{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.756 visninger | Oprettet:

Maude S
Maude S
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 7

Knaser fra forhjul. Kun når jeg drejer {{forumTopicSubject}}

Hej
For nylig skiftede mekanikker
Tårnlejer
Bøsninger
Bærearme
Og måske mere
Pris: 7000
Åhhh knaser fortsat fra forhjulene dagen efter.
Kontakter igen værksted. Han afprøver bilen. Løfter op på liften. Nej. Intet galt. Den er slidt. Polo kun 5 år gammel. Hvis du ikke kan leve med den knasende lyd, så køb en ny bil ???? whatttttttt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knaser fra forhjul. Kun når jeg drejer
  • #1   15. jan 2021 Kan det muligvis være det yderste led i trækaksel .. ?

• Maude S
    Maude S Tilmeldt:
    jan 2021

#2   15. jan 2021 Godt bud. Jeg har brug for input til det værksted. De får bilen retur for 3. gang.
    Er du mekanikker? God til selv at rep biler?

• #3   15. jan 2021 Ja jeg er mekaniker til dagligt, jeg har før oplevet at det yderste led i trækaksel kan “gnave” når man drejer fx i en rundkørsel.

Hvis trækaksel manchetten er revnet eller lign kan der kommet skidt og snavs i ledet og med tiden begynder ledet at brokke sig smiley

Men igen jeg ved ikke om der er det, men bare et input ud fra min egen viden smiley

• Maude S
    Maude S Tilmeldt:
    jan 2021

#4   15. jan 2021 Skønt med input. Takkkk??
    Hvad med tandstangen ? Kan den også knase, når jeg drejer. Ingen vibration i ratet, når den knaser.

• #5   15. jan 2021 Jeg har aldrig oplevet at en tandstang “knaser” under kørsel. Men jeg har oplevet en del “klonk” fra tandstangen, indvendig styrekugle samt den yderste styrekugle smiley

Ud fra det du beskriver lyder det ikke til det kommer fra tandstangen.

• #6   16. jan 2021 Nogle kalder det "knokkel-led" det har den lyd hvis det er defekt.

Men hvad med en anden mekaniker, han lyder da indkompetent ved blot at kalde det "slitage, lev med det?"

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jan 2017

Følgere: 27 Emner: 17 Svar: 60
    #7   16. jan 2021 Shit en inkompetent mekaniker. en bil skal da køre som ny indtil den skrottes. find en anden - Det lyder som knokkelledet der er gået eller bøsninger i bærearmen.

Find en anden mekaniker omgående!

• #8   16. jan 2021 Kør en tur til Jylland og få den lavet rigtigt og billigt:)

7.000 for at få skiftet noget og så er fejlen ikke væk!!! Den går sgu ikke Granberg.

• #9   16. jan 2021 Han har da vist fået udskiftet en masse unødvendige stumper, den "mekaniker"?
    Den knasende lyd kunne enten stamme fra defekte forhjulslejer eller som andre allerede har påpeget: Trækakslernes yderste led.
    På de fleste biler er det en overskuelig opgave, også selvom det kræver lidt adskillelse af fortøjet.

• Maude S
    Maude S Tilmeldt:
    jan 2021

#10   17. jan 2021 Godmorgen kære alle medmennesker

1000 mange tak.

Jeg har noteret alle jeres gode råd og erfaringer:
    - revnet manchet til trækakslerne
    - yderste led på trækakslerne
    - knokkel-led

- bøsninger til forhjul er allerede skiftet

Jeg er grædefærdig. Føler mig ført bag lyset.

Mange varme hilsner Maude

• #11   17. jan 2021 Find en anden mekaniker og meld dig samtidigt ind i FDM, billig forsikring, gratis rådgivning, Bladet MOTOR og mange andre goder.

• #12   17. jan 2021 Yderste led i trækaksel og knokkel led er en og samme betegnelse, bare så du ved det når du skal snakke med mekanikeren

• #13   17. jan 2021 Forhjulsleje og knokkelled sidder i samme del, spindlen, begge dele kan være defekte, men utroligt at mekanikeren ikke opdager det så.
    Jeg har givet dig et tilbud, tænk over det smiley

• #14   17. jan 2021 Defekt knokleled på en bil fra 2015? Kære mekanikere, hvornår har I sidst set det på så ny en bil?

• #15   17. jan 2021 #14

Fuldstændig enig.

• #16   17. jan 2021 Maude S

Kan du komme til at optage lyden?

Og knaser den når du kører langsomt, holder stille eller hvornår og hvordan kan du får den til at knase?

• #17   17. jan 2021 #14

På en Yaris fra 2017 hvor manchetten var revnet smiley

• #18   17. jan 2021 #17 Det har vel været noget udefrakommende der har ødelagt manchetten?

Uanset, så var det vel ikke så svært at fejlsøge på.

• #19   17. jan 2021 Henrik,

Den har i hvert fald ikke ødelagt sig selv smiley
    Men ting kan gå i stykker..

Men det kan du fortælle hendes mekaniker at det ikke er så svært at fejlsøge på smiley

Men Maude, det var egentlig mit eget input. Jeg håber du finder en løsning på problemet. De bedste hilsner

• Maude S
    Maude S Tilmeldt:
    jan 2021

#20   17. jan 2021 Jeg er høre det kun når jeg drejer langsomt - mest fra venstre forhjul, Tør ikke køre i bilen længere. Siden starten af december, har jeg ikke turde køre i Polo´en og den er jo ikke gammel i min verden (2015) og kun kørt ca. 59.000 km.
    Jeg høre det også når jeg bakker og drejer samtidig.

• #21   17. jan 2021 Dvs. Når du holder stille og drejer så kan du høre lyden?

• Maude S
    Maude S Tilmeldt:
    jan 2021

#22   17. jan 2021 Helt korrekt. Det har han også selv indrømmet, at han da godt kunne høre, at der kom en lyd, når den holdt stille og han drejede på rattet samtidig

• Maude S
    Maude S Tilmeldt:
    jan 2021

#23   17. jan 2021 Men også når jeg kører og drejer. Ergo.
    Stillestående og når bilen er i bevægelse

• #24   17. jan 2021 #19

Manchetter går ikke bare i stykker. De mører med tiden - og så går der hul på dem. Der er med statsgaranti INTET i vejen med manchet på en Polo fra 2015 med 59k.

• #25   17. jan 2021 24#

Nej selvfølgelig går de ikke bare i stykker, men det kan jo være man har ramt et eller andet under sin kørsel som har ødelagt manchetten. Det må guderne vide. Hvilket også var tilfældet på den Yaris jeg snakkede om. Om bilen har 59 HK eller 200 HK så kan en trækaksel manchet godt gå i stykker, hvis man har ramt noget under sin kørsel. Jeg vil håbe for for den pågældende mekaniker at han har kontrolleret disse ting også inden han begyndte at skifte en masse unødvendigt.

Der kan jo også være en mulighed at manchetten har været i stykker også har man skiftet den og ikke tænkt videre over at der er kommet møg i ledet. Jeg tænker at det er meget usandsyndligt, men muligheden kunne være der. Jeg siger jo ikke at det er ledet den er gal med men blot et input, også en forklaring på hvad en evt årsag kunne være til at ledet kunne gnave under kørsel.

At man bare siger at det er statsgaranti at den ikke går i stykker syntes jeg bare ikke holder.

Nu havde jeg selv en opgave ude på arbejdet hvor der kom en Yaris Hybrid ind hvor der kom en lyd forfra. Denne lyd viste sig at komme fra et leje i gearkassen. De gearkasser plejer heller ALDRIG at fejle noget men det gjorde denne og fik en ombytter.

• #26   18. jan 2021 Punkteringer og manchetter når man har egen 1 km grusvej der skal forceres flere gange dagligt, træls.

• Maude S
    Maude S Tilmeldt:
    jan 2021

#27   21. jan 2021 Hej smiley
    Ja jeg tog imod tilbuddet fra VW København om gratis check af knasen og knirken fra forhjulet efter en større operation hos et lokalt værksted. Det var sørme tårnlejet, som igen var defekt. Selvom det var blevet udskiftet for ca 1,5 mdr siden. Chok. Chok.
    FDM opfordrede mig til at give værkstedet endnu et forsøg (2. forsøg) til at udbedre skaden.
    Kunne desværre ikke få det skiftet her og nu.
    På mandag har jeg fået tid.
    Ikke rart at køre rundt med defekt tårnleje i 1,5 mdr. - specielt fordi jeg har gjort opmærksom på det mange gange til det værksted.
    Krydser fingre for min bil igen er rullende mandag eftermiddag. Tak for al jeres input.

• #28   21. jan 2021 De har bare smurt det med et eller andet for at få det til at lade være med at knirke, og siger så de har sat nyt i.

• #29   22. jan 2021 #25

"Jeg vil håbe for for den pågældende mekaniker at han har kontrolleret disse ting også inden han begyndte at skifte en masse unødvendigt." - siger du om manchetter? smiley

Man tager hjulet af, mærker straks, at ens nye arbejdshandsker møder noget, de ikke plejer bagpå fælgen, kigger på sine hænder og opdager drivakselfedt over det hele.... Jeg tror seriøst ikke på, at der findes en mekker, som ikke opdager, at fælgen, bærearme og støddæmpere er smurt ind i fedt, imens han skifter tårnlejer og bærarme?

Om min statsgaranti holdt tilsyneladende... smiley

• #31   22. jan 2021 29#

smiley

Kommentér på:
Knaser fra forhjul. Kun når jeg drejer

Annonce