1.202 visninger
|
Oprettet:
VW ID.4 anmeldelse {{forumTopicSubject}}
VW ID.4 er den tyske mastodonts bedste bud på en prisvenlig elbil.
https://www.youtube.com/watch?v=lZc5XAMPbIM
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 135 Svar: 15.628
Kia/Hyundai er længere fremme. Samme er Citroen og Peugeot.
Og selvfølig Tesla
jun 2009
Følger: 78 Følgere: 119 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.246
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 9 Biler: 7 Emner: 31 Svar: 936
Pænt design, og har mulighed for de features jeg har brug for.
nov 2009
Følger: 51 Følgere: 226 Emner: 496 Svar: 13.990
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 135 Svar: 15.628
Ville aldrig købe en kineser.
Men en PSA kunne jeg sagtens. Man kan få en let brugt ellert med en 320km rækkevide for 250.000kr. .
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/5035035
jun 2009
Følger: 78 Følgere: 119 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.246
Du mener 318 km i rækkevidde... Hvis den er i økomode... Og hvorfor spilde sine penge på en fransk bil? Du kan for 50K mere få en tesla...
Og jeg vil til hver en tid vælge en kinesisk bil frem for en fransk... De har langt bedre styr på teknikken... Bedre design... Og så er de ikke franske... Og det er altid et kæmpe plus at bilen ikke er fransk... Stod valget mellem en fransk bil og 4 spark i skridtet... Så var valget ikke så svært... Og når de 4 spark var overstået ville jeg kigge efter en rigtig bil og ikke noget fransk gylle...
jun 2009
Følger: 78 Følgere: 119 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.246
Se... for kun 18000 kr mere kan man få en bil der faktisk er værd at køre i: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/e-niro/advance-5d/4992440
En bil der i tests har kunnet køre over 400 km... uden at man skal slukke for aircon osv...
Og den har bedre plads, pænere interiør (Det kræver så ikke så meget da interiøret i den Citroën er gyseligt) Og højest sandsynligt bedre garanti... Altså en bedre bil...
apr 2021
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
jun 2009
Følger: 78 Følgere: 119 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.246
Nemlig... Nu har jeg ikke prøvet ID.4 og det er sikkert en udmærket bil... jeg vil bare ikke køre VW...
E-niro må kun trække trailer i de absolut nyeste modeller... Men kun en meget lille en, hvilket jo er ubrugeligt...
Måske når Aiways at komme på det danske marked inden jeg skal købe ny bil... Jeg håber lidt...
apr 2021
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
aug 2007
Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.492
https://youtu.be/r7gBs05fut0
Mange gode fif, dog går det meget op i hvor lidt det koster at købe og køre elbil, men hvis man bare skal fra A til B, så er det jo fint for hr. og fru hakkebøf.
Dog vil størstedelen herinde på et bilforum nok hellere have en "rigtig" bil at køre i.
jun 2009
Følger: 78 Følgere: 119 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.246
Aiways U5 skulle komme her i April... Til under 400K... De anmeldelser jeg indtil nu har set af den, er ret positive... Nej det er ikke en racerbil... det er en stor SUV i BMW X5 størrelse... Med samme trælse køreegenskaber... Men den har en ok rækkevidde, og super meget plads... og opfylder alle mine krav... og så er den jo et udstyrsstykke med flere funktioner end du finder i langt dyrere biler...
Designet er så lidt et "enten elsker man det eller hader det" design, men jeg kan nu godt lide det... Og da den er mere praktisk end tesla 3, så er den pludselig blevet mere interessant...
jun 2009
Følger: 78 Følgere: 119 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.246
men det er jo hele pointen ved at købe elbil... den er langt langt billigere at køre i... Og så er de ofte også ganske kvikke, da de ikke lige skal op i omdrejninger før de har kræfter jo...
Men ja jeg er også en af dem der foretrækker at have en "rigtig" bil ved siden af på Benzin, og så bruge en elbil til transport frem og tilbage på jobbet...
nov 2009
Følger: 51 Følgere: 226 Emner: 496 Svar: 13.990
(hvis vi får en)
feb 2004
Følger: 12 Følgere: 24 Biler: 13 Emner: 5 Svar: 534
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.392
Ja det er klart.
2x36 km er umuligt i en elbil.
nov 2009
Følger: 51 Følgere: 226 Emner: 496 Svar: 13.990
I min Octavia 1.4 TSI der er gearkasse olien først varm når jeg kommer til Vejle, tænker ikke det er bedre i en hvilken som helst dieselhakker, heller ikke en Dacia/Renault/Nissan.
JEG skal ikke ligge og køre i sådan en under-el-bil, men kan da godt tage den ind til byen engang i mellem.
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.392
Har du en nærmere begrundelse, eller er det bare en følelse?
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
Jeg ser den helt klart som et godt bud på en fornuftig elbil.
Og med de nye Kia EV6 og Hyundai Ionic 5 og snart Tesla Model Y så begynder det sq at ligne noget, udvalget af elbiler stiger, og det er det eneste der betyder noget
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 135 Svar: 15.628
Og begyndte mærkerne at lave pæne biler vil det hjælpe. Desværre skal elbiler åbenbart være et statement i designet. VW ville gå langt bedre succes med at lave deres normale biler som elbiler. Ligesom renualt ville havde haft meget større succes hvis de ikke havde lavet fluence men en Megané
Tesla er stort set de eneste der har lavet en normalt udsende bil der ikke er et."se mig jeg køre Ellert ligesom Robert Døllhus"
Ved godt mange mærker lave dem efter hånden og det er da et skridt i den rigtige retning for dem der gerne vil køre Ellert.
Hvis jeg fik et hus ville jeg måske overveje en brugt C-Zero til pendling frem og tilbage på job.
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
Vi er heldigvis kommet over den periode hvor en elbil var en Nissan Leaf, eller en BMW I3 eller en Mitsubishi imiev, der kan du sq tale om grimme og underlige biler.
Og ja Tesla ramte den lige i røven i 2012 med Model S, som slet ikke ligner en elbil som de eller så ud dengang
feb 2004
Følger: 12 Følgere: 24 Biler: 13 Emner: 5 Svar: 534
Det eneste store kritikpunkt jeg opfattede at han havde var at han ikke var tilfreds med app'en og at der var nogle uoverensstemmelser mellem nogle af funktioner i App og i bilen.
Man kan så diskutere hvor vigtig en app er for den gennemsnitslige bilkøber, jeg ville personligt ligge mere vægt på hvordan bilen er at køre i end hvad man kan fra en app på sin telefon.
ID.4 ser dog efter min mening ud til at komme til at mangle noget på rækkevidden hvilket er lidt synd.
Den kommende Mercedes EQS ser dog ud til at blive en af de første elbiler som kommer til at kunne konkurrere med Tesla Model S på rækkevidden, men den bliver nok heller ikke billig.
Lad håbe at Mercedes elbiler i D og E segmentet kommer til at få en tilsvarende god rækkevidde og at det kan inspirere deres konkurrenter til også at levere elbiler med konkurrencedygtig rækkevidde.
nov 2009
Følger: 51 Følgere: 226 Emner: 496 Svar: 13.990
Kommentar til spørgsmål vedrørende Dacia Spring:
Jeg ved jo at el-biler KAN rykke helt vildt, har kørt Tesla, så 0-100 på 19 sekunder er et NO GO i min bog, MEN måske kører den bedre end tallene siger.
feb 2004
Følger: 12 Følgere: 24 Biler: 13 Emner: 5 Svar: 534
Det er så 0-100 på 15 sekunder så vidt jeg kan se, men det er heller ikke synderligt hurtigt.
Jeg har personligt ikke behov for at mit daglige transportmiddel kan klare 0-100 på under 5 sekunder (hvilket er en smal sag for de fleste Tesla), men kan den komme under 10 sekunder gør det jo ikke noget, men decideret at fravælge en for at den ikke kan ville jeg ikke.
Faktisk har jeg lige tjekket op på 0-100 på den nye bil jeg går og venter på at få leveret, og der er 0-100 opgivet til 10 sekunder.
aug 2007
Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.492
Den nye Hummer på EL klarer det på 3 sekunder, hurtigere end den hurtigste Tesla model 3.
nov 2009
Følger: 51 Følgere: 226 Emner: 496 Svar: 13.990
Har du solgt den?
15 sek til 100 kan jeg leve med.
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
Jeg vil gerne se den nye Hummer tage 0-100 på 3 sekunder før jeg tror på det
nov 2009
Følger: 51 Følgere: 226 Emner: 496 Svar: 13.990
aug 2007
Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.492
I øvrigt fik jeg bygget mine garager om, så der kunne komme en HMMWV ind, så det ville næsten være spild ikke at have sådan en stående
#27 Om den så i virkeligheden gør det på 4 eller 5 sekunder, så er det nok jo nok mest relevant for folk der spiller bilkort...
Jeg tænker at det er begrænset hvor mange der køber en Hummer, for at komme først over i et lyskryds
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
feb 2004
Følger: 12 Følgere: 24 Biler: 13 Emner: 5 Svar: 534
feb 2020
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 200
ID 3 er ihvertfald for lille med 3 børn men ID 4 eller Enyaq hvis vi skal have en ellert
nov 2009
Følger: 51 Følgere: 226 Emner: 496 Svar: 13.990
Var det ikke omkring 65.000 den kostede?
aug 2007
Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.492
nov 2009
Følger: 51 Følgere: 226 Emner: 496 Svar: 13.990
Hvad kører du så i nu?
aug 2007
Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.492
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
Bestemt, alt andet han har sagt af den slags har holdt vand, så han har trods alt lidt mere at have det i
De fleste skulle også se en Model S i aktion tilbage i 2012 før de troede på det
nov 2009
Følger: 51 Følgere: 226 Emner: 496 Svar: 13.990
Læg elastikken dobbelt
feb 2004
Følger: 12 Følgere: 24 Biler: 13 Emner: 5 Svar: 534
Ja, Elon leverer altid... Eller noget http://elonsbrokenpromises.com
Og den side beskæftiger sig udelukkende med hans brudte løfter i forbindelse med Tesla og kommer slet ikke ind på Hyperloop, SpaceX og The Boring Company.
GMC som skal lave den nye Hummer EV er en del af GM, som jo slet ikke har nogen erfaring med elbiler.
De lavede i hvert fald slet ikke den første dedikerede og masseproducerede elbil før Elon Musk overhovedet dimitterede https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
Men fedt med et helt website dedikeret til at prøve at sprede mistillid til ham
Som en klog engang sagde "You ain't nobody till somebody hates you"
Og jeg siger jo ikke at de ikke kan, jeg siger bare at jeg gerne lige vil se det først
For skal vi lave en liste over hvad GM og de øvrige producenter har lovet af vidunder-batterier og teknologier som aldrig kommer til at se dagens lys, så skal det sq være et noget større website end det du linkede til
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
https://insideevs.com/features/388623/tesla-superchargers-kazakhstan/
Jeg tror mere på Elon end det elendige forsøg på at lave et website til at påvirke Tesla's aktier, det har jo tydeligvis også fejlet
feb 2004
Følger: 12 Følgere: 24 Biler: 13 Emner: 5 Svar: 534
https://www.roadandtrack.com/news/a35350331/checking-in-on-all-the-promises-elon-musk-and-tesla-have-made/
Denne her side udstiller også ret godt nogle af hans mere hjernedøde tweets https://elonmusk.today/
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
Jeg er klar over at du ikke kan lide manden, men det ændre ikke på at han ret ofte gør hvad han siger han vil gøre.
Og har udrettet mere på ganske få år end nogen nogensinde havde turde håbe på
feb 2004
Følger: 12 Følgere: 24 Biler: 13 Emner: 5 Svar: 534
For ikke at snakke om hans feberdrøm om en elektrisk og supersonisk VTOL jet?
Tesla selv har heller ikke for vane at holde hvad de lover, i hvert fald ikke tidsaspektet.
Tesla har jo ikke engang formået at tjene penge på at sælge biler endnu.
For 2020 har Tesla et overskud på USD 721 millioner, men der skal ikke et matematikgeni til at regne ud hvordan det regnskab havde set ud hvis ikke Tesla kunne sælge CO2 kvoter til andre bilfabrikanter, den del af deres forretning stod nemlig for USD 1580 millioner af deres indtjening.
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
Du lyder som en der har penge i at shorte Tesla aktier
feb 2004
Følger: 12 Følgere: 24 Biler: 13 Emner: 5 Svar: 534
Jeg har ingen økonomiske interesser i (eller imod) Tesla eller andre af Elons projekter.
Jeg er bare imod at firmaer som Tesla og SpaceX kommer med så utopiske påstande som strider mod fysikkens love og almindelig sund fornuft.
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
Det har alt hvad Elon allerede har opnået også gjort fra starten af, yet here we are
feb 2004
Følger: 12 Følgere: 24 Biler: 13 Emner: 5 Svar: 534
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
Hele opbygningen af Tesla, den første Model S, Model X og så Model 3
Hastigheden hvorpå man har udvidet produktions kapaciteten
Opbygningen af Tesla eget superlade metværk
Leveret flere biler end nogen havde turde gætte på, på så kort tid.
SpaceX der fik løfte raketter til at lande vertikalt efter brug.
SpaceX der som den første private virksomhed har sendt astronauter ud i rummet.
Da de sendte StarMan ud i rummet (det syntes jeg selv var ret underholdende)
Opbygningen af StarLink
osv. osv. osv.
Jeg kunne blive ved meget længe, og hver eneste gang har alle sagt at det var tåbeligt, og umuligt, og han var fantast og intet af det ville være muligt osv.
And yet here we are
Men skal vi nu ikke lade være med at debattere det yderligere? da jeg tænker det ikke helt passer ind i emnet
feb 2004
Følger: 12 Følgere: 24 Biler: 13 Emner: 5 Svar: 534
Spørgsmålet er hvor fornuften ligger i det når de stadig ikke tjener penge på de biler de laver og sælger, det er CO2 kvoter der giver dem sorte tal på bundlinjen.
Det sker også engang imellem at konventionelle bilproducenter laver projekter hvor man regner med at tabe penge på hver bil, og det kan der også komme fede biler ud af (Bugatti Veyron er her det første jeg kommer til at tænke på).
Men et firma er ikke langtidsholdbart hvis hele forretningsplanen er at man konsekvent taber penge på ens produkter.
SpaceX har jo ikke bragt noget nyt og revolutionerende på banen, raketter der lander vertikalt er ikke noget nyt, det gjorde McDonnell Douglas Delta Clipper allerede tilbage i 1990'erne.
At det så pludselig er et privat selskab som sender materiel og personel ud i rummet er jo ikke noget revolutionerende.
Det er jo ikke noget NASA ikke har gjort før, og ud fra de tal jeg har set tager SpaceX sig også rigtig godt betalt for deres offentlige kontrakter.
I sådan en grad at selv NASA siger at det er blevet dyrere for dem at få ting i rummet end da de brugte rumfærgeprogrammet.
De høje priser det lykkedes SpaceX at forhandle sig til for de offentlige kontrakter kan næsten betragtes som statsstøtte, og det benytter SpaceX så til at dumpe priserne på opsendelse af civilt udstyr i rummet og udkonkurrere de andre private konkurrenter.
SpaceX halter efter og prøver at gøre hvad NASA allerede har gjort for mange år siden, det er der jo ikke noget revolutionerende i, deres situation er 100% bestemt af politiske beslutninger om at NASA ikke længere selv skulle stå for opsendelse, men at dette skulle outsources til private firmaer.
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
Hvis de ikke kan noget som helst, så undre det mig at de gør så meget som de gør
Jeg håber du kommer over det
feb 2004
Følger: 12 Følgere: 24 Biler: 13 Emner: 5 Svar: 534
Tesla eller ej, så er jeg ikke i tvivl om at elbiler var kommet før eller siden, Tesla har blot fremskyndet det ved at give de få som var klar til elbil et reelt alternativ til ICE.
SpaceX har heller ikke bidraget med noget revolutionerende.
Det de roder med nu er problemer NASA har løst for adskillige årtier siden, de prøver blot at reproducere resultaterne fordi man politisk har besluttet at NASA ikke længere selv skal løse opgaven men i stedet fokusere på andre opgaver.
For at man skulle kunne argumentere for at SpaceX har revolutioneret noget som helst skal man vel også kunne pege på noget som de kan/gør som f.eks. NASA ikke selv kan eller allerede har gjort.
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
De har taget teknologier og gjort dem brugbare og gjort at masserne kan få adgang til dem.
Fandtes der en elbil før Tesla? ja.. var der nogen der gad eje den? nej...
feb 2004
Følger: 12 Følgere: 24 Biler: 13 Emner: 5 Svar: 534
Først da Tesla introducerede Model 3 gjorde Tesla deres biler tilgængelig for masserne, og før det, ja der var Nissan Leaf kongen, men det er jo nemt at glemme når man har Elon brillerne på.
jun 2009
Følger: 78 Følgere: 119 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.246
Jeg er langt fra tesla fan... og har selv fravalgt tesla 3 da den desværre bliver for upraktisk... (Sedan biler er ubrugelige) Men det ændrer ikke på at Tesla faktisk skubbede udviklingen fremad... Uden dem tror jeg heller ikke på at udviklingen med elbiler var nået til hvor den er i dag... Tesla stillede sig forrest og fik resten til at sige: "Vi skal slå dem der"
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
Nu vil jeg også vove den påstand at der er en lille smule prisforskel på en Nissan Leaf og en Tesla Model S
Du kan vende og dreje det som du vil, elbils revolutionen har intet med Nissan Leaf at gøre og alt med Tesla at gøre
feb 2004
Følger: 12 Følgere: 24 Biler: 13 Emner: 5 Svar: 534
Vi kan sagtens blive enige om at Tesla har været med til accelerere elbil udviklingen, men jeg mener at det er at strække den at sige at de har revolutioneret den.
Carsten: Ja lige præcis, der er stor forskel på prisen på en Leaf og en Model S.
Det som skal til for at revolutionere bilmarkedet er biler den brede befolkning har råd til.
Lige præcis derfor var det også Ford Model T og ikke Rolls-Royce Silver Ghost som revolutionerede bilen i begyndelsen af 1900-tallet.
Det kan godt være at mange spirende elbil ejere drømmede om en Tesla, men tallene viser jo tydeligt at det ikke var dem de købte, de var simpelthen for dyre for den brede befolkning.
Det har først ændret sig med Model 3.
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
feb 2004
Følger: 12 Følgere: 24 Biler: 13 Emner: 5 Svar: 534
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
feb 2020
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 200
ID.4 leverer det en elbil skal
God plads
God rækkevidde
God ladetid
Gode køreegenskaber
Og en krog til traileren
Det ligner en succes
jun 2009
Følger: 78 Følgere: 119 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.246
Den er bare røvgrim og kedelig at se på...
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
Og hvad folk vil med en crossover/suv er mig en gåde
jun 2009
Følger: 78 Følgere: 119 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.246
Tja jeg kigger selv efter SUV, Pga plads og praktikalitet... Skal have hund med i bilen ofte f.eks.... Hvad folk vil med en sedan er mig en gåde...
Bor på landet hvor en SUV med større frihøjde og evt. 4x4 altså er meget praktisk, specielt til vinter... Ja jeg måtte gå væk fra ELbil idéen igen på trods af jeg næsten var overbevist om at det var det bedste valg... Der var bare for mange af de ting jeg skal bruge bilen til som ikke kunne lade sig gøre med en elbil (i den prisklasse jeg kigger på) Så det var sgu lidt ærgeligt...
feb 2020
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 200
Om ID.4 er pæn eller ej det er en smag sag nogen er til moderen andre er til datteren
Personligt syntes jeg ID.4 er pænere end ID.3
Ligesom jeg syntes en rigtig Tesla er en model X
Men sådan er vi alle så forskellige heldigvis da
Hold op hvor ville det være kedeligt hvis vi alle kørte rundt i de samme biler
Mht EL-Bil så glæder jeg mig stadig til at se Skoda Enyaq som bliver et “modsvar” til ID.4
sep 2003
Følger: 230 Følgere: 1849 Biler: 11 Emner: 498 Svar: 12.574
Kig ikke længere
https://www.youtube.com/watch?v=mrTeMkxzIDM&ab_channel=RundtomBiler
VW ID.4 anmeldelse