{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.279 visninger | Oprettet:

Audi A5 3.2 TSI fra 2008. Tør man købe den? {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu kigget længe efter en Audi a5 og kan ikke stoppe det trods alt jeg har hørt det en dyr fornøjelse. Det en bil jeg har drømt om de sidste 4 år og det sku noget lidt andet end min polo ??

Mit spørgsmål er så. Er det så det værd. Alle siger nej til jeg skal købe men i mit hovede har jeg kun et stort ja!

Bilen er fra 1/6 2008 kørt 133000.
Er der noget der man skal være opmærksom på eller hvordan.

Jeg har fået afvide at 1.8 motoren skulle være god men er bare ikke det samme. Men har fået en 1.8 Tsi tilbudt til 20.000 mere men den er så fra 2013.

Nu har jeg hørt så meget lort om min yndlings bil. Er der nogen der kan hjælpe. Hilsen en desperat køber ????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi A5 3.2 TSI fra 2008. Tør man købe den?
  • #2   14. feb 2021 Går ud fra, du mener 3.2 FSI? Har i hvert fald aldrig hørt om 3.2 TSI - men jeg skal da heller ikke påstå, jeg har hørt om alle biler i verden.

Jeg synes ikke, jeg hører om mange, der beklager sig over den motor. Det må være den samme som i Golf R32, Passat osv. Den er hamrende uøkonomisk, men lyder fantastisk.

Jeg ville være mere nervøs for 1.8 TSI. Ikke i 2013 (her har de fået styr på de fleste problemer), men du skal ikke købe den motor i tidligere årgange. Den har kendte problemer, især olieforbrug. Og hvis den først bruger for meget olie, så er næste step at splitte det halve af motoren ad for at få det ordnet.

Men din drømmebil er hamrende uøkonomisk og koster en del i ejerafgift. Det skal man acceptere. Samtidigt kan den være svær at sælge igen. Men hvis du har pengene, og det ellers er et fint eksemplar, du har fundet, så kan du jo også vælge bare at sige fuck det... smiley

Jeg går ind for at vælge med hjertet. Det gør jeg selv. Der er heller ikke meget over min bil, der skriger "fornuft".

• #4   14. feb 2021 Hvorhenne? Synes ikke jeg kan finde nogle? I øvrigt heller ikke på den danske Wikipedia-side om A5. Men den kan selvfølgeligt være fra udlandet...

• #5   14. feb 2021 bay:

Der er 2 til salg inde på, bilbasen.

• #6   14. feb 2021 Jeg kan finde 2 stk. FSI. Ikke TSI.

• #7   14. feb 2021 Nååår, er ikk helt med så.
    Den findes dog ikke i tfsi.

kun custom setup, eftermonteret.

• #8   14. feb 2021 Så er vi enige. Man kan sikkert både eftermontere turbo på FSI og udbore en 3.0 TFSI.

Jeg kan som sagt heller ikke udelukke, at de andre eksisterer. Jeg er bare ikke stødt på det.

• #9   14. feb 2021 ja, nemlig.

Det er nok ikk så svært at tune sådan en motor.

• #11   14. feb 2021 Jeg har ikke selv haft en, men en af mine bekendte har haft en (3.2 FSI). Han var rigtig glad for den, og der var ingen store problemer med den, selvom den blev kørt hårdt, og kørt mange km. Han brugte den ofte på drives, hvor han var løbsleder, og satte et godt tempo. Det var egentlig også efter hans anbefaling at jeg turde købe RS5'eren.

Så vidt jeg husker har 3.2 FSI en multitronic (CVT) gearkasse, og hvis du forventer at køre bilen friskt, så vil du nok hurtigt blive træt af den gearkasse. Så manuelt gear er at foretrække, det er ihverfald min mening. Skal den primært bruges som pendlerbil eller til lidt søndagscruise, så betyder det mindre.

Hvis det er drømmebilen, så go for it!

• #12   14. feb 2021 Enig mht. gear. Den kasse er jeg heller ikke fan af. Ikke mindst hvis man elsker motorlyden og køber den dels derfor. En V6 lyder ikke nær så fed ved konstante omdrejninger smiley

• #13   14. feb 2021 Sorry det mig der lavet lort i det det er en fsi ??

• #14   14. feb 2021 Det gik jeg også ud fra - og mine svar er skrevet ud fra den antagelse smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #15   14. feb 2021 Den motor er noget af det det bedste vag koncernen har lavet. Den er holdbar, driftsikker og lyder hamrende godt. Men som de andre også siger, så er den tørstig...Og manuel gear er altid at foretrække.

Kommentér på:
Audi A5 3.2 TSI fra 2008. Tør man købe den?

Annonce