{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.412 visninger | Oprettet:

Vintersikring af batteri {{forumTopicSubject}}

Jeg var ude for imorges at jeg skulle starte min Seat Toledo 1,4 TDI fra 16.

Den var frosset godt til og ville overhovedet ikke igang. Forvarmeren virkede men den kunne ikke trække starteren rundt.

Tænkte at batteriet nok var faldet sammen

Senere prøvede jeg igen og der startede den fint.

Tror måske det har været kulde/fugt og vil gerne sikre mit batteri så godt som muligt mod dårlig forbindelse mm.

Hvad kan man gøre for at sikre batteriet, dens forbindelser og andre stik ordenligt??

Jeg tænker sprøjte det godt til med silikone men måske er der en bedre måde og den efterlyser jeg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vintersikring af batteri
  • #1   12. jan 2021 Tjaaa for 40 år siden tog vi batteriet med ind i huset om natten, så var den varm og frisk til næste morgen smiley
    I dit tilfælde ku du jo også bare investere i et nyt batteri, for når den begynder på det nummer så kører den på sidste vers.....


  • #2   12. jan 2021 Du kan sætte en batteri oplader på bilen og lade det helt op. Og så rengøre plus og minus på batteriet men det er også det du kan gør for det. men døjer du med at starte igen efter det når der er koldt så vil jeg også sige der skal nyt batteri på. Du kan også køre forbi et værkested og få dem til at smide en batteri tester på batteriet. så kan de hurtig se hvad stand dit batteri er i og om det kan reddes eller der skal nyt til.

  • #3   13. jan 2021 Hej
    En bly akku kan ikke fordrage at blive sjatbrugt.
    Mange korte ture vil over tid fosfatere akkuen til stort nul ydeevne. Anskaf en egnet Smartlader som har en reconditioneringsfunktion. F.eks. CTECH.
    Denne kan "ryste" phosphaten af og og holde batteriet i tip top stand gennem 10- 15 år. Dyttens levetid.
    Mvh Kp




  • #5   13. jan 2021 Hvis du er medlem af FDM, kan du få skiftet dit batteri gratis.

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #6   13. jan 2021 Ja - FDM skifter "gratis " , men batteriet koster 2-300 kroner mere end hvis du købte et tilsvarende hos din reservedelsmand .

  • #7   13. jan 2021 Gratis er gratis, du skal ikke betale noget hos nogen overhovedet.
    Har selv fået skiftet mit igennem mit abonnement, kostede ikke en krone


  • #9   13. jan 2021 Er det ikke kontrollen der er gratis? De skifter sgu ikke dit batteri ud med et nyt uden du betaler... hvorfor skulle de dog det?

  • #10   13. jan 2021 Jake: Hvis du er FDM medlem, så kan du bestille tid til en gratis test af dit batteri hos Quickpoint (tidligere QuickPot). Hvis batteriet ikke "består" testen, så monterer de et nyt Varta batteri uden beregning. Så den er god nok smiley

  • #11   13. jan 2021 #4 Isvintrene vi havde i 1980 og vist igen allerede i 1981, der tog mine forældre batteriet ind om natten i den periode husker jeg, ellers var den helt død om morgenen smiley
    Det var en Ford Granada faktisk, som ku køre på gas, jow jow det var tider smiley


  • #12   13. jan 2021 ville skifte det batteri, et ordentlig batteri kan trække motoren rundt ligegyldig temperatur her i Danmark i hvertfald, tror det koldeste jeg har prøvet en vintermorgen var noget der lignede -23 og det gamle batteri der sad på min gamle polo kunne sagtens trække den motor rundt dog ikke helt så godt som ved 0 grader

  • #13   13. jan 2021 #10 så du siger at hvis mit batteri er ved at være færdigt, at jeg melder mig ind i FDM, bestiller en tid hos quickpoint og de giver et nyt batteri(1500 kr var det billigste jeg kunne finde et Varta batteri til - til min bil)

    Det lyder utroligt - nå men så ved jeg det:-)


  • #14   14. jan 2021 Du kan selv gå ind og læse på deres hjemmeside, det er rigtigt nok smiley

  • steen ø
    steen ø Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 4
    #15   16. jan 2021 Så er det nemmere at købe et ekstra batteri og tage med ind om natten og så starte bilen med startkabler fra det.

  • Peter T
    Peter T Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 9
    #16   20. jan 2021 Jeg kan se der er lidt misforståelser omkring FDM og gratis batteri. Det fungerer således:

    1. Du er FDM medlem men har ikke FDM vejhjælp på bilen: Du kan få lavet et gratis battericheck.

    2. Du er FDM medlem OG har FDM vejhjælp på bilen: Du kan få lavet et gratis battericheck og hvis batteriet er defekt, får du gratis et nyt Varta batteri.

    Jeg gætter på FDM forventer at spare en masse starthjælp assistancer med det her tiltag.

    Jeg har selv fået et gratis Varta batteri i december gennem FDM.
    Jeg ved ikke om man skal have været medlem i en periode, inden man kan benytte sig af dette eller om man bare lige kan melde sig ind og så få et nyt batteri.


Kommentér på:
Vintersikring af batteri

Annonce