{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.881 visninger | Oprettet:

Begrebet nysynet. {{forumTopicSubject}}

Hej.

I rigtige mange annoncer for biler, skriver sælger at bilen er nysynet, selvom det er 1-3-6-9 eller 12 måneder siden den sidst er blevet synet.

Hvor længe mener I man kan kalde en bil for nysynet ?
Selv mener jeg, at hvis det er mere end en månede siden den er synet, er den ikke længere nysynet.

Lad mig høre Jeres mening om hvor længe en bil kan kaldes Nysynet.

Mvh.
Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Begrebet nysynet.
  • #1   20. jan 2021 Det er et ligegyldigt begreb, som ikke tilfører nogen værdifuld info. Hvis folk nu bare droppede udtrykket og i stedet skrev "synet januar 2021", så behøvede vi slet ikke at have denne diskussion.

• #2   20. jan 2021 Bay.
    Nu var det ikke det jeg spurte om.

• #3   20. jan 2021 Hvis en bil er synet for 3 måneder siden er den i min verden stadig "nysynet".

Derefter er blot "synet" !

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #4   20. jan 2021 Hvis der står nysynet i annoncen uden en dato, vil jeg opfatte det som at det bliver gjort i forbindelse med handlen.

• #5   20. jan 2021 Som køber er en bil "Nysynet" hvis den holder syn i 725 dage....

Som sælger er en bil "Nysynet" hvis den kan registreres om til ny ejer....

Som #1 skriver " ligegyldigt begreb " Man er vel egentligt mere interesseret i, hvornår den skal til syn igen...... smiley

• #6   20. jan 2021 Den er nysynet, når den netop er synet. I min verden inden for maksimalt en uges tid eller to, eller hvad praktikken nu måtte tillade. Man kan vælge at skrive "leveres nysynet" - så syner man den, når handlen er indgået. Den er ikke nysynet en måned efter. Slet ikke 3 måneder efter. Den er måske "synet for nylig", men ikke nysynet.

Jeg har også lagt mærke til, at folk kan finde på at skrive "nysynet i november 2020". Fair nok, det er som sådan ikke forkert. I november var den nysynet - det er den så bare ikke mere.

• #7   20. jan 2021 Har samme holdning som Bay
    nysynet er kortvarigt.
    Ellers hedder det bare synet.

Jeg har godt set tendensen i annoncer, så måske sælgeren forventer at få "ny" pris på køretøjet, bare fordi man sniger ordet NY ind.

• #9   20. jan 2021 #8

Det er da også fint at du gerne vil stille krav til det du køber
    En bilforhandler ville måske gøre det uden større beregning, men er det en privat sælger, indvilger du vel også i at øge salgsprisen.
    smiley

• #10   20. jan 2021 ville nok kalde min nysynet op til 2 måneder efter. eller skrevet nysynet i x måned x år

• #11   20. jan 2021 jeg vil kalde den nysynet i 79 dage - fra dag 80 - 100 - let nysynet - fra dag101 - 120 delvis nysynet smiley

• #12   22. jan 2021 14 dage fra godkendelse. Så er den ikke længere nysynet, men bare synet med 23 mdr. til næste syn.
    Jeg har sågar set annoncer med nysynet, selvom bilen havde fået indkaldelsen og bare skulle afsted mens der var plader på.
    Personligt synes jeg det er lige så dumt, som når folk tildækker nummerpladen på billeder.
    Så sidder jeg med en fornemmelse af, at der er noget de vil skjule?

• Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    nov 2019

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 30
    #13   26. jan 2021 Det er nok en personlig vurdering, men hvis den har været anvendt som brugsbil efter synet, så er den ikke nysynet,
    Har den været brugt til at afhente børnene i børnehaven er den ikke nysynet.
    Har den stået i udstillingsvinduet 1/2 årstid er den stadig nysynet.

Gå altid ind på skat motor og fremsøg køretøjet. Op i r.... hvad sælger eller du og moster Gerda syntes.

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 342
    #14   26. jan 2021 Nysynet er nysynet syntes 2 uger er fair at kalde den nysynet, derefter synet og så dato

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 342
    #15   26. jan 2021 Men da der ikke er nogen lov vedrørende ordet nysynet, må du leve med de brodne kar der omgås sandheden med et smil, og lade være med at handle med vedkommende

• John W
    John W Tilmeldt:
    okt 2019

Følger: 16 Følgere: 15 Svar: 5
    #16   26. jan 2021 Vil sige som Carsten er den brugt som brugsbil efter synet er den blot synet men har den stået til udstilling siden synet er den stadig nysynet i flere måneder

• #17   26. jan 2021 Nysynet og annoncen er rykket ind for 26 uger siden ????

• #18   27. jan 2021 Der er jeg nok hamrende ligeglad med om den har hentet unger eller stået udstillet.
    Der kan i princippet være 25 personer der har prøvekørt den, og måske ikke så hensynsfuldt som de burde.
    Hvis det er mere end 14 dage siden sidste godkendelse, er den nok synet, - men bestemt ikke nysynet.

• #19   27. jan 2021 Købte en “ nysynet” Saab og satte efterfølgende anhængertræk på hvorefter den skulle synes men synsmanden fandt nogle punkter han mente skulle udbedres.Derfor gik jeg til sælger som ikke ville røre ved den da den jo var købt som beset.FDM gik i rette med ham og han ville så pludselig nok udbedre fejlene dog rådede FDM mig til at finde et andet værksted som skulle udbedre fejlene på sælgers regning.Fik en nysynet bil til en god pris dog ville sælger ikke se mig mere.Så begrebet nysynet har en mening i retten.

• #20   27. jan 2021 #19
    Det lyder som om, du har købt af en forhandler. Det har intet med synet at gøre, men reklamationsret.

Var det privat handel, ville der intet være at komme efter. Det er ikke sælgers risiko, at synshallen ikke gør sit job ordentligt.

• #21   27. jan 2021 Men man kan vel gå til sælger hviis han f.eks. ikke har rettet fejl i forbindelse med BETINGET GODKENDT, bilen er jo ikke lovlig før de fejl er udbedret?

• #22   27. jan 2021 Tja tjo... Sandsynligvis ikke. Det er jo ikke ulovligt at sælge en ulovlig bil i udgangspunktet. Men det er klart, at hvis der er fejl og mangler, han er bekendt med, som han undlader at fortælle om, så er der nok i teorien en sag. I praksis er det dog nok ligegyldigt, da betingede godkendelser jo ikke engang kan fås for en manglende lygtepære længere. Så det kan i praksis aldrig komme til at dreje sig om mange hundrede kroner.

• #23   27. jan 2021 Den er NYsynet når den kører ud af synshallen
    Når den har stået hos en forhandler i 14 dage så er den “bare” synet

Men hvis der står leveres nysynet så går jeg ud fra den ikke er synet nu men den er synet når jeg henter den efter handlen smiley indenfor en uge eller to

• #24   27. jan 2021 Men bilen er ikke lovlig før påpegede fejl er rettet.

Jeg får ofte betinget godkendt biler med lygtefejl, for de ved jeg kører hjem og laver det.
    Senest fik jeg synet en med løs ankerplade foran, uden det blev skrevet.

• #25   27. jan 2021 Ja ja, men det, jeg mener, er, at det jo ikke er ulovligt at sælge en ulovlig bil, der ikke er gået gennem syn. Så alt handler om, hvad man fortæller og undlader at fortælle smiley

Og så handler det selvfølgeligt også om, hvorvidt sælger er kold i røven, for han ved jo godt, at køber ikke vil køre en retssag, fordi han kan vinde 1.000 kr. ved det.

• #26   27. jan 2021 Den Stepway jeg lige har købt leveres nysynet og nyserviceret, det gør alle deres biler, så max 5 dage gammelt syn, 90 dages 100% garanti og så købelovens mindstebestemmelser.

• #27   27. jan 2021 Stepway ?
    Som i Sandero ?

• #28   28. jan 2021 Ja Dacia
    Gider ikke have 100.000 stående i Octaviaen når jeg bor ud af en km muddervej, det er en fed bil, men den er for lav når man bor på landet.

• #29   29. jan 2021 Tillykke med den .

1,5 Diesel eller 0,9/1,2 Benzin smiley

• #30   29. jan 2021 Tak
    1.5 DCI 2015
    km 125.000
    Nysynet og nyserviceret efter fabrikantens anvisninger
    90 dages 100% garanti og så selvfølgelig købelovens bestemmelser.

• #31   29. jan 2021 Jeg synes personligt Dacia er noget undervurderet - man får rigtig meget bil for pengene , og 1,5 liters dieselmotoren er jo nærmest skudsikker

Den nye Sandero til 123.000 kroner ?
    Jeg tror man skal lede længe efter en bedre fabriksny bil til de penge , og jeg kunne sagtens leve med modellen i standard trim .

Jeg ved godt den ikke scorer høje point hos en teenager , men der findes heldigvis også nogen der er kommet over den alder hvor en bil er en potensforlænger .

• #32   1. feb 2021 Diesel udgår i øvrigt fra deres program.

Har lige set dem fra Redhead værkstedet nede i Tyskland lave service på en Duster 1.5 dCi fra 2012, det forrige værksted havde sat tandrem og strammerhjul forkert på, den sad nok en 1/2 tand forkert, men bortset fra det var de meget rosende over for den, og de sagde også den var god.
    Kører den ikke godt, så ryger den også bare afsted igen, konen kører Octaviaen, den kan jeg jo bare tage igen smiley

• #33   2. feb 2021 Vedr.indslag 19 så købte jeg bilen hos en forhandler og han havde haft den stående i 7 mdr.som sælges nysynet da jeg så købte den og ville have anhænger træk på gik den ikke gennem syn

Kommentér på:
Begrebet nysynet.

Annonce