926 visninger
|
Oprettet:
Vuss ventil til en diesel bil {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg haft en diskution men min kammerat vdr. Vuss Ventil om det giver flere HK? Og om man burde få chippet bilen før eller efter. Min kammerats mening er at det er ligegyldigt, og jeg ville høre jer herude der er kloger end jeg som måske bedre til det.
Vi snakker om en audi A6 3.0 tdi med 218HK V6, tror det er modellen som er neddroslet fra 272HK.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Jeg tvivler meget på der er nogen væsentlig effekt forøgelse i det - i hvertfald ikke noget som skulle kræve ændret mapping.
Men mapping af en TDI kan jo forøge effekten betragteligt, uanset om der er ventil eller ej.
Så sammenligningen er mapping + vuss kontra mapping uden vuss.
Jeg ville ikke gide høre på udstødningslyden med åben ventil.
sep 2006
Følger: 66 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 26
Tusind tak for svaret. Jeg må nu indrømme at jeg har aldrig hørt Lyden af en TDI når den bliver tunet osv men han viste mig nogle klips på youtube det lyder nu ret godt HVIS det self holder. Jeg har en magen til bar 320HK tørre nu ikke at chippe den fordi de motor går rimelig hurtig i stykker af det mindste. Så en forleden dag have en til salg som har gået 75000km hvor plejelejerene var gået såå
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 26 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
Bilen kan ikke synes med vus.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Jeg spørger bare dum som jeg er. Jeg ved ikke, om det er fysisk muligt. Står heller ikke lige selv med behovet - synes min larmer nok i forvejen
sep 2006
Følger: 66 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 26
Vuss ventil til en diesel bil