{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

Lorte spand ??????? {{forumTopicSubject}}

Håber at nogen kan hjælpe ??
Jeg står med en Chevrolet Nubira 1,6 fra 2005.
Den er begyndt at brokke sig. Den hakker, kan ikke trække, kan ikke komme over 4000 omdrejninger. Når den bliver startet springer den igang, men hurtigt begynder den at hoppe i det. Den kan faktisk ikke køre.
Røgen er som så ikke sort, mere grå og tyk.

- Den melder fejl P0172.
Derfor har jeg prøvet at:
Skifte tændrør.
Skifte tændkabler.
Skifte front lambdasonde.
Skifte termostathus.
Skifte MAP sensor.
Skifte tændspole.
Skifte impulsensor/krumtap
Testet kompression.
Renset luftmængdemåler.

Korrekt gættet, jeg er en tøs der ikke ved meget om biler ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lorte spand ???????
  • #1   23. jan 2021 Hej
    Det var gnisten
    Check også slam i tanken
    Tankpumpe
    Tryk regulator
    Dyser
    Luftfilter
    Flowmåler
    EGR + servo
    Go arbejdslyst.
    Mvh kp

• #2   23. jan 2021 Det kan være din katalysator der er faldet sammen indvendig og har halvt blokeret udstødningen. prøv at slå på den og høre om den rasler indvendig,eller tag en lampasonde af og kig ind i den med et lille karmera. Du kan også bare skrue den af og så starte bilen,og se om den køre ok og giver gas,gør den det som jeg gætte på den gør så smæk en ny kat på.

• #4   24. jan 2021 Jeg tror de fleste med en smule kendskab til Daewoo/Chevrolet fra de var nye var lidt af nogle lortebiler ( for nu at bruge dit eget udtryk ) , men så ringe var de alligevel ikke .

Når jeg laver en simpel søgning på nettet på fejlkoden , så er der flere muligheder som KP så fint nævner .

En 16 år gammel bil må forventes at få nogle fejl, det ville nok også ske hvis du havde købt en Mercedes eller BMW .

Jeg forstår ikke at dit værksted ikke kan løse problemet, når de nu har fået fejlkoden ?

Må jeg så sige at "ingen forstand på biler " og en 16 år gammel bil ikke er verdens bedste combi .

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 711
    #5   24. jan 2021 https://www.obd-codes.com/p0172

• #8   24. jan 2021 #1 - Mange tak. Der er ihvertfald lidt, at tjekke igennem.

#2 - Den havde jeg ikke lige tænkt på. Det må lige tjekkes.

#4 - Fejlkode har jeg selv aflæst. Bilen har ikke været på værkstedet. Det er klaret hjemme, på min fine lille lift smiley

#5 - Jeg har afprøvet det meste. Tænkte bare at nogen havde nogle bedre ideer.

#6 - Når du ikke kan forholde dig til mit opslag, så er det nok ikke her du skal udtrykke din uopfordret mening.

#7 - Det må prøves.

• #9   24. jan 2021 Tror det havde været billigere at køre den værksted fra starten, indtil nu har du spillet en god gang “reservedels dart” det er sjælendt den billigste fremgangsmåde.

• #10   24. jan 2021 #9 prøver lige at tjekke katten først. Den rasler noget voldsomt..

• #11   24. jan 2021 En kat Skal ikke rasle. Så du har potentielt køb en helvedes masse dele hvor du kunne havde nøjes med en katalysator og 2timer på google.

Desværre er det sådan at katalysatorer er dyre og køber du den billigste så få du højst sandsynligt vis bøvl relativt hurtigt. Da de er sparsom coatede med ædel metaler.

• #12   24. jan 2021 Freeway ..
    Tusind tak smiley
    Det var katten... Den sagde intet da der blev banket på den. Men da den var blevet afmonteret, raslede den voldsomt... Så nu er der monteret et rør indtil den anden kommer hjem..

• #13   24. jan 2021 super tænke det nok, godt du fandt fejlen smiley

• #14   24. jan 2021 køb en billig kat i Biltema.
    jeg smed en på volvoen og så blev den synet og har ikke haft bøvl siden.. Koster fra 700 og op..

Kommentér på:
Lorte spand ???????

Annonce