{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Vic
Vic
Tilmeldt:
7. okt 2015
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 24

Gearkasse stået af {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Min gearkasse er stået af i dag på min Kia Picanto fra 2008.
Jeg kan næsten lugte at det bliver ufattelig dyrt at skifte, men har nogle et bud på hvor meget?
Jeg kan ikke lige finde en pris på en gearkasse vha google smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearkasse stået af
  • #2   24. jan 2021 Tænker omkring 5000-6000,- med alt inklusive undtagen en kvittering, en veninde fik skiftet gearkasse på en chevrolet Aveo det blev 5000,- manuel gear selvfølgelig.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.880
    #3   24. jan 2021 En brugt gearkasse koster nok mellem 2500 og 5000kr så plus lidt arbejdstimer

  • #4   24. jan 2021 Og de vil anbefale at du skifter kobling og udtrykkerleje når du alligevel er igang, så læg du bare 2k til de ovennævnte tal.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.880
    #5   24. jan 2021 Ja, altid en god ide med en ny kobling når nu gearkassen er pillet af, det tager ikke mange minutter ekstra at montere.

  • #7   25. jan 2021 #6 ikke helt korrekt, vi har skiftet flere gearkasse i Kia.
    de er ikke særlig holdbar, hvis folk ikke kan finde ud af og skifter gear.

    til trådstarter, hvorfor tror du at din gearkasse er stået af?


  • Bettina  D
    Bettina D Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #8   26. jan 2021 Jeg ville skifte bil hvis den er fra 2008 og det vel at mærke er hele gearkassen der er røget. Ellers få en mek til finde frem til hvad der er galt helt præcist. Advarsel dog: jeg havde en passat 1.8t der der gik meget ujævnt i tomgang. Mek som jeg havde brugt før blev ved med at sige det var min turbo, den købte jeg ikke, fandt en anden mek der sagde det var en fjeder til 98 kr i lufttilførslen der skulle skiftes så kørte den nice igen. Og det holdt stik.

  • #9   26. jan 2021 Hvad får dig til at sige med sikkerhed, at det er gearkassen?
    Hvis udrykkerlejet er stået af, vil du ikke kunne koble ordentligt ud - og heller ikke skifte gear.
    Som andre har skrevet, vil en brugt gearkasse kunne erhverves for 3-5000 kroner og en kobling køber du i Tyskland inkl. udrykkerleje.
    Læg selv arbejdslønnen oveni, og se så om du vil ofre det på den?

    Hvis du kan "finde" gearene når motoren er standset, er det sandsynligvis din kobling der driller.


  • #10   27. jan 2021 Vic: Tror vi har brug for en beskrivelse af hvorfor den vurderes defekt, for det må siges at være meget normalt at udtrykker lejer forgår.
    Hvor langt har bilen gået ?
    Hvis motoren er slukket kan du så få den i gear
    Taler den meget når du sætter den i gear etc.
    Klassisk mønster på defekt gearkasse: Den kan ikke gå i et specifikt gear, især 2 og bak gear er meget udsatte hvis man kører friskt. (defekt syncromesh'er).
    Eller hvis gearkassen siger sjove lyde ... så er den sjovt nok også færdig.
    Der skal nok lures lidt på om det faktisk er gear eller om det er kobling/udtrykker leje.
    Dennis GSI: Hvad fejl har i typisk set på de defekte gearkasser ?


Kommentér på:
Gearkasse stået af

Annonce