{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nissan X Trail
  • #1   30. nov 2020 som altid ved motor problemer.

    så på med en tester og se efter evt fejlkode.
    og udlæsnlive data, fornognse hvad den gøre eller ikke gør.

    ALT andet er rent gætværk.


  • #2   30. nov 2020 Og et hint til motor er ofte også et hit. Benzin/diesel ? evt størrelse kan nogen gange betyde noget (pga forskellige motoropbygninger. Ligesom årgang er relevant og et gæt på kørte km.
    Og på med en tester er nok et godt sted at starte


  • Knud J
    Knud J Tilmeldt:
    nov 2020

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #3   3. dec 2020 Hej.
    Tester har jeg prøvet, den skriver fejl på føler ved knastaksel, den er skiftet, med det er det samme


  • #4   3. dec 2020 En del motorer har to knastaklser en til frisk luft og en til udstødning. Tjek om din har dette. (BMW har det på deres).
    Knastaksel sensoren arbejder sammen med kranksensor. Hvis der kun er de to ved den ikke hvilken der er fejl på.
    Derudover har jeg haft kedelige problemer med OEM sensorer både til knast og abs. Er personligt færdig med OEM sensorer, andre dele fint nok, men sensorer gidder jeg ikke slås med mere.
    Der kan naturligvis også være fejl på kabelnettet/stikket.
    Tror denne her måske kan hjælpe (må tilstå at jeg ikke selv har set den):
    https://www.youtube.com/watch?v=RvuzZJqQDf4&list=UL-INZ2sRrsuo&index=245



  • Knud J
    Knud J Tilmeldt:
    nov 2020

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #5   3. dec 2020 Jeg har tænkt om om pumpen ikke giver tryk nok i tomgang

  • #6   3. dec 2020 er det en benzin eller diesel.

    en diesel kan man se trykket med tester.



  • #7   4. dec 2020 Jeg ser ikke lige hvorfor lavt tryk skulle give fejl på knastsensor ?
    Knast og krank sensor er der for at se om motoren er hoppet en tand eller der er slup imellem dem. (som jeg forstår det). Kan brændstoftryk påvirke det hvis den er ustabil, altså få dem til at se forkerte ud ?


  • #8   4. dec 2020 knast og kruntaps sensor er til for og fortælle, hvor når indsprøjtning tidspunktet er på diesel
    og tændings tidspunkt på benzin motor.

    en bi ting er at ECU kan bruge data fra de 2 til at se om krumtap og knast er synkroniseret.
    og nogen bruger kruntaps signal til omdrejnings tælleren


Kommentér på:
Nissan X Trail

Annonce