{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Aksel M
Aksel M
Tilmeldt:
13. aug 2009
Følger: 4 Emner: 2 Svar: 8

Toyota Corolla / km. ltr.? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har et spørgsmål til min Corolla 1,3 XLI aut. årg. 96. Den har altid kørt ca.12 km./ ltr. og i vinterperioden ca. 10 km. / ltr., hvilket jeg synes er ok med aut. gear.
Men nu er den pludselig begyndt kun at kører 6-7 km. / ltr., kontrolleret over 5 tankfulde benzin ! ... og det er jo ikke er nogen limousine ??
Ingen spild at se efter utætheder, tør motor, nye friske tændrør, filtre m. v...... sååå synes det er lidt mystisk.
Mon I har noget bud på, hvad man skulle tjekke ? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota Corolla / km. ltr.?
  • #1   6. feb 2021 Nu har vi jo haft den koldeste vinter i rigtigt mange år , og opvarmning af din bil, og motor koster energi.

    Nu kender jeg ikke dit kørselsmønster, men mange korte ture , det koster energi- og dermed benzin .

    Sidste år havde vi ikke et eneste isdøgn - det skal jeg så lige love for vi har fået i år , og det koster på brændstofregningen , for dig , mig og alle andre billister .


  • #2   6. feb 2021 som skrevet, så sidst vi havde det så koldt var for 10 år siden smiley hilsen skraldemanden med de frosne bær hehe.. tror altså godt det kan spille en god del ind

  • Aksel M
    Aksel M Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 4 Emner: 2 Svar: 8
    #3   7. feb 2021 Tak for svar, og måske et godt bud. Så må jeg jo fortsat til lommerne : )
    Nu er der ikke overflod af elektronik i modellen .. men der er jo lige lambdasonden, men den kan vel ikke være årsagen ?


  • #4   7. feb 2021 det kan sagtens være oversagen, ved faktisk ikke helt om man ville få fejlkode på sådan en fætter hvis den begynder at fejle smiley

  • #5   7. feb 2021 Bare lige en anden ting der skal undersøges : Hvis dine bremseskiver er blå så tyder det på at dine bremsekalipre hænger , bør nok lige undesøges. Et håndbtremsekabel eller to der ikke slipper helt , kunne være en årsag .

  • #6   8. feb 2021 Syntes godt nok 6-7km/l lyder af lidt selv det kolde vejr taget i betragtning.


  • #7   8. feb 2021 6-7km liter det er sku ikke meget af en Corolla 1.3.
    Knækket benzinslange skulle mand tro.
    Den køre lige så lidt som min gamle v8 gør.
    Så et eller andet galt er der med den Corolla. smiley


Kommentér på:
Toyota Corolla / km. ltr.?

Annonce