{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.554 visninger | Oprettet:

Lone J
Lone J
Tilmeldt:
16. apr 2021
Emner: 1 Svar: 4

Leje af Porsche Testarossa {{forumTopicSubject}}

Jeg søger en der vil leje sin Porsche Testarossa ud i et par timer, min mand har et stort ønsker om at prøve at køre en.

Han fylder 40 om et par måneder.
håber nogen kan hjælpe har søgt rundt ved de forskellige biludlejningsfirmaer men uden held.

Pris aftaler vi


Kommentarer på:  Leje af Porsche Testarossa
  • #1   16. apr 2021 Genialt! - mener du en Ferrari Testarossa? smiley

    I føtex og deslig kan man købe gavekort der dækker den slags... så er forsikring osv i orden.

    Jeg tvivler dog på at man kan være bil specifik andet end “Ferrari” “Porsche” “Aston Martin” og så bliver det nok den billigste...


  • #2   16. apr 2021 Hvis man googler Porsche Testarossa, så ser det faktisk ud til, der er nogle stykker, der har bygget deres Porsche om til en Testarossa smiley

    Men ja, mon ikke, det er Ferrari, der menes. Kan desværre ikke hjælpe - men ville da ønske, jeg havde sådan én stående smiley


  • #3   16. apr 2021 Hehe Bay, var du i tvivl om der var noget der hed Porsche Testarossa siden du googlede det? ??????

  • #4   16. apr 2021 Det var jeg oprigtigt talt, ja. Og det viste sig jo rent faktisk også, at der var det - ikke lige serieproduceret, måske, men de findes smiley

    Jeg vidste til gengæld godt, der fandtes en Ferrari Testarossa også smiley


  • #5   16. apr 2021 ......Hvilket fik mig til at huske denne lettere ombyggede Saab 99 :


    profilbillede
  • #6   16. apr 2021

    profilbillede
  • #7   16. apr 2021 Lone, den sidste Ferrari Testarossa blev bygget i 1996 det er derfor du ikke finder nogen biludlejningsfirmaer der har så gammel en bil til udlejning smiley



  • #8   16. apr 2021 Man kunne også leje en af de der Toyota Skyline smiley smiley

  • #9   16. apr 2021 Jeg foretrækker selv en Ferrari Lamborghini-Davidson smiley

  • #10   16. apr 2021 Jeg vil have en Teslarossa smiley


  • #11   16. apr 2021 Mr T

    Ok du vandt smiley


  • #12   16. apr 2021 Min gamle hvide sportsvogn kaldte jeg selv for en Mazdarati smiley

  • Lone J
    Lone J Tilmeldt:
    apr 2021

    Emner: 1 Svar: 4
    #13   16. apr 2021 Bildrømmen har haft en men den er udgået af deres sortiment desværre.

    Jeg søgte herinde i håb om der måske var en der havde en eller kendte en smiley

    Alternativet kan evt være en af de gavekort meeeen det ville bare være fedest at finde den rigtige når det er den der drømmen smiley


  • Lone J
    Lone J Tilmeldt:
    apr 2021

    Emner: 1 Svar: 4
    #14   16. apr 2021 Lige en update

    har kigget på ønskelisten igen efter jeg læste jeres kommentarer og må indrømme jeg har læst forkert det er en Ferrari og ikke en Porsche smiley smiley


  • #15   16. apr 2021 Det er nok derfor at folk herinde gør lidt grin med dig i deres kommentarer smiley smiley

  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 194
    #17   16. apr 2021 Der findes 3 indregistrede tessaer i DK, og tvivler meget på at de ville lade andre køre i dem, da de er vanvittig skrøbelige, og endnu dyrere at fixe hvis der sker noget smiley
    1 har kørt 0km på 16år, næste har kørt 6.000 på 5år og sidste har kørt 1000 på 6år..
    Så 2 ud af de 3 ser knapt nok sollys, og den sidste er stadig ikke alverdens , så det må nok forblive en drengedrøm for ham, medmindre du har råd til at købe bilen


  • #18   16. apr 2021 #17
    Hvor har du de data fra?


  • jonas E
    jonas E Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 3 Følgere: 8 Svar: 60
    #19   16. apr 2021 #18 sikkert
    nrpla.de


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 194
    #20   16. apr 2021 Nrpla.de/soeg kan du slå plader op, hvis du kender mærke og model. Og syns dataerne er jo hurtige at finde derefter.
    Det er langt fra perfekt, men det giver et godt billede af hvad der forgår, og lige med netop de modeller, tænker jeg også at tallet ikke er helt ved siden af


  • #21   16. apr 2021 #20
    Fed info. Tak


  • #22   17. apr 2021 så sku der åbenbart gang i forum.

  • #23   17. apr 2021 Lone som du kan se må du nok udvide "søgekriterierne", da kun meget få (læs stort set ingen) har adgang til nævnte vogn.

    Hvis det fx må være en Pontiac firebird V8 fra 69, eller en Lamborgini, eller en anden Ferrai, så kan jeg hjælpe, og en del flere andre sikkert også.

    Ellers skal du nok kombinere ønsket med en rejse sydpå tænker jeg, der er sikkert flere Testarossaer som stadig lever i Italien fx tænker jeg. Der rådner de ikke så hurtigt op af lortevejr og vejsalt osv ? Men nu ved jeg jo ikke dit budget smiley



  • #24   17. apr 2021 #23

    Tvivler sgu meget på, at der er Testarossa'er der ligefrem er rådnet op i DK hahaha


  • #25   17. apr 2021 #5 det er da forhåbentlig ikke en saab de har ødelagt. smiley

  • #27   17. apr 2021 #26 arr. det skal nok være en bil! ikke en golfbil. smiley

  • #28   18. apr 2021 Nej jeg fatter virkeligt heller ikke hvad det er folk ser i det el-lort der. Man skal da i hvert fald i den grad være mere miljøaktivist end bilentusiast for at eje sådan en. Og så er der jo endda dem, der stiller spørgsmål ved hvor miljøvenlige de egentligt er smiley

  • #29   18. apr 2021 #28 jep enig. jeg har haft en ellert den var sjov. men lydløs. smiley det giver en anden energi når man har en motor man kan mærke og høre (og den energi er dejlig). smiley

    der kan vel laves 4-5 benzin biler for 1 tesla. Det er noget griseri at lave sådan nogle batteri'er så i længde (måske) bedre. men så skal de også holde et halvt menneskeliv vil jeg tro. smiley

    jeg tænker det mest miljø venlige er at købe 1 bil til hvert menneske liv. altså beholde den samme bil hele livet. det er kedeligt men klart det bedste.


  • #30   18. apr 2021 De eneste der stiller spørgsmål ved hvor miljøvenlige elbiler er i forhold til benzin og diesel biler er folk som er faktaresistente.

  • #31   18. apr 2021 #30 de er ikke miljø venlige at lave jo!

  • #32   18. apr 2021 #31 Nej der er ingen produktion som er miljøvenlig.
    Det er også rigtig at der udledes mere CO2 ved fremstilling af en elbil i forhold til en benzin eller diesel bil, worst case udledes der 3 gange så meget CO2 ved fremstilling af en elbil med stort batteri som ved fremstilling af en benzin eller diesel bil.
    Men det er fuldstændig ligegyldigt når man så kigger på hvor meget CO2 som udledes ved brug af bilen.
    Regner man på det vil man finde ud af at i løbet af ganske få år vil en benzin eller dieselbils totale CO2 udledning (produktion og brug) have overhalet elbilens totale CO2 udledning.
    Produktionen af bilerne bidrager nemlig med den absolut mindste del af deres miljøbelastning set i sammenligning med brugen af bilerne.

    https://youtu.be/6RhtiPefVzM


  • #33   18. apr 2021 #32 går vi så udfra at strømmen, der laves på diverse kulværker, er CO2 neutral?

  • #34   18. apr 2021 Hej
    Udlejning til en vandvidsbillist?
    Jo hvis der erlægges 1.1 mil i depositum i ren cash.
    MVH KP


  • #35   18. apr 2021 #33 Nej det gør vi ikke, men det ville du også vide hvis du havde set den YouTube video jeg linkede til.
    Lige meget hvilket energimix man regner med vil elbilen blive mere grøn end benzin/diesel, selv hvis man regner med et energimix hvor der primært anvendes kul.
    Grunden til dette skal ganske enkelt findes i at anvendelsen af en forbrændingsmotor i en bil giver en meget ineffektiv brug af brændstoffet da motoren sjældent kører i det mest effektive lastscenarie.
    På et kraftværk kan man altid styre at driften foregår mest effektivt, derfor vil man få mere brugbar energi per udledt enhed af CO2.
    Med et energimix som det vi har i Danmark med en stor andel grøn energi går det selvfølgelig endnu hurtigere før at elbilen bliver mere grøn end benzin/diesel sammenlignet med det utopiske land hvor 100% af strømmen kommer fra kul.


  • #36   18. apr 2021 Ligegyldigt hvor miljøvenlig en el-bil end er, så bliver det for mig bare aldrig det samme som en 'rigtig bil'.

  • #37   18. apr 2021 Hvad der er en "rigtig bil" er jo en definition som du selv laver
    Nogen mener ikke en diesel er en rigtig bil..
    Nogen mener en bil med en motor under 6 eller 8 cylindre ikke er en rigtig bil.
    Nogen mener ikke en bil med under 400 hestekræfter ikke er en rigtig bil
    Hos mange er mærket på fronten nok til at dømme det som en "ikke rigtig bil"

    Der er sikkert mange der ikke ville syntes at din bil var en rigtig bil KBKP og sådan er holdninger jo nu engang smiley


  • #38   19. apr 2021 #33 er raffineringen af olie til benzin/diesel CO2 neutral? jeg spørger fordi jeg ikke ved det......

  • #39   19. apr 2021 Mr.

    Shhhh benzin og diesel materialiseres ved at man vifter med en tryllestav og VUPTI! så opstår det på magisk vis uden at have belastet verden på nogen som helst måde.
    Men strøm?? huuuuhaaa!! din vindmøller og solceller!! huuuha! de ødelægger planeten

    Og hermed slutter min rendering af hvordan en EV hader tænker..


  • #40   19. apr 2021 #38 skal vi ikke bare sige at det er meget bekvemt at CO2 udledningen man opgiver, lovgiver og regulerer ud fra i henhold til biler er den CO2 udledning som kommer ud af udstødningsrøret.
    CO2 udledningen ved udvinding og raffinering af olien regnes ikke med.
    Det er svært at finde data om hvor meget CO2 som udledes ved udvinding og raffinering og der er også mange som har meget modstridende meninger.
    men det tal jeg har set oftest siger at der udledes cirka lige så meget CO2 ved udvinding og raffinering af en tønde råolie som der udledes ved at afbrænde det endelige produkt.
    Men du må ikke hænge mig op på om det er rigtigt, for det er ikke ligefrem noget olieindustrien skilter med.
    Derudover skal det selvfølgelig siges at de helt sikkert også har effektiviseret processen så der ikke udledes lige så meget CO2 per tønde råolie som der gjorde for bare 20 år siden, det vil jo også betyde at de kan tjene flere penge.


  • #41   19. apr 2021 Carsten du ved godt hvad jeg mener!

  • #42   19. apr 2021 Ja, du syntes ikke det er en rigtig bil, men det ændre ikke på at det er det smiley

  • #43   19. apr 2021 #39&40
    Jeg tænkte det nok.
    Jeg har ikke været i stand til at finde ud af det heller, hvorofr jeg spurgte.
    Da jeg kørte tankvogn, godt nok for snart 15 år siden, kunne jeg på en god dag, få den til at trække 5 km/l. Det burde jo også regnes med i den ligning. Men det regnes jo heller ikke med i udledning, tænker jeg.
    PS har både benzin og el stående i indkørslen og er ikke hellig i i hvad man skal køre i.


  • #44   19. apr 2021 Nej det er virkeligt utroligt at folk ikke selv kan regne det ud for dem selv.
    Olieindustrien er og bliver verdensmestre i spin, de får jo tobaksindustrien til at ligne amatører


  • #45   19. apr 2021 Ahh... Når man tænker på at tobaksindustrien i starten solgte tobak på at det var godt for helbredet så syntes jeg godt nok at de slår olieindustrien i spin smiley

  • #46   20. apr 2021 Nej det forstod du så åbenbart ikke Carsten, eller så ville du i hvert fald ikke.

  • #47   20. apr 2021 Sådan her er den skrevet:

    Ligegyldigt hvor miljøvenlig en el-bil end er, så bliver det for mig bare aldrig det samme som en 'rigtig bil'.


    Men du læser den sådan her:

    Ligegyldigt hvor miljøvenlig en el-bil end er, så bliver det for mig bare aldrig en rigtig bil.

    Det er to vidt forskellige ting, du er simpelthen nød til at være mere grundig i din læsning hvis du skal debattere.


  • #48   20. apr 2021 I mine øjne er en elbil, mindst er lige så meget en “rigtig bil” som en Porsche Testarossa

  • #50   20. apr 2021 Morten

    Ja i gamle dage var tobaksindustrien mestre smiley


    profilbillede
  • #51   20. apr 2021 Ja tobaksindustrien var kongen blandt massemordere.
    De fik endda læger til at påstå at rygning var sundt for lungerne smiley

    Jeg kan klart anbefale filmen "Thank You for Smoking" som er en drama/komedie som omhandler emnet...


  • #52   20. apr 2021 Den har jeg set! Det er om ham spindoktoren i tobaksindustrien det er konge film! smiley

  • #53   20. apr 2021 Lige præcis smiley Den sætter også lidt tanker i gang.

  • #54   21. apr 2021 Book a Classic har flere Testarossa på deres platform, dog ikke i Danmark. Den nærmeste er i Spanien. Måske der kan findes en i Tyskland eller andre steder. Så kan man jo gøre det til en fødselsdagstur.

    https://www.bookaclassic.dk/ferrari-testarossa-barcelona

    Det er en fed måde at fejre sin 40 års dag på. Jeg fejrede min 40 års fødselsdag i Las Vegas med fruen smiley


  • #55   21. apr 2021 Ved hurtig søgning er der 3 stk til salg på Bilbasen - men uden afgift! Gad vide om man ikke kunne leje/ købe et par prøveplader for en “prøvetur”?

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 63
    #56   21. apr 2021 Man er ikke en mand, før man har ejet en Porsche, bygget et hus, og elsket en kvinde.

    - Men man kan jo leje det hele...


  • #57   21. apr 2021 Lone prøv at skriv til info@strojersamlingen.dk, de har bilen og den bliver også kørt i.
    Jeg ved at der er nogle stykker der har fået lov at køre en lille tur i den, men det er IKKE billigt, du skal nok regne med noget i prislejet 20.000 for 20 minuter. og det er kun hvis du kan få lov...


  • #58   21. apr 2021 Ikke på vilkår om jeg ville udlåne / udleje sådan én bil, hvis jeg ejede den smiley

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #59   21. apr 2021 Husk nu elbiler er politisk bestemt fordi de ikke vil undvære flyvning og beton og tankere der transportere lort fra billig kina osv. De rigeste mennesker i verden vil have pøblen skal betale

  • Tommy N
    Tommy N Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #60   22. apr 2021 Hej Lone, her er et link til et firma der udlejer en Ferrari F348ts, ( den ligner en testarossa til forveksling og har ca samme ydelse) man kan leje bilen en hel dag (8 timer) hvor man selv må køre i den for 421€ (Ca 3000kr) alt incl. Pånær benzin

    https://www.bookaclassic.com/ferrari-f348ts-pontedera/?rental_type=self_drive&from=Germany&from_lat=50.627540588378906&from_lng=9.958450317382812


    Her er et billede af den super lækre Ferrari
    https://drive.google.com/file/d/15MdB7LqlsHNulO2hR-sCEKAYqVAMMCku/view?usp=drivesdk


  • #61   22. apr 2021 Ligesom Lindgaard skriver i kom.57 ville jeg også kontakter Strøjer

  • Lone J
    Lone J Tilmeldt:
    apr 2021

    Emner: 1 Svar: 4
    #62   29. jun 2021 Søren L.

    Jeg har også selv fundet et par stykker der har til salg en dag en i nærområdet, men alle uden afgift.

    Kontakte en af dem der havde skrevet en pris i forbindelse med en prøvetur hvis man ville købe bilen men han ville ikke selv mod betaling da det kan koste er en kæmpe bøde.

    Desværre jeg har søgt rundt omkring og i de forskellige Facebook grupper men indtil videre uden held.


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #63   29. jun 2021 Vi har jo også at gøre med en bil pøblen ikke lige kan håndtere både prismæssigt og køremæssigt, Jeg drømmer jo også om at styre en rumraket, men det kan jeg glemme. smiley

  • Lone J
    Lone J Tilmeldt:
    apr 2021

    Emner: 1 Svar: 4
    #64   29. jun 2021 Martin A

    Men forskellen her er bare at der er mange der lejer en ferrari ud til en konfirmations kørsel for eksempel her der søger jeg bare en bestemt model da det er den manden har på bil drømme listen om det så er som passager eller chauffør tænker jeg ikke har den stor forskel.

    Og du kan da sagtens styre en rumraket det kommer da bare an på størrelsen smiley


Kommentér på:
Leje af Porsche Testarossa

Annonce