{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

Vuss ventil til en diesel bil {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg haft en diskution men min kammerat vdr. Vuss Ventil om det giver flere HK? Og om man burde få chippet bilen før eller efter. Min kammerats mening er at det er ligegyldigt, og jeg ville høre jer herude der er kloger end jeg som måske bedre til det.

Vi snakker om en audi A6 3.0 tdi med 218HK V6, tror det er modellen som er neddroslet fra 272HK.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vuss ventil til en diesel bil
  • #1   27. dec 2020 Spørgsmålet går jo i virkeligheden på om udstødningen er en begrænsende faktor, for det er den man trækker ud af ligningen når man åbner vuss ventilen.

Jeg tvivler meget på der er nogen væsentlig effekt forøgelse i det - i hvertfald ikke noget som skulle kræve ændret mapping.

Men mapping af en TDI kan jo forøge effekten betragteligt, uanset om der er ventil eller ej.

Så sammenligningen er mapping + vuss kontra mapping uden vuss.

Jeg ville ikke gide høre på udstødningslyden med åben ventil.

• #2   27. dec 2020 Hej sajmon.

Tusind tak for svaret. Jeg må nu indrømme at jeg har aldrig hørt Lyden af en TDI når den bliver tunet osv men han viste mig nogle klips på youtube det lyder nu ret godt HVIS det self holder. Jeg har en magen til bar 320HK tørre nu ikke at chippe den fordi de motor går rimelig hurtig i stykker af det mindste. Så en forleden dag have en til salg som har gået 75000km hvor plejelejerene var gået såå

• #3   28. dec 2020 Vus er noget pjat på en diesel, da man laver det for at få lyd. Har intet effekt mæssigt at sige. Forrøret er vigtigst på en turbo bil, resten har mindre at sige. En diesel bør sige så lidt som muligt. Ja 218 version er en droslet 272 version.
    Bilen kan ikke synes med vus.

• #4   28. dec 2020 Er der ikke mulighed for at sætte ventilen helt oppe foran forrøret på den? Det vil nok kræve et ekstra rør, der kan lede gasserne væk, men...

Jeg spørger bare dum som jeg er. Jeg ved ikke, om det er fysisk muligt. Står heller ikke lige selv med behovet - synes min larmer nok i forvejen smiley

• #5   28. dec 2020 Mavr: ved du hvordan sådan en motor ser ud min ven? Nu du siger at forrøret er vigtigste på en turbo?

Kommentér på:
Vuss ventil til en diesel bil

Annonce