{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af varevogn til firma
  • #1   2. jan 2021 Sørg for at bilen har DPF og er nyere end 08

• #2   2. jan 2021 hva da smiley

• #3   2. jan 2021 Først skal du afklare om bilen kun skal anvendes i firmaet, eller skal anvendes til både firma og privat??

Hvis den kun anvendes til firma skal der ikke betales moms af bilen ved købet.

Alt efter årgang på bilen skal der betales grøn ejerafgift eller vægtafgift efter gældende takster. Anvendes den til firma og privat, koster det normalt omkring 3000 kr ekstra om året i ejerafgift for privatanvendelse

Anvendes den både privat og til firma, skal du beskattes af bilen. Dette vil du skal du næsten have din revisor med ind over for at beregne konsekvensen af. Det afhænger af af flere forskellige faktorer, så derfor er det svært at sætte nøjagtige tal på

• #4   2. jan 2021 Hvis du kører mange km hvert år for firmaet kan der være en fordel i at købe bilen privat, og udbetale kørselsgodtgørelse efter statens takst til dig selv - hvilket er skattefrit.

Det gjorde vi i et IT support firma jeg har været medejer af, hvor vi reelt ikke havde brug for pladsen i en varevogn.

Den rigtige løsning afhænger meget af behov, kørte km, din private bil etc. Lad evt. din revisor regne lidt på det.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #5   2. jan 2021 #2 Ellers må den ikke køre ind i de større byer pga miljøzoner, og der er nummerplade scanner ved de større veje og kryds så du helt automatisk får store bøder ved at køre der i en bil som ikke er i den rigtige miljø klasse.
    Regn med en vægtafgift på 10-15000kr om året. Ellers har de andre beskrevet det ret fint...

• #6   3. jan 2021 Og vælger du at køre den som ren firmabil, skal den have en "kørebog", så skat kan se at den ikke bruges til privat brug. Ved ikke helt hvor hysteriskt det er, men som jeg forstår det skal det logges.
    Vælger du at have en privat med km godtgørelse, skal der igen føres log med hvad de betalte km bruges til. (alle andre er ligemeget, det er kun dem med godtgørelse). Og husk at efter tror det er 20.000km falder taksten.
    Så overvej ca km behov. Er du f.eks ofte udstationeret fra jylland til kbh, bliver det hurtigt til en del km.
    Andet råd, der er meget som ikke kan trækkes fra i et enkeltmandsfirma, mens et aps eller a/s har lidt friere tøjler (underligt nok). Lavet du aps eller a/s skal du dog lave lønsedler, ferie penge og alt det gøgl, det kan du slippe for som et one man show.

• #7   3. jan 2021 #3
    hvis du køber en bil til dit firma betaler du også 25% moms af købet.
    Du trækker så samtidig beløbet fra i moms som du har betalt til moms i bilen - så rent teknisk går momsen i 0,00, men skal stadig betales.

Men hvis man køber bilen frem for at lease den så skal den afskrives over mange år modsat leasing der trækkes fra hver måned også momsen fra leasingen.

Sikken en gang vås omkring kørebog i en 100% firmabil!

hvis man vælger en løsning som er over 50/50 til firmaet er der som regel krav om kørebog da der så kan være tvivl om det faktiske forbrug privat/firma.
    Men ved 50/50 er det som udgangspunkt kun hvis der er mistanke om svindel at man bliver pålagt kørebog.

Og hvad er det for MANGE ting der ikke kan trækkes fra i en enkeltmandsvirksomhed??
    Sådan lige hvad jeg kan komme på i farten er forplejning - ellers kan jeg ikke lige komme på noget....

• #8   3. jan 2021 ! Angelo !
    Hvad slags firma er det du har?
    Hvis det er transport mod betaling skal du også have en vognmandstilladelse til varevogn samt chaufføruddannelsen
    www.varebilskrav.dk

• #9   3. jan 2021 Ah ok, det er er papegøje plader og start fra egen ejendom at det er et krav:
    https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/dk/Documents/tax/Downloads/Deloitte-Gulpladebiler-2020.pdf
    Punkt 3.1
    Kunne bare huske at jeg havde set noget om det, men ikke detaljerne.

• #10   3. jan 2021 Ting som ikke må trækkes fra gælder f.eks. uddannelse som ikke er et direkte behov for en opgave.
    Sidder med IT hvor de fleste kursurer og certificeringer er generelle, og der er det noget bøvl som enkeltmandsvirksomhed. Du kan heller ikke nær så nemt få firmaet til at betale husleje for en evt kontor plads i privaten. Der er krav til egen dør etc. Omvendt kan du godt som privat person leje noget til et aps. Personligt syntes jeg reglerne er lidt underlige.

• #11   6. jan 2021 jeg har et rengøringsvirksomhed

men jeg sidder og tænker på en VW caddy eller touran vi køre kun på vestsjælland og nordvestsjælland

men jeg er mere på udkig hva den kommer til at koste mig i afgifter dvs vægt og det smiley

• #12   6. jan 2021 Vi kan ikke på nogen måde svare dig hvad en caddy eller touran vil koste i ejerafgift. Det afhænger af årgang, motor, gearkasse, og i nogle tilfælde også totalvægt

Dertil kommer der måske et privat anvendelses tillæg hvis den er på papegøjeplader

• #13   6. jan 2021 Jeg tror jeg i dit tilfælde ville vælge at konsultere en revisor, der kan forklare dig reglerne for hvad du kan trække fra i driftregnskabet og hvad udgifter du vil have ved at købe eller lease en given bil . Måske skulle du lige tage et iverksætterkursus, for det lyder ikke til at du har sat dig ret meget ind i tingene . Jeg tænker også at du alligevel skal have en revisor til at ordne dine regnskaber .

Her inde vil du nok få 50 forskellige svar .

Kommentér på:
køb af varevogn til firma

Annonce