{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Vindafvisere til bil, virker de mod dårlig lugt? {{forumTopicSubject}}

Hej bg.
Jeg kan intet finde på nettet omkring det her, derfor jeg spørg her. Jeg købte en Fiesta 2011 for 1 år siden og den har altid lugtet surt i min tid og råddent fra ac(tror jeg), og har det seneste år brugt 6-7 ac rens samt, samt skiftet kabinefilter 2 gange, som har dæmpet lugten en del, men der mangler stadig lidt.

Jeg har derfor kigget lidt på nogle vindafvisere til fordørene, for at se om det kan skabe noget andet luft i bilen og forhåbentlig hjælpe.

Nogle der har prøvet lign eller ved om det f.eks med tiden vil kunne fjerne lugten, hvis vinduerne altid er rullet lidt ned, men ikke så regn kan komme ind?

Samt må vinduerne godt være rullet lidt ned hele tiden eller kan det skabe noget fugt og derved bakterier?

Hvordan med skidt og snavs, bliver bilen mere beskidt indeni end hvis de ikke er rullet ned?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vindafvisere til bil, virker de mod dårlig lugt?
  • #1   21. mar 2021 Lutter den surt når du kommer ind i bilen og den f.eks har stået i solen, eller kommer det først når du tænder for AC?

• #2   21. mar 2021 #1 det er først når jeg tænder bilen, hvor ac starter samtidig

• #3   21. mar 2021 Hvilken AC rens har du prøvet?
    Tænker at få et kyndigt værksted til det, lugt forsvinder jo ikke blot ved åbent vindue.

• #4   21. mar 2021 #3 Ac rens har været fra 3 Meguiars, 2 liqui Moly samt 2 motip. Sidste forår var jeg hos en bilpleje center og der blev jeg anbefalet den fra Meguiars af, hvor han sagde det var den han ville bruge og måske endda 2 stk, hvilket jeg gjorde

• #5   21. mar 2021 Jeg tror du skal prøve sådan en AC rens der bliver sprøjtet direkte ind på fordamperen. De er mere effektive end sådan en "granat" du bare sætter foran førersædet. Det hjælper ikke noget at have vinduerne rullet ned hele tiden, den dårlige lugt sidder i dit AC system, og den forsvinder jo ikke bare fordi at vinduet bliver åbnet.

• #6   21. mar 2021 Nu ved jeg ikke hvilken type ac rens du har brugt, men er den den type man stiller i kabinen og venter 5-10 min. Så tager den ikke den sure lugt, det varer ihvertfald meget kortvarigt. Jeg har ved lignende sur lugt brugt Belladd aircon skum som renser på en helt anden måde igennem afløbs studsen, den er dog mere besværlig at udføre, alt efter bilmodel end “deoderant metoden” men den virkede på min lugt af sure sokker i kabinen. smiley Belladd aircon skum kan købes i thansen og koster 99.95kr.

• #7   21. mar 2021 Den fra motip jeg har brugt er på slange, altså den slags i snakker om smiley

• #9   21. mar 2021 Ozon behandling fjerner lugten, den fjerner ikke kilden til lugten, og hermed er man lige så vidt igen.

• #10   21. mar 2021 Men en ozon behandling vil det ikke fjerne lugten fuldstændig? Synes da det er det jeg har læst mig til

Kommentér på:
Vindafvisere til bil, virker de mod dårlig lugt?

Annonce