{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til køb af bil til 19-årig
  • Yagiz K
    Yagiz K Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 2
    #1   18. apr 2021 Hvis du vil have en bil der er god økonomisk samtidig pålidelig, skal du nok holde dig langt fra golf'en lol

  • #2   18. apr 2021 Hvis du vil have noget der er nogenlunde driftsikkert til 15.000 vil jeg klart foreslå en ny El-cykel .

    Til 15.000 kroner vil du helt uundgåeligt få en ældre og temmelig brugt bil, uanset om du vælger en Citroen C1 eller en Mercedes W210 .

    Det vil altid kræve en meget grundig gennemgang uanset hvilken bil og model du ender med at vælge , og gennemgangen skal ske inden du skriver under på slutsedlen .

    Jeg vil foreslå den bil der fremstår mest vedligeholdt til prisen, og så skal man ikke være en mærkesnob når pengene er så små .


  • #3   18. apr 2021 golfen havde været mit valg

    jeg er måske tosset men jeg har en forkærlighed for de dieselmotorer i den årgang så det ville jeg ikke være utryg ved

    om det så havde været en fiat panda fra den årgang så havde jeg ikke været bange for den for de har ikke alt muligt mærkeligt tingel tangel der koster spidsen af en jetjager når det går i stykker


  • #4   18. apr 2021 Man kan sagtens finde fornuftige biler til 15.000 kr og tænker også golfen kan være et fornuftigt valg.

  • #5   19. apr 2021 Den fabia jeg har i galleri købte jeg til 17.000.. Den er nu totalskadet og fik 30.000 for den.. Så man kan sagtens finde gode biler til den pris hvis man er heldig.. Men siger økonomisk den er slet ikke øko når det er en tdi, tænker afgiften smiley

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #7   19. apr 2021 Hvorfor en Diesel ? Er de ikke temmelig dyre i ejerafgift ? En rusten gammel Golf IV, hvem er det lige der ønsker sig sådan en ? Hvis jeg var 19 år var det da kun hvis jeg fik den foræret at jeg ville vise mig i sådan en, og jeg kunne aldrig drømme om at give penge for sådan en gammel bil .

  • #8   19. apr 2021 Har ikke umiddelbart gjort mig overvejelser omkring diesel eller benzin. Hvilken bil ville du overveje hvis du var 19? smiley

  • #9   19. apr 2021 Aygo/c1/107



  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #10   19. apr 2021 I min verden får du meget mere mere bil for dine penge i en C1/107/Aygo. De er sindsygt billige i stumper, og de er sindsygt billige i forsikring og ejerafgift og formentlig kun halvt så rustne som en 20 år gammel Golf med 400.000 km på tælleren .

  • #11   19. apr 2021 Har haft en G4 tdi og de kære fint og er billige i dele hvis man selv kan lave noget. Men hvis man ikke er erfaren med at kigge på bil og kan skrue lidt selv så kan de være en potentiel dyr bil at købe. Ville selv gå efter en 90 eller 110hk da det er en VE motor hvor 101(100)-115 og 130 er en PD motor.

    Køre selv i en Passat 3B nu med en 110hk TDI og den fungere ganske fint. Men jeg køre også pænt.

    Ellers ville jeg kigge efter en 406 med en 2.0hdi 8V motor


  • #12   19. apr 2021 For 15.000 kr. kan man vist ikke sige om man får mest for pengene i det ene eller det andet. Ja trillingerne er billige at reparere på, men for 15.000 kr. får man altså ikke noget pragt eksemplar der på nogen som helst måde behøver t blive et billigt bekendt skab.
    For en beskeden sum, så skal man finde noget der er så godt vedligeholdt og serviceret som muligt. Om det er en gammel Golf, Aygo eller Corolla eller noget fjerde kan man kun gætte på. En Aygo, 107 osv. er da en fin lille spare gris på nogle måder, men der er heller ikke meget bil over en sådan. Larmende, ukomfortabel og sløv som en lagkagekniv når den puttes på en motorvej.


  • #13   20. apr 2021 Køb en benziner, de gamle spande som nævnte er for dyre i afgift pga manglende partikelfilter og højt forbrug. Og de må ikke køre i de store byer.

  • #14   20. apr 2021 #13
    De må godt køre i de større byer så længe de er på hvide plader. Politikerne snakker om at de vil forbyde biler i byerne menndet er stadig kun snak. Og en 1.9tdi 90hk. Køre 19km/l hvor en 1.6 benzin måske kommer op på 14


  • #15   20. apr 2021 #13
    Det med miljøzoner gælder kun hvis dn er registreret på gule plader eller Papegøjeplader , igvertfald i Danmark .

    De fleste dieselbiler er indkøbt af pendlere der typisk kører 30.000 km + om året . En 20 år gammel Golf vil så have kørt 600.000 km , og har den kørt 40.000 km om året er tallet 800.000 km .

    Nu kommer der en lige om lidt som kan fortælle om en Golf Tdi der har kørt 1,5 millioner kilometer, og det er muligt at motoren kunne holde, men resten af teknikken ,undervognen, styrtøj osv må være ganske slidt efter 20 år .

    Generelt er biler til 15.000 gamle og tildels slidte biler, og i den prisklasse er det næsten et must at kunne reparere bilen selv, eller kende en billig mekanikker, for man kan nok ikke forvente at køre i de næste 2-3 år uden at der kommer en "uventet" reparation og regning !

    Selvom "Nysynet" ikke er en garanti, så find en der har været forbi synshallen, helst dagen før du køber den, for så er der en reel chance for at du er kørende de næste to år . Nysynet udelukker dog ikke at bilen skal gennemgåes grundigt inden du køber den .


  • #16   21. apr 2021 Sørg også for at se at se godkendelsen til syn om eventuelle mangler er udbedret.

Kommentér på:
Hjælp til køb af bil til 19-årig

Annonce