{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.991 visninger | Oprettet:

DSG problem . VW {{forumTopicSubject}}

Min 4. til 3. nedskiftning i D er lidt hård, når jeg skal til at stoppe op, for det meste sker det uden at bruge bremmsen. Det føles som når du nedskifter i en manual ved bare at slippe koblingen langsomt uden at gribe om. Er dette normalt, eller skal jeg få min DSG nulstillet? Tak

vw golf 6 2012 1,6tdi dsg7

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DSG problem . VW
  • Benjamin C
    Benjamin C Online Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.080
    #1   24. dec 2020 hvornår har du sidst fået skiftet olie?

• #2   24. dec 2020 Den trænger nok til et sæt nye koblinger og/eller ny Mechatronic. Der har været mange problemer med den gearkasse, desværre.

• #3   24. dec 2020 Ny olie og derefter grundindstilling er nok et sted at starte.

• #4   25. dec 2020 Man skifter ikke olie på DSG 7 siger VW

• #5   25. dec 2020 Yes der er vi enige, men mange oplever forbedringer selvom vw helt tosset mener dq200 har evighedsolie.

• #6   25. dec 2020 Grunden til at der ikke skal skiftes olie på dq200 er at olie i gearkassen og olien i mekatroniken ikke er den samme. Det gør man jo heller ikke på en manuel gearkasse. Og det dq200 er i grovetræk 2 manuelle gearkasser der er bygget sammen i 1, og som så har elektrohydraulisk skift i form af mekatroniken. I de typer af dsg gearkasser der har vådkobling (dq200 har tørkobling) render der stortest altid den samme olie rundt i koblingerne, gearkassen, og mekatroniken. Og fordi der sker lidt aflejringer fra koblingen til olien, så skal den skiftes med fast interval. Man kan selvfølgelig godt skifte olie i gearkasse delen på en dq200, men i denne situation vil det højest sansynlig ikke hjælpe. Fordi det eneste der sker når man ser i displayet at den skifter fra 4 til 3, er at den skifter fra at køre på den ene kobling, til at køre på den anden kobling. Selve skiftet i gearkassen til 3 gear, er sket længe inden at den skifter fra den ene til den anden kobling. I denne situation kan man eventuelt prøve med en grundindstilling af gearkassen, og måske en software opdatering.

• Benjamin C
    mar 2019

#7   25. dec 2020 6#

det er faktisk Service interval på manuel gearkasser Toyota køre 60,000km man ja der er ikke man der overhoveder det

• #8   25. dec 2020 Jeg prøver ny olie på dsg og så nulstiller jeg den.

Ved at nulstille den, skal jeg så:
    Tænd bilen i tænding og så holde speederen nede i 10sek og mærke et klik lyd?

• Benjamin C
    mar 2019

#9   25. dec 2020 du kan kun nulstil den via tester

• #10   26. dec 2020 #8

Du kan kun kalibrere gearkassen med en tester.
    Men du kan lave en reset af "learn mode" som du beskriver.

• #11   27. dec 2020 Er egentligt imponeret over du har kørt i 8 år uden at åbne gearkassen, det er den ringeste gearkasse siden Suzuki Swift...

• #12   18. jan 2021 Hej fandt du ud af problemet med din gearkasse? Min s-tronic gør det samme på en A3 2,0 tfsi quattro.

Kommentér på:
DSG problem . VW

Annonce