{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strukket knastkæde vs ujævn tomgang
  • #1   11. apr 2021 Ja det vil du HELT sikkert mærke.

• #2   11. apr 2021 OK.

Jeg oplever et den "tikker" ved koldstart, hvilket jeg kan forstå er typisk tegn på en kode der er ved at være for lang. Jeg vil derfor helst undgå at køre i bilen, i frygt for at den hopper en tand eller to og dermed ødelagt motor.

Vil knasthjulene først tage skade i det at kæden "hopper" eller slides den også ved en påbegyndt strukket kæde?

• #3   11. apr 2021 Hvis det er en rytmisk lyd, så er det en slidt hydraulisk ventilløfter der er groet fast, skulle jeg mene.

Er kæden strukket, så rasler den stort set altid - og knasthjulene har allerede taget skade. Dem skifter man alligevel altid sammen med kæden.

Hvor mange km har motoren kørt, og hvor ofte skifter du olie?

• #4   11. apr 2021 OK.

Jeg synes at "tiggen/raslen" går væk efter 4-5 sekunder.

Den har kørt 160.000 og fået skiftet olie for hver 10-15.000 km siden den forlod forhandleren.

Dog har jeg hørt at de modeller har en svaghed ift. kæden.

• #5   11. apr 2021 Ok. Det er svært at sige uden at have hørt det, men det kan både være løftere og kædestrammeren der lige skal have opbygget olietryk før lyden forsvinder.

Som sagt afgøres det af om det er rytmisk eller ej.

Hvad gør du så med den information nu?

Kører på værksted med bilen?

• #6   11. apr 2021 OK. Ja, jeg har bestilt en tid hos det værksted jeg plejer at benytte mig af. De har dog først tid d. 28/4....

Jeg ville blot forhøre mig ad, da jeg er lidt usikker på om jeg tør køre i bilden, i frygt for at gøre mere skade på motoren (hvis nu kæden skulle gå eller hoppe en tand (så frem det er kæden der støjer)).

• #7   11. apr 2021 Umiddelbart vil jeg sige at lyde ner rytmisk, da det lyder i retning af "Dik, dik, dik, dik"

• #8   11. apr 2021 Man skal vide men ikke tro, alligevel vil jeg tro den godt kan køre ind til den skal på værksted, for hvis den opbygger olietryk de første 4-5 sekunder og så kører forholdsvis lydefrit, så går det nok.

• #11   13. apr 2021 Yes, har godt set den smiley

Kommentér på:
Strukket knastkæde vs ujævn tomgang

Annonce