den Køre helt fint

    Toyota'en er da en pålidelig vogn men nøj Den er kedelig.
    Ibiza'en er den kedeligste af de 4 brødre. Fabia og Polo er frækkere og A1 er meget Hellerup smart mens seat'en er sådan lidt Mazda agtig. Man syntes den er okey men man har glemt den efter 3minutter


  • #20   22. nov 2020 # 19 kan forstå der bliver kigget efter en med automatgear, og det har den i20 ikke meget af du har lagt op smiley

  • #21   22. nov 2020 Så nu skal jeg ikke forstyrre jer mere og spamme jer med mine irriterende oplæg hele tiden!!
    Har sgu købt den Yaris H2 hybrid ??, synes den kører super, larmer ikke, og var skøn at køre, føltes helt rigtig for mig, får den om ca 1 uge, med helårsdæk og nye frække fælger på ??


  • #22   22. nov 2020 Det synes jeg da endelig, du skal gøre smiley Tillykke med den nye bil. Den skal du nok blive glad for. Så kan det godt være, det ikke er helt nødvendigt, men nogle gange må man altså også gerne ofre lidt ekstra på luksus til sig selv smiley

  • #23   22. nov 2020 Ja præcis Bay, og jeg har råd til det, og hvad skal jeg ellers bruge mine surt tjente penge på? Har sgu alt i min alder, og må indrømme at ham bilforhandleren gloede lidt og trak på smilebåndet da jeg fortalte at jeg kørte på scooter og cykel, hele året, og ikke haft bil næstmest siden jeg var fik kørekort som 18 årig

  • #24   22. nov 2020 Det er trods alt også mange år, du ikke har brændt penge af på biler. Jeg ville da - rent økonomisk set - ønske, jeg kunne sige det samme om mit "forbrug" af biler fra jeg blev 18 og frem til nu smiley

  • #25   22. nov 2020 Ja det er sandt, nok også derfor jeg stadig er slank ??, men ja , aldrig rigtig haft behovet , og følt jeg ikke bare kunne cykle, men er jo en ældre mand nu, og så synes jeg nu kan jeg godt tillade mig at være lidt doven, men unge mennesker i dag har alle bil, ja tiderne har ændret sig.
    Men har også kunnet spare op til en bil nu, så derfor jeg kunne lægge så mange penge


  • #26   22. nov 2020 Jeg kunne også have købt en temmeligt vild bil for de penge, jeg har brugt på biler, de seneste 14 år smiley

  • #27   22. nov 2020 Alle jeg kender personligt, der ejer en yaris er glaf for den. Uanset om det er med cvt eller ej. Alle taler utroligt godt om den... Så godt det kan undre mig jrg ikke snuppede en selv smiley

  • #28   22. nov 2020 Jeg glæder mig også til at jeg kan hente den, har købt alu fælge og helårs dæk til den , samt en Pava behandling, og der medfølger en 2 års garanti endvidere, så det bliver næsten som en ny bil

  • #30   22. nov 2020 Shit mand, Freeway... Har du en 56 år gammel Yaris? smiley

    Jeg har lige budt på en Aygo. Det kan gå tilbage for enhver... smiley


  • #32   22. nov 2020 nogen skal jo holde bg kørende ??

    tillykke med den! nu kommer alt det gejl du vil smide på den smiley

    lige helårs dæk, håber jeg du har fået noget i godt mærke ellers er det noget af det værste jeg nogensinde har prøvet!


  • #33   22. nov 2020 Jeg har fået anbefalet Nexen helårs dæk, sydkoreanske dæk, som er på højde i kvalitet med Goodyear og andre mærke dæk, men er meget billigere, og lavt DB niveau 68Db...og så skal jeg ha et Dash cam også, godt med lidt lir??

  • #34   22. nov 2020 har kun prøvet nogle min far havde, en vinter dag, nåede lige ud af p båsen så gled den smiley min egen bil på sommerhjul var der ingen problemer med smiley så kan kun anbefale at købe dæk af god kvalitet..

  • #35   22. nov 2020 Først og fremmest tillykke med valget og bilen

    Kan sagtens forstå du gerne vil have en bil, det er luksus og ikke være afhængig af kollektiv trafik og cykel

    Ud fra dine indlæg, så er jeg overbevist om Yaris faktisk er det bedste valg. Også fordi det er den eneste du hele tiden har haft med i tankerne om din kommende bil

    Ud fra dine indlæg, virker det som om, at du har læst en masse og det har forvirret dig. Jeg er klar over, at mange motorjournalister ikke synes om CVT, og ville vælge en dobbelt koblingsgearkasse i stedet.

    Men ud fra hvor mange Yaris hybrid der kører, så vælger folk jo en bil med CVT. Og dine små ture til og fra job vil den sikkert klare fint


  • #36   22. nov 2020 Jeps og tak Rene , har lige en lille ting jeg skal ha svar på i morgen, ..jeg har optaget lån hos AL finans, til 2,45,%. I fast rente,,,,det gjorde jeg hos forhandleren..nu ser jeg så at de tilbyder endnu billigere lån på deres hjemmeside til El og hybrid plugin biler!
    Vil prøve dem om jeg ikke kan få det lån også? Min er jo også en hybrid, dog ikke plugin, men stadig en hybrid? ,
    Håber de er forståelige


  • #37   23. nov 2020 Det skal du ikke regne med de er. Det er nogle billige "grønne" lån til biler der kan lades op. Tror det er noget staten har en finger med i.

  • Temsen
    Temsen Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
    #38   24. nov 2020 Vil klart gå udenom seat eller andet fra vag gruppen hvor der anvendes DQ200. Taler at bitter erfaringer.
    Eller søg på vag cars og DQ200 og bliv rystet


  • #39   25. nov 2020 Hej Themsen, har købt en Yaris hybrid H2, med e CVT gearkasse, lyttede til jeres råd samt min egen mave fornemmelse, får den i næste uge, den skal lige ha en Dinitrol behandling, og så går jeg nu og overvejer og undersøger om det kan betale sig lave en service aftale, har fået tilbudt en fra Toyota på 5 år, pris 475Kr om måneden, men ved ikke rigtigt om det ikke er for dyrt?

  • #40   25. nov 2020 Helt ærligt. Tror du toyota lavede serviceaftalen hvis de ikke forventede at tjene på den?
    Havde en serviceaftale på min citigo i 2 år fordi den kostede under 80 kr i måneden....


  • #41   25. nov 2020 Lad være med at lave en serviceaftale. Det er sku for dyrt.

    De fejler sjældent noget. Det eneste du skal være opmærksom på er de bagerste bremseskiver de kan være slemme til at ruste.

    Men et lille service på sådan koster cirka 2200.- til 2400,- hos Toyota og et stort service koster cirka 5200,-

    Men vælger du at lave en serviceaftale hvor den kun får lavet et lille service til 2200,- har du i stedet betalt 5700,- hvor du kunne slippe noget billigere.

    Men hvis det er slippe for bekymringerne og hvis pengene er til det så kan du jo bare gøre det. Jeg vil ikke gøre det.

    Jeg arbejder som mekaniker hos Toyota så derfor ved jeg hvor lidt de fejler smiley ..


  • #42   25. nov 2020 Du kommer i hvert fald med stor sandsynlighed til at bruge mindre i faktiske omkostninger, hvis du fravælger aftalen. Men det er jo også en slags forsikring, så du ved med sikkerhed, at det ikke bliver dyrere. Man regner i udgangspunktet ikke med at tjene penge på en forsikring. Det giver bare ro i maven, hvis man er risikoavers.

  • #43   25. nov 2020 Ja vi fik også service aftale på vores bil, indtil videre er det gået lige op.
    Men hvis jeg kunne vælge om ville jeg ligge 475 kr til side hver måned.
    Service aftalen sættes som regel lidt for højt så man ikke får kørt for mange km inden den er udløbet.


  • #44   25. nov 2020 Så jeres råd er lade være? Kan nemlig være jeg kan presse prisen ned til 400Kr md, og så lade den løbe over 60Md, men har jo også 24 måneders fuld garanti på bilen, så hvis det mindste går i stykker får jeg lavet det gratis

  • #45   25. nov 2020 Jeg ville personligt ikke gøre det, da det med størst sandsynlighed ikke kan svare sig. Men det skyldes mere, at jeg er risikovillig af natur. Der er ikke nødvendigvis noget svar, der er rigtigt eller forkert.

  • #46   25. nov 2020 Ok tak Bay, tror nu heller ikke der sker noget , og mit kørsel årligt er samtidig meget lille, så kommer ikke slide den op hurtigt bilen

  • #47   25. nov 2020 Personligt havde jeg sat pengene til side på egen konto, og så brugt det til vedligehold af bilen.

  • #48   25. nov 2020 Tror jeg vil følge det råd Mr

  • #49   25. nov 2020 Lige talt med Toyota igen, den absolut billigste service pakke over 5 år de kan tilbyde mig koster 475Kr om måneden!, Og så kan de tilbyde, gratis vindues visker og bremse skifte , men tja, måske bedre bare selv lægge de 500Kr månedligt, og har jo 2 års fuld garanti, skulle der ske noget, og bilen bliver leveret ny serviceret og ny synet

  • #50   25. nov 2020 Om man vælger en serviceaftale eller ej, er jo lidt ens egen måde at anskue tingene på

    du kan risikere, at der kommer nogle ting som gør det havde været en god ide med en service aftale. Og du kan risikere det havde været billigere uden

    som jeg forstår det, har du købt en brugt bil. Og hvis du beholder den i 5 år, så når den jo en alder hvor nogle ting ganske givet vil gå i stykker. Om det så over 5 år bliver mere end hvad en aftale ville koste, ja det er jo lige det

    garanti dækker på ingen måde alt, den dækker alt det som ikke burde gå i stykker. Alle sliddele osv hænger du altså stadig selv på

    Du kan jo få priser på service og større kendte ting som remme, filtre og alt det. Så har du en ide om, hvor meget du helt sikkert skal betale. Så kan du prøve og anslå hvor mange gange du skal have renset bremser, skiftet klodser og skiver, og beregne dette. Så kan du se hvor stor forskellen er, og om du vil fravælge serviceaftale


  • #51   27. nov 2020 hej rene, ja det er rigtigt, Via biler som jeg har talt med fortæller at alle sliddele er med i prisen, bremser, etc, aircondition er med i det store service også, samt det som de kalder klar til syn, de kan endvidere køre den til syn for en, og klare det hele.
    men prisen er 475kr om md, altså 28500kr efter de 60 måneder, eller 5700kr årligt.
    toyota som jeg talte med i Måløv, skal ha 2500kr for det lille syn, og ca det dobbelte for det store, dertil skal jo så lægges evt sliddele og udskiftning, tja, nogen siger gør det, andre lad være, automester talte jeg også med, de skal ha mindst 600kr om måneden for det samme!! og de er uautoriseret værksted, vildt ik?


  • #52   27. nov 2020 Jeg vil sige det sådan, at hvis det "bekymrer" dig (forstå mig ret) så meget, som det tilsyneladende gør, så bør du tilvælge det. På den måde ved du, det ikke bliver dyrere end dét for dig, og så er der ikke noget at komme efter på den front.

  • #53   27. nov 2020 Jeg har ikke haft bil sådan rigtigt i laaaang tid, derfor alt dette med syn, vedligeholdelse , service osv er nyt for mig, har også taget lidt øve timer med kørelærer, fordi jeg ikke har kørt længe

  • #54   27. nov 2020 5 års service kontrakt 28.500 kr
    2 store og 1 lille service pris 17.500 kr

    Så er det bare og gøre op med dig selv, om du tror der skal bruges mere end små 2000 kr om året på bremser og reservedele, samt uforudsete udgifter

    Men med dine mange bekymringer om bilen og valg af bilen, så vil jeg faktisk klart råde dig til service aftale. Så kender du dine udgifter og intet kommer bag på dig


Kommentér på:
uha svært valg

Annonce