{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.804 visninger | Oprettet:

T  W
T W
Tilmeldt:
26. nov 2020
Emner: 1 Svar: 3

Rep. af ridser i forrude? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg har fået nogle kedelige ridser (ikke særlige dybe) på min forrude Peugeot 208. De betyder ikke noget for mig, men mit leasingselskab (og fdm) mener at ruden skal skiftes inden aflevering, eller at de gør det på min regning selvf.

Da min selvrisiko er 5.000 kr. og aftalen ikke indebærer en afleveringsforsikring (tillægsforsikring ved leasing) vil jeg gerne have forsøgt at få det slibet/poleret først.

De steder jeg har spurgt efter hjælp, siger de ikke polerer ridser (uanset dybde) men bare skifter ruden - har altså svært ved at finde folk der sliber eller bare polere bilruder??

Jeg ved det er muligt, hvis man kan finde ud af det. Se bl.a. det her link: https://www.youtube.com/watch?v=6nplzIUdqxY

Ham her kan og vil gerne slibe/polerer min rude:
https://rudedoktoren.dk/polering-af-glas/

... men da jeg bor i København og han befinder sig i Sønderjylland, vil jeg høre om nogen derude kender/kan anbefale mig et lign. sted på Sjælland evt.?

Det burde være muligt tænker jeg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rep. af ridser i forrude?
  • #1   26. nov 2020 Hvis jeg var dig ville jeg spørge om han kender nogen på øen som kan gøre det.

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #2   26. nov 2020 Er det ikke mindre selvrisiko ved glasskade, jeg giver kun 1500 kr i selvrisiko ved rudeskift

  • T  W
    T W Tilmeldt:
    nov 2020

    Emner: 1 Svar: 3
    #3   26. nov 2020 #1

    Det nok et long shot - men jeg prøver og høre ham ad.


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #4   26. nov 2020 Min kammi afleverede en Polo der havde fået isat en ny rude . Det kunne han have sparet sig, for leasingselskabet opdagede at der ikke var printet en VW logo i ruden, og så forlangte de at få sat en ny original rude i inden den blev afleveret, eller også ville de sende en regning for en ny original rude .

    Undersøg lige hvad dit leasingselskab siger angående en ny uoriginal rude ?


  • T  W
    T W Tilmeldt:
    nov 2020

    Emner: 1 Svar: 3
    #5   26. nov 2020 #2 det skal jeg lige ha’ undersøgt.

  • T  W
    T W Tilmeldt:
    nov 2020

    Emner: 1 Svar: 3
    #6   26. nov 2020 #5 Det må jeg lige være obs på så! Tak for tippet smiley

  • #7   27. nov 2020 Det bliver sjældent særlig godt hvis man polerer i forruden. Du "sliber" området omkring ridserne for at komme ned i samme niveau, men den overgang det naturligvis medfører kan gøre at man bliver helt søsyg af at kigge igennem ruden.

    Den video du linker til viser i øvrigt en siderude (hærdet glas), og ikke en forrude (2 delt lamineret glas)

    Jeg ville undersøge om leasing leasingselskabet kræver at det er org rude, det tvivler jeg på de gør hvis det er andet end en ny bil du leaser.
    Ellers ville jeg få den skiftet, det koster ikke ret meget til 208 smiley


Kommentér på:
Rep. af ridser i forrude?

Annonce