{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Køb af bil og udlevering af service skema ?? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står i denne situation at have købt en superb årg2017 af forhandler i Jylland.

Finder ud af bilen er serviceret ved en forhandler alle årene i nyk f. Jeg ringer for at høre om jeg kan få udleveret fakturaer så jeg kan se hvad der er lavet og ikke lavet ved bilen men får afvide de ikke må udlevere dem hvilket jeg finder mærkeligt da jeg nu er ejer af denne bil.

Kan det være rigtigt man ikke kan få dem udleveret så man kender historien på sin bil ?? Mvh dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil og udlevering af service skema ??
  • #1   23. feb 2021 Ja lyder mærkeligt. Vi fik fuld historik via autoriseret forhandler, selvom vi købte andet sted. Evt ring til anden forhandler med stel nr og reg nr.


  • #3   23. feb 2021 det må de ikke da der står følsom oplysninger på dem. smiley tidligere ejers navn og adresse osv

  • #4   23. feb 2021 Det har i sku nok ret i, ang data loven. Bøjer mig, og lytter. Havde jeg ikk lige tænkt. Dette er godt og vel 2 år siden. Men de kunne jo strege det over, i bytte for par gode flasker.

  • #5   23. feb 2021 Du får jo ikke udleveret værkstedsregninger med gamle ejers adresse mv. på, det er klart brud på GDPR. Måske vil værkstedet skrive en liste over de ting den har fået lavet, men kun hvis de er flinke.

    Desuden er bilen kun 4 år gammel. Nu ved jeg ikke hvor langt den har kørt, men sådan en vogn kører vel LongLife intervaller med 2 år/30.000 km?


  • #6   23. feb 2021 Men hvad hvis man bedte dem om at tudse de oplysninger over eller klippe det fra. Er udelukkende interesseret i historikken. Det er en tidligere leasingbil. Så det burde ikke stå andet end leasingfirmaet på faktura ?

  • #7   23. feb 2021 Den har kørt 230 allerede men fået helt ny motor da tandrem var sprunget ved 185. Og det kunne jeg godt tænke mig at have papire på hvis man en dag skulle videresælge

  • #8   23. feb 2021 Du kan da prøve, det værste der kan ske, er at de siger nej smiley

  • #9   23. feb 2021 Altså den burde jo være så ny at den har digital servicebog. Så hvis det er et Skoda værksted den er holdt med service hos, eller andet værksted der har betalt for adgangen til den digitale servicebog, så kan alle Skoda værksteder i dk slå den servicebog op, og udskrive den uden problemer. Der står ingen personfølsomme oplysninger i den.
    Ud over det, hvis den er holdt på et Skoda værksted. Så kan alle Skoda værksteder i dk slå den op i bilhistorik. Bilhistorikken er en del mere specifik, da alle rep på bilen står her i. Og burde ikke være et problem at få et print af, da der heller ikke i den står person følsomme oplysninger.


  • #10   23. feb 2021 hmm ja worth a try smiley

  • #11   24. feb 2021 "Den har kørt 230 allerede men fået helt ny motor da tandrem var sprunget ved 185. Og det kunne jeg godt tænke mig at have papire på hvis man en dag skulle videresælge"

    det har du vel fået dok. på da du købte den?


Kommentér på:
Køb af bil og udlevering af service skema ??

Annonce