{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Brug for inspiration til ny bil {{forumTopicSubject}}

Jeg har solgt min BMW 118D LCI som var chippet til cirka 190hk. Og nu går søgningen ind på en ny vogn.... Men jeg aner simpelthen ikke hvad det skal være. Jeg skruer selv en del, så tuning, skadet biler osv. er ingen kvaler.

Jeg har tænkt, at jeg gerne vil finde noget diesel der nemt har potentiale til 200+ HK... Har selv kigget på BMW E60 530D, men synes fandme den er for dyr i vægtafgift...

Mit spørgsmål er så, hvad ville folk købe af dieselbiler, der har godt tuningspotentiale, under 9k i vægtafgift og en maks pris på de cirka 60k smiley og et ondt udseende vil jo bare være et plus smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug for inspiration til ny bil
  • #1   2. apr 2021 Alfa 159 har over 200 heste med den store diesel motor og er da en af de flotteste biler, men selvfølgelig en Fiat? smiley

  • #2   3. apr 2021 Det skriger jo nærmest af en alfa 159

    1,9 diesel skulle eftersigende være den bedste motor i hele 159 serien.

    Har dog selv en 2,2 benziner og den er jeg pænt tilfreds med. Vil dog gerne have haft en 2,4 diesel men der var ikke nogen på det tidspunkt. Markedet bliver hurtig tømt for diesel modellerne.


  • #3   3. apr 2021 Det koster at havde en sjov bil
    En Alfa Romeo med en 2.4jtd er super frisk. Men modsat så det jo ikke anderledes end BMW og Mercedes. Jeg ville personligt købe en W211 med en 320cdi motor. (280'eren er også ok i
    V6eren)

    Men helt ærligt så det ikke så svært at finde en bil plot dine krav ind på BilBasen og Wupti så har du et hav a valgmuligheder


  • #4   3. apr 2021 Ud over du søger en bil der ser ond ud, laver 200 hk, har et budget og min km/l hvad har du så af krav??

    Er der en særlig grund til du har så stor fokus på netop effekt??

    En stor V6 TDI vil hvis du kan finde en som går langt nok på literen opfylde dine krav. Men den vil sikkert føles langsommere end din gamle 118d

    Hvis du har mod på det, og gerne vil lave noget bil med hk så gå da efter vægt/effekt forhold frem for kun hk

    En mindre bil, strippet for vægt og en ydelse på 150-170 hk vil kunne køre i cirkler om en 320cdi med automatgear så snart vejen drejer smiley


  • #5   3. apr 2021 I' min bog er der stort set kun 1 bil der ser ond ud: Dodge Challenger. Alt andet er lamse bamse ved siden af.

  • #6   3. apr 2021 Jeg kan bare godt lide biler der med lidt arbejde kan se, hvad man kan sige, kan se "ond" / Brian ud...sænkning, tonede ruder osv. En bil med godt optræk og godt overskud af kræfter, er bare blevet tiltalende, efter jeg fik chippet bmw'en. ....desværre er jeg for nærig til de 11000 i vægtafgift, som jeg mener sådan en E60 530D koster.

  • #7   3. apr 2021 har selv luret lidt på saab 9-5 2010-2011 det er satme en lækker bil

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/saab/9-5/20-t-linear-aut-4d/4999130


  • #8   4. apr 2021 #6
    Jeg betalte 9900 for min W211 270cdi og forhelvede det var en lækker bil. Men nå man køre 40-45000km om året og dennkun kørte 12,5 km/l så blev det totalt set for dyrt.

    Overvej om ikke du skal bruge lidt flere penge og købe en nyere bil ala den her Audi A4 3,0 TDi 204 S-line Avant Multitr. 5d til 160000 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/5048068

    Den henter 66 HK og 200nm ved en chip ved Landberg og er oplyst til st køre lige under 20km/l så kun 6000kr årligt i ejerafgift


  • #9   4. apr 2021 En BMW 539D e61 lci koster godt 8000 om året i afgift. Jeg har kørt ca. 13 km.l i min over de sidste 3 år.
    Der kan hentes en god portion heste med en chip på sådan en.
    Hvis man ikke er bange for km tal på sådan en, kan de fås til ca. 60.000-


  • #10   4. apr 2021 Jeg kan godt følge dig i det med overskud, og diesel med tryk har oftest et godt moment. Desværre er ejerafgift på de mere sultne diesel jo ret høj, derfor er priserne på de brugte biler ofte presset i bund

    En turbo benzin med en vis slagvolumen vil have samme overskud som du kender, og til en lavere ejerafgift. Og mange af dem kører altså ikke markant kortere literen end tilsvarende store diesel modeller

    Hvis du kan finde en Volvo c30 D5 så får du en motor med tæt på 200hk, og en lidt anderledes bil end de fleste andre

    Hvis du kunne leve med en lidt mindre bil og benzin, så kunne en Opel corsa opc også være en kvik bil til dit budget. Der er nogle som har laver over 400hk i sådan en smiley


  • vahi0039
    vahi0039 Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #11   4. apr 2021 I den prisklasse får du ikke en bedre bil end e90 320d.. Den skal bare være godt udstyret ellers er den bare grim smiley

Kommentér på:
Brug for inspiration til ny bil

Annonce