{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat Leon
  • #1   28. jan 2021 ALTID 7 dag i ugen ??

  • #2   28. jan 2021 Tænker at halvdelen af alle dsg hader aldrig har kørt med det. Mine sidste 3 biler har været med det og har aldrig haft problemer med det. Har til gengæld en transit nu med automatgear som firmabil og det gear er jeg bestemt ikke tilfreds med, kontra min privat vogn. Køb bare vil jeg sige

  • Ole J
    Ole J Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #3   28. jan 2021 Kørte 300.000 km med Altea dsg, ingen problemer. Kører nu leon 1,4 b 150 hk 7 dsg, den har nu kørt 125.000 uden problemer, og 7 dsg er bare silkeblødt.

  • #4   28. jan 2021 Ok tak, kan se nogle nævner at den gearkasse dq200 har en masse problemer, men kan ikke lurer om jeg har dem "dårlige" gear kasse på den model?

  • #5   28. jan 2021 1.6 TDI kører med den famøse piskasse DQ200. Den ville jeg holde mig langt fra.

    Det går forholdsvis tit galt på dem i større eller mindre grad. Og selv dem, der ikke som sådan fejler noget, skifter ringe i forhold til de bedre DSG-gearkasser som fx DQ381.

    Jeg ville holde mig fra dem. Men man kan selvfølgeligt sagtens være en af de heldige, der ikke får problemer. I så fald er det kun et spørgsmål om, hvorvidt man kan leve med, at den ikke kører/skifter lige så godt som andre gearkasser - i hvert fald efter min mening.


  • #6   28. jan 2021 Bør i øvrigt tilføje, at nogle har held til at få dem til at køre/skifte langt bedre efter en aftermarket optimering. Hvis man vælger at købe den alligevel, kan det være givet godt ud at få det ordnet for 2-3.000 kr.

  • #7   28. jan 2021 Ok kunne godt være at problemet var blevet løst bilen er trods alt 5 år gammel

  • #8   28. jan 2021 De har ikke rigtigt haft held til sådan for alvor at løse det. De er måske blevet bedre på nogle punkter i visse årgange. Men mine forældres fra 2019 skifter også ringe i forhold til, hvad jeg synes, en ny bil bør gøre.

  • #9   29. jan 2021 Køb den og næste stop er dansk bilservice, kontakt Per og få ham til at optimere gearkassen - det spiller bare, har lige været hos ham for 1 uge siden..

  • #10   29. jan 2021 Har haft 3 biler med dq200 dsg 7, en fik skiftet kobling ved 25.000 km. på garanti, ellers har det kørt perfekt. Har nu med DQ381.
    Men om 1,6 tdi er ok for dig må du bedømme, er uden chip en sløv skøjte i min optik.
    Ville have fundet en 2,0 i stedet, bedre motor og bedre gearkasse.


  • #11   29. jan 2021 Hvis der er noget, man ALDRIG skal gøre, så er det at lytte til dem, der siger, de har haft den og at den har kørt helt uden problemer.

    Det handler jo ikke om, at ALLE fejler noget. Det handler om, at FOR MANGE fejler noget. Det betyder, at man sagtens kan have 3, der ikke fejler noget (det gjorde den ene jo så dog i ovenstående tilfælde...), men statistisk set er der for stor sandsynlighed for at ramme en af dem med fejl.

    Herudover synes jeg personligt, at de alle kører dårligt. Det er en mere subjektiv vurdering. Men jeg er ikke imponeret. Det skal man jo så gøre op med sig selv, om man er enig med mig i, når man prøver bilen smiley


  • #12   29. jan 2021 Jeg kender to der har haft en VW med samme gearkasse, og de har begge haft problemer. Den ene bil tilhører mine svigerforældre, og den fik skiftet koblinger to gange inden den havde kørt 70.000 km. Men det er som sagt ikke alle der oplever problemer.

  • #13   30. jan 2021 Vælg en 2.0 tdi 150 i stedet, der er ikke meget sjov i den 1.6.

  • #14   30. jan 2021 Den har trods alt kørt 106.000 nu uden problemer og uden nogensinde og fået lavet noget på gearkassen. Og der er intet og høre eller mærke når man køre i den.
    Og 2.0 er ikke relevant


  • #15   31. jan 2021 Den har da forhåbentlig fået skiftet olie på gearkassen ?

  • #16   31. jan 2021 Ja selvfølgelig har den dert????

  • #17   31. jan 2021 Blot fordi du selv skriver "uden at få lavet noget på gearkassen" ??

  • #18   31. jan 2021 Olien på dq200 har ikke service interval, så det kan du ikke regne med.

Kommentér på:
Seat Leon

Annonce