{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

Anders  B
Anders B
Tilmeldt:
29. apr 2016
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 6

Ny “brugt” bil {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er på udkig efter en “ny” brugt bil. Biler er ikke min kernekompetencer så håber nogen har lyst til at byde ind.

Jeg leder efter en pendlerbil. Kørselsbehov 110 km. om dagen, næsten udelukkende motorvej. Leder efter en bil i minibilklassen der har et par år på bagen (taget de værste afskrivninger) sikkerhed og god totaløkonomi er topprioriteter. Udstyr er knap så vigtigt, men adaptiv fartpilot er et must. Jeg kører pt. i en UP fra 2013, med en alt for lille motor til motorvejskørsel.

Budget 100-120 t.kr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny “brugt” bil
  • #1   29. mar 2021 Du kan få en splitny DACIA Sandero for omkring det beløb. Den er godt udstyret i den billigste variant, turbomotor med 100 hk og så er den forholdsvis Up-To-Date end tidligere Dacia'er.

    Dog er det ikke en VW Polo i kvaliteten, men der mere sikker og støjsvagere end en Up!.


  • #2   29. mar 2021 Læs lige hvad du selv skriver. Den bil findes ikke. Men god søgning til dig. Søg mere bredt er mit råd

  • #3   29. mar 2021 Citroen cactus, eller C4.
    Peugeot 308 eller 208
    1.6-1.5HDi super stærke motoren og de køre godt og meget økonomiske.


  • #4   29. mar 2021 Adaptiv fartpilot er stadig meget sjældent i minibilsklassen , men de fleste har en "gammeldags" fartpilot som har den fordel at den stadig holder dine sanser skærpede på de de lange ture .

    En lettere brugt Hyundai i20 med fortsat fabriksgaranti ( 5 år uden kilometerbegrænsning ) eller søsterbilen Kia Rio der har 7 års garanti eller 150.000 km .

    Lige nu kører Citroen en superskarp pris på deres C3 fra kun 110.000,vel at mærke for en helt ny , kik lilge lidt videre i prislisten, måske har de lidt bedre udstyrede modeller adaptiv fartpilot ?





  • #5   30. mar 2021 Adaptiv fartpilot og sikkerhed har den
    Rækkevidden bør være stor nok også om vinteren med motorvejshastighed, og det er helt klar den bil med billigst totaløkonomi
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/ioniq/ev-premium/5039813?utm_source=share&utm_medium=social


  • #6   30. mar 2021 Du finder faktisk en del forskellige, hvis du bare indtaster dine krav på Bilbasen (prøv at skrive max 140.000 kr.) og ser, hvad der kommer.

    Jeg finder modeller som
    - VW Polo/Golf (og "søstrene" fra hhv. Seat og Skoda)
    - Suzuki Swift/Baleno
    - Peugeot 208

    Det er svært at få dine krav til at harmonere og samtidigt finde en, der ikke har nogle km eller år på bagen. Men umiddelbart tror jeg, du skal se lidt mere på, om du kan få Peugeot 208 til at passe ind smiley

    #5
    Det er noget af en påstand at komme med, at den er klart billigst mht. totaløkononi. Jeg kan finde på mange situationer, hvor du ganske enkelt ikke vil have ret. Men i nogle situationer kan man da måske få regnestykket til at passe.


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #7   30. mar 2021 Renault Clio V burde kunne købes ganske ny inden for dit budget , og med 100 hesterkræfter er den kvik . Her blot et enkelt eksempel :

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/clio-v/10-tce-100-zen-5d/5019713


  • #8   30. mar 2021 Synes ikke jeg er stødt på Clio med adaptiv fartpilot. Skal ikke være påståelig omkring, hvorvidt det eksisterer, men det er ikke et syn, man ser hver dag smiley

  • #9   30. mar 2021 #5 rækkevidden kan de koldeste vinterdage være udfordret hvis man kører 130-140 på motorvejen. Der er den ned eomkring 4,5 km/kWh og så er du på omkring 125 km på en opladning fra 100-0.

    Snakken er en hel anden hvis man triller med 105-110


  • #10   30. mar 2021 700 kr for ubegrænset brandstof, service der kun består af et årligt eftersyn hvor man tjekker visuelt tjekker bremser, og hvert andet år skifter bremsevæsken...
    Dog er der stort service hver 60.000/4 år hvor alle væskers stand skal kontrolleres og ved 210.000 skal kølervæsken så skiftes

    Så driftsomkostninger er lavere, service er lavere og der er mindre der kan gå i stykker smiley Derudover er der ingen motorstøj, kølet/opvarmet kabine inden man sætter sig ind og så er der mere plads end min 208 diesel smiley


  • #11   30. mar 2021 Du glemmer bare lige den absolut største og mest væsentlige faktor på de fleste biler, når vi snakker totalomkostninger; afskrivning. Værditabet har indtil videre vist sig ganske betydeligt på mange el-modeller...

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #12   30. mar 2021 Bay : Hvis Adaptiv fartpilot er et must, er jeg bange for at der skal graves dybere i budgettet, eller også skal man kikke efter ældre biler der er større, og dyrere i både ejerafgift, forsikring, vedligeholdelse og brændstof . Jeg tror også at elbiler og hybridbiler kommer til at lide et enormt tab i brugtværdi .

  • #13   30. mar 2021 Der står i teksten, at det er et must, så det går jeg ud fra, at det er smiley

  • #14   30. mar 2021 Nyeste generation af Hyundai i30 kan købes med adaptiv fartpilot, men om den kan findes inden for budgettet er spørgsmålet?


  • #15   30. mar 2021 Hvis du vil have noget lidt større end Up!

    Så kig på
    Ford Fiesta
    Renault Clio både IV & V
    VW Polo
    Toyota Yaris
    Måske også Kia Rio eller Hyundai i20 eller i30


Kommentér på:
Ny “brugt” bil

Annonce