{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.904 visninger | Oprettet:

magnus N
magnus N
Tilmeldt:
29. nov 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 30

Toyota rav 4 2.0 diesel effekt mangel? {{forumTopicSubject}}

Godaften til panelet, som overskriften siger synes jeg at jeg mangler lidt effekt i min bil, inden jeg skiftede min luftmasse måler trak den fint i nogle gange, dvs når den var kold var der ingenting når den så blev drift varm, virkede det som om den tabte ladetryk ved 2500 rpm så kunne jeg skifte gear og så var det godt igen. Jeg købte en ny luftmåler og satte i den og efter det har den helt tabt pusten, bilen har stået stille i to år hvor jeg lige har købt den, jeg har kørt ca 2000 km i den siden jeg fik den. Jeg er lidt på bar bund af løsninger. Nogen der har oplevet det samme problem eller har lyst til at køre en tur med mig og evt give et bud på hvad det kan være? Det er en årgang 2005 2nd gen rav 4 tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota rav 4 2.0 diesel effekt mangel?
  • #1   2. dec 2020 har du haft en tester på den inden du udskiftet luftmængdemåler?. så du kunne se om live værdier ikke var i orden?. har du tjekke alle de små vacum slanger til styring af turbo og andre ting. vis en af dem har du hul eller røgen af, så kan det give sådan nogen fejl.

  • magnus N
    magnus N Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 30
    #2   2. dec 2020 Jeg havde en tester på ved forhandler efter jeg havde prøvekørt den, for der var det nemlig helt galt, men den meldte ikke noget og han viste mig værdierne på den men motoren kørte, der var ikke noget at se, vi blev enige om at den bare skulle ud at køre, og det er også blevet bedre med effekten efter den er blevet kørt i. Men jeg skal da sige, jeg ikke har kigget efter på vacumslangerne, men hvis der er en fejl på en af slangerne kan det så påvirke det I sådan en grad, jeg tænker på temperatur forskelle?

  • magnus N
    magnus N Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 30
    #3   2. dec 2020 Jeg havde en tester på ved forhandler efter jeg havde prøvekørt den, for der var det nemlig helt galt, men den meldte ikke noget og han viste mig værdierne på den men motoren kørte, der var ikke noget at se, vi blev enige om at den bare skulle ud at køre, og det er også blevet bedre med effekten efter den er blevet kørt i. Men jeg skal da sige, jeg ikke har kigget efter på vacumslangerne, men hvis der er en fejl på en af slangerne kan det så påvirke det I sådan en grad, jeg tænker på temperatur forskelle?

  • The D
    The D Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #4   2. dec 2020 Nu er det vel en original luftmassemåler du har monteret ?

  • magnus N
    magnus N Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 30
    #5   2. dec 2020 Den er fra autodok, synes 3000 kr originalt er lige lovlig meget når jeg ikke er sikker på det er problemet, den nye måler og den gamle er i identiske og burde den ikke melde motorfejl eller anden fejl hvis ikke computeren acceptere den?

  • #6   2. dec 2020 Altså uden at at have tester på bilen, har vi på er tidspunkt skiftet mange SCV ventiler på den model.

    Dyserne kunne også være er bud.

    Hva har den kørt ?


  • The D
    The D Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #7   2. dec 2020 De uorginale er generelt noget skidt, når det kommer til sensorer til en bil, så altid originalt, alt andet kan ikke betale sig.

  • magnus N
    magnus N Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 30
    #8   2. dec 2020 Den har kørt 388000 burde den så ikke trække "ens" hele tiden og ikke i perioder, men hvordan kan jeg evt tjekke dysserne hvis jeg ikke har mulighed for at tage dem ud. Hvad er de der scv ventiler?

  • #9   3. dec 2020 SCV ventilerne sidder i brændstof pumpen, det er lavet sådan at man ikke skal ud og købe en ny pumpe i tilfælde af at ventilerne går i stykker. Så man bare kan “nøjes” med at skifte ventilerne i pumpen.

    Men de sider gemt lidt væk, og du skal have starteren af for at skifte dem.


    profilbillede
  • #10   3. dec 2020 Jeg ville vis det var mig få sat en tester på den nu efter du har kørt de km i bilen. for vis forhandlere hade slettet fejl eller der er kommen nye fejl i bilen ved at stå. og så det først er kommen som en fejlkode efter bilen er bleven brugt igen. så det ville jeg starte med at få tjekket ud og samtidig når du har fået sat den på, så tjek live værdier på dyser og pumpe tryk.plus tjek om turbo trykket passer med hvad ecu vil have også i samme omgang, og så som jeg forslog tidliger.visuelt tjekke om alle stik og vacum slanger og divs tryk slanger er i orden. og hvad med diesel filter luftfilter og olie skift, er det bleven skiftet efter bilen har stået så længe vis ikke. så start med at give bilen et stor service med det hele. da vis luftfilter og især diesel filteret er halvt stoppet til så vil det tit give sådan nogen fejl. og det med den køre fint koldt og så når det bliver varm ikke trækker godt mere. Det kan også være at den går i nødsystem så mister bilen en hel del træk kraft. og det sker vis ecu ser der er en fejl på diesel tryk turbo tryk egr og mere i den stil. Det kan også være de diesel scv ventil men igen vis ikke fejlen er der,er de ikke helt billige at skiftet og så de penge igen brugt på noget man kunne have undgået. har også selv skruet en del på Toyota med de motorer i, hvad med egr ventil har du tjekket om den er sodet til.da det er en fejl som tit også er set på dem og vis egr ventilen er sodet til,så kan det give en falsk data/fejl på luftmængdemåler/lmm.så tag den af og rens den da det er en nem opgave på dem. er den med den gamle 116 hk med støbe jern blok i,eller er den med den nyere 124 hk i med aluminium blok?. da De motor skiller lige der i årgangen

  • #11   4. dec 2020 scv ventiler i pumpen. medmindre dit brændstoffilter er 100år gammelt og ikke kan flowe nok. men 99% af gangene er det de ventiler.

Kommentér på:
Toyota rav 4 2.0 diesel effekt mangel?

Annonce