{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.793 visninger | Oprettet:

Solfilm / afskærmning ift. børn? {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi er på jagt efter solafskærmning til de bagerste fem ruder i vores stationcar.

Formålet er sikre, at yngste medlem af husstanden ikke blir generet af solen.
... samtidig med, at vi ikke får væsentlig svære ved at orientere os bagud gennem ruderne.

Derfor et (dumt?) spørgsmål: Hvad er det helt præcis, som man gerne skal undgå rammer de små.... sollys generelt, UV-stråler, noget tredje?

Vi overvejer en film med 50% eller 70% lysgennemgang.
Dét vil gøre, at vi stadig kan se forholdsvis nemt ud - men... vil det hjælpe (nok) ift. at sikre at barnet ikke bliver ramt af.... sol/UV-stråler/hvad-nu-det-er-vi-skal-være-bange-for?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Solfilm / afskærmning ift. børn?
  • #1   24. feb 2021 50 - 70 er meget lyst, de biler der tilbydes ab fabrik med mørktonede bagruder svarer i runde tal til 30%.
    Men der er ret stor forskel fabrikat til fabrikat, en 30% film kan man fint se igennem.
    Om lidt kommer der nogen og fortæller at det kan man også med 5% varevogns look - her er jeg misundelig på deres Terminator syn.
    Min her er med 30% film.

profilbillede
  • #2   24. feb 2021 Ja det ser sgu bare sort ud på billedet egentligt.

• #3   24. feb 2021 #1 - det ser rigtig godt ud, men jeg kender en, som vil forlange at jeg river lortet af igen, hvis hun synes det blir væsentlig svære at se ud (og jeg tænker også, at det vil være træls, hvis man fx skal orientere sig over højre skulder en mørk og regnfuld hverdagsmorgen for at undgå man klipper en cyklist ned)... smiley

• #4   24. feb 2021 Skal du kunne kigge ud af ruderne efter mørkets frembrud så skal du ikke gå under 20-30% lysgennemgang... Alle kvalitets solfilm (llumar, Suntek f.eks.) har UV beskyttelse selv i de lyseste versioner... Så det er blot hvor mørkt det er du skal være bekymret for...

jeg har selv tidligere kørt med 5% lysgennemgan... og om dagen er det skønt fordi du kan stadig se ud når solen skinner... Men om natten er det fanme som at have solbriller på i en mørklagt kælder... Du kan ikke se en skid... Så det ville jeg ikke vælge...

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #5   24. feb 2021 infrarøde stråler giver varmen, og uv giver skoldningerne, så du skal gå efter noget med så høj IR beskyttelse som muligt, det koster noget mere, da det er en anden type film, men det virker!
    Hvis du bare køber det første og billigste, så er det ikke sikkert at IR beskyttelsen er særlig høj, men vil sænke varmen en smule.

Ang hvor mørkt du skal gå, så vil 50% (Er nær umuligt at se) være absolut minimale du skal gå efter, 30-35% tror jeg også let at konen ville acceptere, da det ikke forringer udsynet om natten på nogen måder.
    15 og lavere, så begynder tingene at blive lidt mørke på en tom parkeringsplads smiley

Men UV imod solskoldningen, og IR imod varmen, og tror ikke der findes gode IR som ikke også har nær 100% UV beskyttelse

profilbillede
  • #6   24. feb 2021 jeg fik noget i min varevogn i sin tid, som så må have været 95% - når man ser på bilerne i #5
    Det tog alt af hvad der havde med sol at gøre både varmen samt strålerne som man fik Brian arm af om sommeren.

Så det kan fint lade sig gøre med en solfilm der er stort set uden mørkheds-toning i smiley

• Von Z
    Von Z Online Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 21 Svar: 910
    #7   25. feb 2021 Dem der monterer solfilm, har oftest prøver hængende med de forskellige toningsgrader, så er det nemmere at forholde sig til, husk at tage konen med smiley

• #8   25. feb 2021 Du skriver, det er for at undgå, at solen generer den lille. Det kan du ganske enkelt ikke gøre med solfilm. Her skal du have et gardin eller lignende til indvendig montering i stedet, som så kan tages ned, når det ikke bruges.

Solfilm er netop lavet til at lukke lys ind, men ikke ud. Med andre ord så man ikke kan se udefra og ind, mens man fortsat kan se udefra og ind.

Og ja, så kan man da tage noget 5 % solfilm eller noget, men det giver dig så en række andre udfordringer med bl.a. din bedre halvdel.

• #9   25. feb 2021 Tak for alle jeres input smiley

#8 - Interessant... Det lader til, at vi er tilbage ved udgangspunktet. Enten at købe et sæt med fem sæt, der er specialtilpasset vores bil, alternativt at jeg skal vænne mig til tanken om at køre rundt med de der grimme billige med sugekop.

Er der noget, der er bedre end andet, hvis vi snakker gardin/solskærm?

• #10   25. feb 2021 https://www.smalltraveller.dk/boern-i-bilen/solskaerme-rullegardiner-bil/dreambaby-uv-rullegardin-til-bil-zebra

havde vi i den gamle personbil sammen med en 50% toning

• #12   25. feb 2021 Solfilm giver nu altså fin comfort selv for de mest snottede curling unger.
    Vi er mange der har overlevet på bagsædet af en Volvo Amazon uden autostol, uden seler, uden solskærme, men med to forældre der pulsede løs på hver deres pakke rød Look.

De skærme du linker til sidder i ruderne på min, for mange år siden vogn.
    Det fungerer som sådant ok, det er smart nok at de kam afmonteres, men det er ikke noget man bare lige gør. De sidder med nogle nævenyttige små clips og klæbepuder.
    De skærmer ok af, men det er yderst ubehageligt at kigge ud af dem når man kører. Man kigger ud gennem et net jo. Både fruen og flere i familien følte der yderst ubehageligt.

profilbillede
  • #13   26. feb 2021 Solfilm er den eneste løsnin. Især når det også gælder børn, at der beskytter mod UV, som er et af jeres krav.

Har bilen parkerings sensor, så kan i også roligt tage en 20% smiley så kan der altid komme en sugekop på barnets rude.

• #14   28. feb 2021 #12 - Ja ok, det lyder heller ikke ligefrem hensigtsmæssigt at kigge ud gennem et net... Ork smiley

#13 - Tjae, det er vel både UV og at strålerne ikke blænder?
    Der er parkeringssensor, men nogen bakker mest efter bakspejlet...... Og tænker heller ikke, at parkeringssensor fanger en cyklist ved højresving i regn og mørke.
    Derudover har jeg læst mig til at autonedblænd af venstre sidespejl + bakspejlet er styret af en sensor i bakspejlet... smiley

• #15   28. feb 2021 Jeg ville så vælge noget 30%, sensor til spejl fungerede fint.
    Nu kan jeg se du står som Nordjylland, så kan jeg meget varmt anbefale solfilmplus som også har svaret i den her tråd. Super flot arbejde til meget fornuftige priser.
    Skal selv engang, når jeg tager mig sammen have 30% film i den nyeste Skoda.

Kommentér på:
Solfilm / afskærmning ift. børn?

Annonce