{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Opel Astra 1.4 turbo
  • #1   10. jan 2021 Øg dæktryk
    Fjern alt unødvendigt vægt i bilen
    Kør forudseende


  • #2   10. jan 2021 Start med at MÅLE hvor langt den kører, om du "synes" at den går 10 Km/L eller 20 Km/L kan man ikke bruge til sammenligning, hvis du laver nogle ændringer.

    Almindelig service kan også have indflydelse på forbruget. Kører du med den rigtige hjulstørrelse ? Hvor langt forventer du at kunne køre pr. L ? Automatgear koster som regel lidt på forbruget


  • #3   10. jan 2021 fyld tanken.
    køre den næsten tom fyld den igen og regn så ud hvor langt den køre
    gør det med flere tankfuld for.og få et gennemsnit

    man kan ikke bruge det den viser i bilen, den er ikke særlig præsis


  • #4   10. jan 2021 Når temperaturen falder så er bilen længere tid om at blive driftvarm , og derfor kører de fleste biler kortere på en liter brændstof end den gør om sommeren . Du bruger din blæser, din A/C og dit varmeapparat om vinteren , det kræver energi, og brændstof . Når det er sagt så skader det aldrig med et service med frisk olie, oliefilter og luftfilter . Der er større rullemodstand på en våd vej med mange vandpytter og sne . Friske dæk, korrekt dæktryk, og noget så simpelt som hjullejer og bremser der ikke hænger er ting der også har indflydelse på hvor langt din bil kører på en liter brændstof .

  • #5   10. jan 2021 Let trykket på gaspedalen.

  • #6   11. jan 2021 Jeg har astra 1.4 fra 2018.
    Den er sat til omkring 19kml, men det højeste jeg har haft den oppe på er 16 kml og det er ren lige ud kørsel uden stop eller accelerationer.
    Til daglig kører jeg ikke meget over 13 kml.


Kommentér på:
Opel Astra 1.4 turbo

Annonce